Processor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bass_en_Co
    • May 2005
    • 87

Processor

Beste forum leden,

ik heb gezocht met de zoek functie en ik zie dat de processor wel een paar keer besproken is, maar ik zit nog steeds met de volgende vraag: wat voor processor (zoals Klark Technik, XTA, DBX) raden jullie aan om een 2 x 5 weg systeem aan te sturen? Betreft prijs/kwaliteit verhouding en functionaliteit. Iemand nog goede leverende dealers? Kan er weinig over vinden namelijk.

Alvast bedankt
    [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]
  • Japio de monitorman
    • May 2005
    • 57

Dbx multiprocessor is een goede, degene die je meestal ziet is de versie van 1 he, die van 2 he is meer geschikt voor 5 weg systemen en je kan ze koppelen, wij gebruiken er eentje van 8 in 4 out, de prijs is +/- 600 a 700 eurie

Comment

• Japio de monitorman
      • May 2005
      • 57

o, ja die ene van 8 in 2 out is gekoppeld met dezelfde processor, we hebben er 2.
      Ik kan wel een foto voor je maken...

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Hoe stuur je een systeem aan met 8 inputs en 2 (of 4) outputs ??

Of moet het zijn 2 (of 4) inputs en 8 outputs

Comment

• Remco vd Werff
          • Apr 2001
          • 753

Processors zijn er in diverse maten en prijzen;

Voor echte hoogwaardige PA-systemen zijn XTA Electronics (DP224/226/248)of oem funktion one (XO1) erg mooi. Natuurlijk de bekende Omnidrives van BSS, de Contour van Lake, Driverack van DBX. Qua prijs daaronder kun je kijken naar xilica/Void Acoustics' 4080/Livedrive 4in-8uit.

De markt daaronder bestaat oa. uit Driverack PA's, xilica 3060/Void Digidrives, TC Electronics, LEM's etc.

Daaronder apparaten zoals de behringer....

Je moet dus even kijken naar je budget. In de XTA/BSS groep betaal je ongeveer 2500-3500 euro advies ex btw, per 6uit processor.

De Driveracks's kosten allemaal rond de 750 euro. Scheelt aanzienlijk dus.
          Groeten, Remco

Comment

• Japio de monitorman
            • May 2005
            • 57

HMM ik zie het foutje ook, idd het moet omgedraait 2 ( of 4 in ) 8 out

Comment

• Bass_en_Co
              • May 2005
              • 87

Tja ik begrijp de categoriën die je aangeeft Remco.
              Het is van toepassing op een Dynacord XA68 set (kan als 4 weg actief gefilterd worden), ik gebruik nu system amp van dynacord namelijk de XA2600, maar ik denk dat je er nog veel meer uit kan halen met losse versterkers (mits je het goed doet).
              Maar tevens is het van toepassing voor de Line Array waarvoor we nu aan het rond kijken zijn. O.a. een 5 weg systeem.

Als je kijkt naar niveau dynacord set en de nog aan te schaffen Line array, wat zou ik dan volgens jullie het beste kunnen/moeten gebruiken?

Valt me op dat jullie het niet over Klark Technic hebben (te duur?).

Gr
              [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• Remco vd Werff
                • Apr 2001
                • 753

Het gaat bij een line array vrijwel altijd om een serieus en kostbaar systeem, daar zou ik dus ook een gelijkwaardige processor bij aanschaffen. Veel merken van speakersystemen werken vaak met dezelfde of eigen merk processing. Welke je aanschaft zal dus ook met de line-array te maken hebben (deze zal financieel dan beter uit de bus komen).

De KT ken ik niet, maar dit apparaat zal absoluut van perfecte kwaliteit zijn, dus die kan toegevoegd worden aan de bovenste opsomming van mij.
                Groeten, Remco

Comment

• Bass_en_Co
                  • May 2005
                  • 87

citaat:Geplaatst door Remco vd Werff

Het gaat bij een line array vrijwel altijd om een serieus en kostbaar systeem, daar zou ik dus ook een gelijkwaardige processor bij aanschaffen. Veel merken van speakersystemen werken vaak met dezelfde of eigen merk processing. Welke je aanschaft zal dus ook met de line-array te maken hebben (deze zal financieel dan beter uit de bus komen).

De KT ken ik niet, maar dit apparaat zal absoluut van perfecte kwaliteit zijn, dus die kan toegevoegd worden aan de bovenste opsomming van mij.
                  Ik weet dat veel line array systemen met verscheidene merken processors prima aangestuurd kan worden. Maar ik zou graag wat meer info krijgen over de daadwerkelijk verschillen tussen de verschillende merken processoren. Lijkt me sterk dat ze allemaal gelijkwaardig zijn en precies dezelfde mogelijkheden hebben.
                  Budget zal rond de 4000 euro in totaal zijn. Het betreft 2 x 5 weg dus eigenlijk 10 weg dan toch? dus 2 x 6 weg processor?

Laatste zin is een beetje vaag maar ben een beetje verward.[]

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Huur eens het volgende, alles proccessor gestuurd :
                    L'acoustics
                    EAW
                    Meyersound
                    Adamson
                    Renkus-Heinz
                    Nexo
                    om maar even wat op te noemen, er zijn merken zat die hun eigen proc. hebben , maar er zijn ook merken die dit niet hebben
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• J.J.
                      • Apr 2002
                      • 39

Hallo,

Laatste tijd een en ander aan processors in mn handen gehad, en denk dat je ze echt moet proberen om zelf te kijken welke je het lekkerst vind werken...

Een paar verschillen die mij opvielen:

-XTA werk ik dagelijks mee. Je kan alles instellen, en ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe DP428. De vergelijkingen die ik maak zijn ook allemaal ten opzichte van de XTA, alleen dan de DP224/DP226.

-BSS (Minidrive!) trekt op een of andere manier mn laptop niet. Loop vast en laad automatisch een mix in van de oude en de nieuwe instellingen. Maar dat kan (en zal ongetwijfeld) een geval apart zijn.

-DBX heeft bijvoorbeeld een grafische eq op de inputs. Kan handig zijn, persoonlijk prefereer ik de parametrische. De Driverack PA kan je (althans 2 jaar geleden kon het niet) niet met de pc aansturen. Verder een fijne processor om mee te werken.

-LEM is duidelijk goedkoper dan bv een XTA. Wat een groot nadeel is is dat je "maar" tot -15 dB kan eq-en. En voor de wijsneuzen onder ons: Dat is een aangeraden eq-instelling door EAW!!! Maar dan een tot -24 dB. Ook weet ik niet zeker of deze via de pc gaat. Geloof de DX26 wel. Zo zal de LEM ongetwijfeld nog meer tekortkomingen hebben, maar wat wil je met een prijsverschil van meer dan 2000 euro.

-Behringer. Krijg ik geen goede limiter op, en als ik m aan de laptop hang gaat ie haperen. Geluid valt gewoon een fractie van een seconde weg. Heel erg vervelend als je in een volle zaak geluid staat af te stellen!

Tsja, verder nog wel gewerkt met wat systeemprocessors van bepaalde merken. Van handig tot volkomen k*t. Hoop dat je hier wat mee kan!

Groeten, JJ.
                      Groeten, JJ.

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

citaat:Budget zal rond de 4000 euro in totaal zijn
                        Daar heb je dus geen line-array voor.......

Je hebt toch wel minimaal 6 kasten per kant nodig,dan nog wat sub's en een processor, en niet te vergeten een flinke bos kabel wat ook echt niet goedkoop is!
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Remco vd Werff
                          • Apr 2001
                          • 753

Ik neem aan dat dit budget voor de 2 processors samen is....en niet voor de line-array.

Met processors is het net als met geluidssystemen/versterkers/eq's.

Er is niet 1 'beste' apparataat. Er zijn verschillende toppers zoals hiervoor al genoemd, de verschillen liggen vooral in persoonlijke voorkeur, inhuurbaarheid bij collega's, leverancier van het geheel.

Succes met het maken van de keuze.
                          Groeten, Remco

Comment

• Japio de monitorman
                            • May 2005
                            • 57

De driveracks van dbx kan je wel met je computer aansturen, wij hebben een systeem dat op dbx driveracks (2) is geprocessed, en wel degelijk via de computer aan te sturen is

Comment

• Japio de monitorman
                              • May 2005
                              • 57

en hoe werk jij dan met je processors, wij hebben dit soort problemen zowel met de dbx als met eigenervaring een behringer nog nooit meegemaakt

Comment

Working...