gating

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mochoukri
    • Mar 2005
    • 10

gating

Beste experts,
    ik ben bezig met mn thesis en gebruik voor mn onderzoek meettools van ClioWin .Nu is er een optie in de software die gebruik maakt van gating.hierbij zou het signaal worden opgenomen voor dat de eerste reflectie plaats vindt.nu probeer ik hier wat meer info over te vinden ( dus over gating ) maar ik vind niets bevredigends ;ook niet in de help files van ClioWin.Kan misschien iemand van jullie me exact uitleggen hoe gating in elkaar zit?
    ik hoop snel iets van jullie te mogen horen.
    alvast bedankt.
    groeten,
    M
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

In de audiowereld is een gate een blokkage voor een signaal, dat pas bij een bepaald volume opengaat, voor bepaalde tijd open blijft en daarna weer dicht gaat. Hoe dicht de gate moet staan is ook in te stellen.
    Het volume of de ingestelde threshold is dus de trigger voor de gate.
    inkomend signaal boven de ingestelde threshold -> gate open
    inkomend signaal onder de ingestelde threshold -> gate dicht
    In de overgang tussen open en dicht zijn verschillende instellingen te maken.

Threshold: het signaalniveau waarbij de gate getriggerd wordt.
    Attack: de snelheid waarmee de gate opengaat bij overschrijding van de threshold.
    Hold: de tijd die de gate moet openblijven zodra het signaal onder de threshold komt.
    Release: de snelheid waarmee de gate dichtgaat zodra het signaal onder de threshold komt.
    Range: Hoeveel het signaal verzwakt wordt als de gate dicht is.

Het is misschien mogelijk om de gate open te zetten zodra het signaal vertrekt en de threshold (of volume) zodanig in te stellen dat dit groter is dan het volume van de eerste reflectie, zodat de gate bij een eerste reflectie dicht blijft. Alleen zit je dan nog met de tijd hoe lang de gate moet openblijven, deze is afhankelijk van de tijd tss source en eerste reflectie, tenzij die tijd gekend is. Al weet ik niet hoe de opzet van de meting is natuurlijk.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Bedoel je "Noise Source Identification" zoeken onder deze term levert denk ik genoeg stof op.

gr. Herman

Comment

Working...