Welk mengpaneel.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peggyb
    • May 2005
    • 12

Welk mengpaneel.

Hoi ik wil een nieuw mengpaneel gaan aanschaffen maar zie door het bomen het bos niet meer.
    Momenteel werken we met een Soundcraft spirit folio fx 8.
    Deze zijn wij echter niet over tevreden omdat er maar twee stereo ingangen op zitten en de effecten module zijn we ook niet over tespreken.

Een samenvatting waarvoor hij gebruikt gaat worden:
    Het panneel gaat hoofdzakelijk gebruikt worden voor een vrouwelijke band artiest met een mezzo sophraan stem.
    Wij werken met de sennheiser Skm 3072 mic en 3032 ontvanger,
    Em 300 in ear monitor, 2x tascam md 301 mk2, 1x marantz pro cd-speler.

verder maken wij meestal gebruik van Dynacord of D&B speakers en versterkers.

Wij willen max €.1200 incl btw uit geven voor een mengpaneel zonder effecten en max €.2000 incl btw voor eentje met effecten.

ik hoop dat jullie ons goed kunnen adviseren
  • flurk
    • May 2003
    • 409

Al eens gedacht aan een "gewoon" dj mengpaneel?Een Rodec MX 240 bv.Zeker genoeg inputs en send en return mogelijkheid,alsook een apparte monitor uitgang.Kostprijs rond de 1200€.Zeker nog genoeg over voor een deftig effectje.

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

Een Midas Venice 16 is een supergoed mengtafeltje! Heb zelf ook al ervaring met Midas en deze tafels hebben me nooit in de steek gelaten.

Succes met de zoektocht!

Kristof

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

DJ -mixer komt niet goed , ivmet de toonregeling.
        Die midas venice 160 is eigenlijk wat je zoekt, alleen budgettair kom je wel met je vakantiegeld in aanraking, want die gaat ex btw net over de 2000 euro heen, als ik het wel heb.

voordeel : stereo in-ear te maken, 4 stereo inputs, 2xsweep in je toon regeling, aparte fantoom. Zit echter geen effect appraat in, maar de meeste ingebouwde galmpjes die ik gezien heb waren ook niet echt super...

ook een optie : Yamaha digitaal, (01v, ook binnen je budget) en dan zijn de effecten wel weer prima, maar je moet eigenlijk op cursus om het ding snel goed te leren kennen.

Comment

• Strat
          • Feb 2005
          • 125

Allen & Heath Mixwizzard, heel fijne tafel, met FX twee mid-sweeps, zes-auxen en heel lekker "muzikaal" geluid. Weet niet precies wat ze nu kosten, maar mijn 16:2 was anderhalf jaar geleden 1000 euro. Ze hebben er ook een met twee stereo kanalen, de 12:2. Punt is echter dat ik nog een serie 2 heb, terwijl nu de serie 3 te koop is.

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Kijk eens naar de nieuwe mengtafeltjes van Dynacord?
            Er is nu ook een versie zonder eindversterkers. CMS1000

6x mic in met semi parametrisch mid
            4x stereo in met 4voudige eq. maar ook als micr. kanaal inzetbaar.
            Zeer geschikt voor jouw toepassing.
            Kost ca. 1700 incl, en heeft 2 heel goede fx'en aan boord.

Kijk maar eens[]

Paul.
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• flurk
              • May 2003
              • 409

Waarom zou de MX 240 van Rodec nooit goed komen?Je hebt 3 tonenregeling per kanaal,welleswaar niet parametrisch,maar de ervaring heeft mij geleerd dat dit soms ruimschoots voldoende kan zijn!

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

citaat:zie door het bomen het bos niet meer.
                [)] Over een paar dagen hier ook niet meer hoor !! [)]

Misshien is het handiger om eens wat verschillende tafels te huren, en dan gewoon kijken welke het beste bevalt !?
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

citaat:Yamaha digitaal, (01v, ook binnen je budget) en dan zijn de effecten wel weer prima, maar je moet eigenlijk op cursus om het ding snel goed te leren kennen.
                  Valt 100% mee....Als je met een meerdere apparaten gewerkt hebt en je kent benamingen en je weet de home button te vinden...kun je veel...ik heb dat ding nu een week...en kan er al band artiesten mee mixen met alles erop en aan..

Heb nu een paar keer met A&H mixwizard gewerkt...werkt ook erg fijn...en is ook betaalbaar....

Midas Venice, erg goed...alleen tegenover A&H onbetaalbaar...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• peggyb
                    • May 2005
                    • 12

Hoi ff een vraag je over de

Allen & Heath Wizard WZ16:2 16:2
                    Allen & Heath Wizard WZ 20S

volgens mij hebben deze allerbij in iedergeval 4 of meer audio uitgangen.
                    En als ik het goed begrijp ook een FX module.
                    Maar weet iemand of bij deze fx module onder schuiven zit en of de galm en delay apart te regelen zijn. (zeg maar als bij de Dynacord Powermate 1000).
                    en zijn ze kwa kwaliteit vergelijkbaar met de powermate

Comment

• Strat
                      • Feb 2005
                      • 125

FX: maximaal twee tegelijk per kanaal te gebruiken. Dit kost je dan aux.send 5 en aux.send 6. FX zijn van heel goede kwaliteit en te editten met een pc en een midi-kabel (en midi-out op je pc of geluidskaart natuurlijk). De basis parameters voor de diverse FX, zijn echter behoorlijk goed en eigenlijk direct te gebruiken, zeker voor zang. Extremere instellingen, als je daar van houdt natuurlijk, moet je zelf maken.

Op de site van A&H kun je een manual downloaden, hierin staat e.e.a. redelijk duidelijk omschreven. http://www.allen-heath.com/

Comment

Working...