powerd speakers beveiligen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

powerd speakers beveiligen.

Hallo allemaal, ik heb een probleem.
    bij ons in de vereniging waar bands oefenen hebben wij een zanginstallatie hangen van heb merk LEM de Avalon AV15A.
    deze zijn powerd maar ze zijn kapot gespeeld, 15" en de drivers zijn kaduuk.
    Nu is mijn vraag hoe ik dat het beste kan beveiligen en dat ook onze leden er mee kunnen werken (oftewel hufterproof maken).
    Ik heb zitten denken aan een compressor/limiter maar die kunnen ze er zo weer uit trekken en wij beschikken over te weinig tijd en mankracht om dit te controleren. wat kan ik er het beste aan doen?

M.v.g. R.wolda.
    U draait, Wij vragen.
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Neem aan dat de kasten op vaste plek hangen, dan kan je dus een limiter installeren in een afgesloten kast en de input naar de set op de voorkant van de kastdeur. niemand kan zo nog aan het systeem komen om het anders in te stellen.
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• timmel
      • Sep 2004
      • 111

Lees dit eens even door

Dateq SPL limiters
      niet genoten is altijd mis

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

gewoon een spanningsdelertje erin solderen, dwz een -10dB demper achter de ingang van de XLR.

net iets minder kabaal, en dus net iets langer heel. Doe ik bij bijna alle setjes die weggaan zonder vaste techneut of eigenaar, of clubhuizen.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

En gaat men dan niet de microfoonkanalen oversturen zodat de boel alsnog gesloopt wordt?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

nee hoor, je eindbak zal niet clippen, en daardoor minder gauw DC op de speakers zetten.
            Microfoonkanalen: ik ga er ff van uit dat er een aparte mixer voorhangt, voor je mic's etc. En dan komt er een line-xlr naar je eindbak. En die trim je met - 10dB. Of meer, desnoods.
            Het hoeft niet zo hard volgens mij...laten ze de rest maar zachter zetten.

Comment

• S500D
              • Feb 2003
              • 215

ja dat vind ik ook maar dat vinden de bands niet. Daarom zoek ik daar een goeie oplossing voor.
              De tendens bij de bands is waarom zacht als het hard kan.
              Die van die limiter op het eindsignaal vind ik al wel een goeie.

Groetjes Ronnie.
              U draait, Wij vragen.

Comment

Working...