Maar weer eens; Welke mixer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Opgewekt
    • May 2005
    • 13

Maar weer eens; Welke mixer?

Ik weet dat de vraag over welke mixer te gebruiken al vaak gesteld is. Toch waag ik het er maar op.

Ik ben een beginner en doe het geluid in de kerk. Deze is pas begonnen en alles moet dus nog een beetje op pootjes komen.
    Zo ook het geluid en de band. De band wisselt in dit stadium nogal eens maar doorgaans hebben wij drie zingers, een aantal gitaren en een keyboard. Tevens wordt er nogal eens een DVDtje vanaf een laptop gedraaid en een CDtje vanaf een CD speler. Ook worden de preken opgenomen en wekelijks op internet gezet.

In verband met het (very) low budget karakter ben ik begonnen met wat bij elkaar gegraaide tweedehands spulletjes en dat gaat best wel aardig eigenlijk. Maar we zijn toe aan iets beters. (nog niet te veel hoor)
    Ik gebruik momenteel een 8 kanaals Phonic tweedehands aangeschaft voor € 75,--, en een oude Technics kroegversterker van ik schat 2 x 300 Watt en de bestaande speakers van het dorpshuis waar wij kerken.
    Voor de monitors gebruiken wij twee actieve boxjes van circa 80 Watt?

De microfoons zijn van AKG en zijn nieuw aangeschaft ter waarde van circa € 60,-- ps.

Momenteel heb ik een budget van € 400,-- om een nieuwe mixer aan te schaffen. Ik denk daarbij aan een Yamaha MG16/6FX of een Behringer UB2442FX-PRO. De spullen worden elke week opgebouwd en weer afgebroken.

Ik ben een leek op het gebied van geluid (wel elektronicakennis) en heb gezien dat er hier allerlei vaklui rondhangen waar ik veel van kan leren. Kan iemand mij een beetje adviseren t.a.v. de aanschaf van een mixer?

Bij voorbaat dank,

Boot
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Hoi, welkom op dit forum. Leuk dat je netjes voorstelt, want dat is wel eens anders.

De eerste stappen om voor jouw probleem een oplossing te vinden zijn al gezet. Maar je begrijpt dat je niet de enige bent die dit probleem aansnijdt. Vandaar dat we een zoekmachine op de site hebben, en die staat rechtsbovenin.
    Ik heb vast ff gekeken of er iets bijzit voor je, en je raadt het al :

en

Comment

• Opgewekt
      • May 2005
      • 13

Hoi **************, aangenaam...

Eigenlijk zit ik wel al iets gedetaileerder met mijn vraagstelling denk ik. Op dit moment gaat de tweestrijd mbt de keus Behringer/Yamaha om het eventuele kwaliteitsverschil tussen beide merken. Ook de mogelijkheden verschillen wel wat maar dat is niet helemaal onoverkomelijk.

prijzen en links naar leveranciers mag iedereen zelf googelen <gerard>
      Boot

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

citaat:Geplaatst door Opgewekt

http://www.f.nl/ waar de Behringer € geld,-- kost en
        http://www.d.nl/ waar de Yamaha bruto € geld,-- kost.
        Hey Opgewekt,

een regel op dit forum is dat je de naam van een concurrent niet mag noemen, de meesten noemen daarom een winkel zoals bovenstaande gewoon bij de naam, maar dan de klinkers vervangen door sterretjes zoals hierboven. Zo weten de meesten wel wat je bedoelt .

Comment

• esound
          • Oct 2004
          • 193

HA opgewekt,

Super dat je je hebt aangemeld hier. Ben net zo als jij 3 jaar geleden begonnen in een kerk om het geluid tedoen. Het was echt 3x niks toen we hebben toen met mijn pastor ( voorgangers ) erover gehad dat we echt wat anders moesten hebben, wilde toen goed gaan beginnen. Want de set van toen was toch wat sumier. Hebben toen een yamaha emx5000 aangeschaft samen met een behringer dsp8024. Gelijk een verbetering. In de afgelopen jaren hebben ondertussen nog wat andere dingen toe gevoegd zoals subs andere versterkers monitors etc. En nu mag ik me gelukkig prijzen sinds 2 weken met een soundcraft GB4 40 kanaals. En nog steeds groeienen we.

Dit komt mede doordat we direct vanaf het begin een visie hebben neergelegd waar we naartoe willen werken. Zodat de voorganger er rekening mee kon gaan houden.

Nog even terug komend op de yamaha: vind deze persoonlijk vrij donker van geluid. Maar ja dit is mijn menig.

Succes met de aanschaf.

V

Ook politieke en religieuze opvattingen gaan via google, maar niet op deze site <gerard>

Comment

• esound
            • Oct 2004
            • 193

sorry ik wist niet dat het zo gevoelig ligt!!!!!!!!!!!!!!!!![V]
            Het is geen opvatting, het is gewoon een feit net zoals dat een speakon niet op een xlr past.

Maar bedankt voor het hierop wijzen dat dit niet gewenst is.

Comment

• Opgewekt
              • May 2005
              • 13

Ai ai ai. Wat heb ik gedaan?

Religieuse opvattingen, concurrent geshowt....

Ik bied hierbij mijn excuses aan aan de baas hier. (Gerard heet tie?)

Al met al wel een interessante topic geworden, niet kut.

Boot

Comment

• esound
                • Oct 2004
                • 193

HE opgewekt de religieuse opvatting zou ik gemaakt hebben maar naar mijn menig viel het wel mee.

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

Gerard = ************** = idd zon beetje de baas, toch?
                  SR20DET

Comment

• soundcheckfrits
                    • Jan 2005
                    • 455

mocht die willen :d hij is een onderhulpje van de admin:d

lkkr off topic
                    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Kijk en vergelijk de VLZ serie van Mackie. Deze zijn voor jullie gebruik superieur aan de twee genoemde modellen. en omdat die firma net een nieuwe serie kleine mixers heeft zou je eens kunnen onderhandelen over de prijzen van de oudere modellen.

Zeler in vergelijking met de behringer is dit voor je microfoons een dag en nacht verschil voor de verstaanbaarheid!
                      lekker belangrijk!

Comment

• Ibvee
                        • Nov 2002
                        • 714

amen

[edit]Voordat iemand dit religieus vind, ik bedoel dat ik t ermee eens ben
                        De groeten => Micha

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door Freek Fokker

Gerard = ************** = idd zon beetje de baas, toch?
                          nee hoor, ben hier net zo vrijwillig als jullie, en ik krijg geen cent voor de bemoeienis.
                          Ik mag alleen in geluid en techniek modden, de oppermod (Moderator) en de Admin zijn hier de grote bazen.
                          Maar de spelregels staan bovenin alle fora, en daar houden we de zaak weer leesbaar mee.
                          Onder andere "geen commercieele uitingen" en "OnTopic" blijven.

dus : meningen over mengtafels, toepassingen, kwaliteiten, directe links naar de fabrikanten, enzovoorts : graag.

commerciele sites, getuigenissen, en andere niet-topicgerelateerde mededelingen: mag je een eigen site voor bouwen.

Comment

Working...