Uitversterken van percussie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japio de monitorman
    • May 2005
    • 57

Uitversterken van percussie

Mischien staat het er al, maar dan heb ik er overheen gelezen.....
    Maar, ik heb vaak temaken met percusionisten op het podium, deze versterkt onze front techneut met overheads ( Sennheiser ME66 pijpmike) en oktava MK011 over de conga's en bongo's.
    Een vriend van mij heeft wel eens het plan om een plaatmike eind te versterken omdat een percussionist altijd met zn lichaam naar zijn instrument staat te spelen en nooit schuin, wat is jullie ervaring hiermee?
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Je zou ze natuurlijk allemaal apart kunnen pakken maar dit kost veel kanalen. Tevens is het bij het plaatsen van overheads zo dat je ze op de instrumenten richt en niet op de rug van de bespeler. Ik bedoel het niet zo cru als je zou denken maar vond de beeldvorming wel duidelijk zo.

Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Japio de monitorman
      • May 2005
      • 57

de percussionist heeft zn atributenstand aan de zijkant staan en de overhead dus ook zeg maar, maar welke mikes gebruik je dan, die van sennheiser ( zelfde als van je toms ) of doe jij dat met andere mikes?

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Voor de atributen, chimes en dergelijke, ontkom je niet aan een overhead mic. Ik heb dit nog nooit close-miking gedaan misschien kan het wel maar ik ben bang dat je karakteristieke klank mist.
        Conga's en bongo's kunnen heel goed met de 605 of 421, ook zijn hier genoeg clip-on's voor maar daar heb ik geen ervaring mee. Voor timpani moet je je afvragen of de zaal zo groot is dat je ze moet versterken, deze gaan al snoeihard.
        Overheads werken echt goed zelfs in combinatie met close-miking alleen kost de afstelling dan veel meer tijd maar owee als je op zo'n klein podium zit en je de complete backline over je mics krijgt dat krijg je nooit meer goed.

Comment

• Japio de monitorman
          • May 2005
          • 57

wij zitten in een theaterzaal, voor iets van 1100 man en is groot genoeg om te versterken, maar weet je welke mike ik bedoel met de oktava's?

Comment

• jans
            • Feb 2003
            • 869

Ik ken de oktava's niet zo goed. Heb de MC012 een keer gehoord in een demo maar de omstandigheden waren verre van ideaal. Maar als ik de test van het NOB mag geloven dan is dit een uitstekende microfoon.
            De MC011 zal dan ook geen slechte mic. zijn.

Comment

• Japio de monitorman
              • May 2005
              • 57

Het leuke is dat ik die oktava's alleen op hihatt's lekker vind klinken en voor de rest niet, ik vind al gou dat ze als overheads snel dicht zitten.

Comment

Working...