solton ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

solton ?

even jullie mening vrage : ik kan een solton PA-tafeltje kopen maar heb geen ervaring met dit merk? Nu is de vraag naar jullie toe is dit iets op kwalitatief vlak , word het geacepteerd op bij de artiesten enz.

alvast bedankt voor jullie mogelijke hulp
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Waarom staat dit in het fotoforum??
    De groeten => Micha

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

citaat:Geplaatst door DenB freak

even jullie mening vrage : ik kan een solton PA-tafeltje kopen maar heb geen ervaring met dit merk? Nu is de vraag naar jullie toe is dit iets op kwalitatief vlak , word het geacepteerd op bij de artiesten enz.

alvast bedankt voor jullie mogelijke hulp
      Ligt er aan waar je het voor gaat gebruiken, PA werk met echte artiesten, zolang het goedklinkt wat je doet zullen echte artiesten roeien met de riemen die geboden worden.
      groetjes
      Boi
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Craaft Solton was vroeger een gerenommeerde speler , maar is de laaatste jaren wat ondergesneeuwd door de andere merken die uit dezelfde fabriek rollen.

kom eens met een link naar je tafeltje?

Comment

• DJ-BJ-sl
          • Jul 2004
          • 172

ik vind het raar ik kan nergens iets vinde van deze tafel[}]
          maar ik weet dat het de solton mix 8/2 is , deze heeft 8 mono kanalen 2 auxillary's en een monitor uitgang + een tape in en uit

mss dat iemand van jullie er wel iets van heeft of vind maar ik niet :s

greetzz bart

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

citaat:Geplaatst door DenB freak

ik vind het raar ik kan nergens iets vinde van deze tafel[}]
            maar ik weet dat het de solton mix 8/2 is , deze heeft 8 mono kanalen 2 auxillary's en een monitor uitgang + een tape in en uit

mss dat iemand van jullie er wel iets van heeft of vind maar ik niet :s

greetzz bart
            de fabriek: http://www.solton.de, misschien daar iets te vinden aan info.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___

Comment

• DJ-BJ-sl
              • Jul 2004
              • 172

nope staan er 3 op maar dat zijn nieuwe en zijn ook van die powered gevallen[xx(]maar niet die van mij
              heeft er mss iemand ervaring met dit ding ?

greetzz bart

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Misschien gewoon even een mailtje sturen om info te krijgen.
                groetjes

___

Comment

• mverdult
                  • Dec 2003
                  • 123

ik draai met een juby 2000 set van craaft ( solton ) en een craaft cross-over, maar dat klinkt als een dijk hoor !! niks mis met solton

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Wat ik van de speakersets van Solton heb gehoord word ik niet echt vrolijk. Alleen scherp hoog een flubberbassen, en geen midden daar tussenin. Kan natuurlijk ook aan de technici liggen hoor, maar dat zou ik wel heel toevallig vinden.

Ik hoop voor jou niet dat het bij de mengtafels hetzelfde geval is.

Comment

• worldsound
                      • Apr 2005
                      • 7

Beste Freak,

Het ligt niet alleen aan de apparatuur of iets geaccepteerd wordt,als jezelf weet waar je mee bezig bent en waarvoor een apparaat dient dan ben je al een eind op weg.
                      Kwalitatief is solton goed spul wij werken met 15"/2" topjes
                      bevalt prima,laats een keer vergeleken met mackie 450 maar de solton klonk beter zeker op het hoog.

Comment

• Roy
                        • Apr 2001
                        • 55

D&B Freak en dan Solton aanschaffen ???

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Dat is inderdaad een goeie ja.

Had ik ook nog niet gezien.

Hahaha

Comment

• DJ-BJ-sl
                            • Jul 2004
                            • 172

ja raar he []
                            nee het zit zo : ik vind D&B een super systeem maar het is net iets te duur voor mij , mss is dit een gevolg van het feit dat ik nog ma 17 ben
                            daarom zoek ik meer naar spul dat niet super kwalitatief is maar wel iets van kwaliteit heeft zodat ik het met mijn kleine budget toch nog zover mogelijk geraak [8D]
                            en voor de jobs die ik doe is het allemaal goed

Comment

• Pino
                              • Jul 2002
                              • 390

Ik draai nu sinds 2 jaar met kleine topjes van AA Craaft (EL12), doe enkel kleine dingen tot zo'n 300 man; en daaronder een goeie ouwe disco 100 glijbaan van JBL tot 150 Hz. Ben tevreden over het geluid, vooral als ik zo'n setje dubbel kan zetten (2*bas + 2* top per kant).
                              Gaat voor mijn part hard genoeg voor zo'n zalen en is prijs / kwaliteit ook wel oke.
                              Ik heb er al dikwijls aan gedacht om die baskasten te vervangen door compactere basreflexen, maar om een goed klinkend alternatief te vinden kost me dat bérgen geld. Een subje van Behringer komt dan écht niet ver genoeg, ook de enkele subjes van craaft blijven reeds achter op ne meter of 15 en daardoor word het geluid achter in de zaal meestal veel te "dun". Die JBL's boenken door, zonder dat je vlak bij de speakers een overkill aan bas hebt...
                              Voor een hobbyist ruim voldoende, en voor het publiek zeer aangenaam; zolang je de grenzen van die dingen maar goed in acht neemt.

Groetels,
                              Pino
                              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

Working...