EV Zx4

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

EV Zx4

Heeft er iemand al ervaring op gedaan met de ElectroVoice Zx4 speaker (het kleine broertje van de Zx5) ??

In combinatie met welke (EV) versterker zou deze goed gebruikt kunnen worden ??
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Hallo,

Ik heb er geen gebruikers ervaring mee, maar ben wel twee keer naar de dealer geweest om ze te beluisteren. Ik heb ze toen gehoord op de P1202, 2 x 300 Watt RMS. Ik vond het geluid zeer aangenaam, mooi helder hoog en een strak stevig laag. (Dit is mijn mening) Ik ben echter wel van mening dat er een zwaardere versterker achter moet!!! Ik zelf zat aan de volgende versterkers te denken:

P2000: 2 x 500 RMS (EV)
    CA-9: 2 x 550 RMS (Crest)
    PLX3002: 2 x 550 RMS (QSC)

Ben benieuwd wat de anderen hiervan vinden. Ik was van plan zeer binnen kort ook al een tropic te openen met de vraag welke ik het beste kan nemen, dat is nu niet meer nodig. Misschien vind jij het ook wat !!?? Ik ga dit tropic iig goed volgen.

Edit: Was de QSC vergeten[:I]
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Zou een EV CP2200 versterker ook een goede optie zijn ?

Wat vinden jullie van de handelbaarheid van de Zx4 ? Is hij echt goed inzetbaar als top en als monitor ??

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

De CP2200 levert 2 x 350 Watt RMS, vind ik eerlijk gezegt te weinig, ook met het ook op de 1,5 a 2 maal RMS regel. Ik had deze versterker als eerste op het oog, maar na het horen van de zx4, op 2 x 300 RMS, leek mij dit te weinig.

De handelbaarheid is naar mijn menig goed, lekker compact, licht en dus gemakkelijk alleen op een statief te plaatsen. Als top is hij goed te gebruiken denk ik, hoewel ik hem alleen maar full-range gehoord heb. Als monitor is het zeker een aanrader denk ik, een boel power met de benodigde klank.
        M.v.g. Sander

Comment

• Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

Let wel, die Precision en de Compact Precision series hebben 30% headroom en dat is niet in de specs meegerekend.

Heb nu meerdere malen een CP2200 en een CP3000s gehoord op een RX153/X-sub systeem en moet zeggen dat deze wel erg goed klinken.

Had altijd zo mijn twijfels over lichtgewicht versterkers (vooral op het laag) maar het valt me niets tegen. Misschien dat de conventionele versterkers nog wel wat warmer klinken...

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

@ Overdrive

je denkt dat een Zx4 met een CP2200 dus een goede combi zou zijn ??

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

In de spec's van de Zx4 raden ze deze versterker zelfs aan !!! Ik zelf zou voor een zwaardere kiezen als het budget het tenminste toelaat?? Je kan kiezen voor de CP2200, maar voor slechts 300 euro heb je de CA-9 met 200 RMS meer en een hogere dempings factor!! Het ligt eraan waar jij je prioriteiten legt??

Mocht je ervoor kiezen toch voor deze amp te gaan dan heb je iig een heel mooi setje, waar je lekker mee vooruit kan.
              M.v.g. Sander

Comment

• Overdrive
                • Feb 2002
                • 717

Ik denk zeker dat het een goede keuze zal zijn ja. De kleine winst die je nog maakt bij een zwaardere versterker is zo minimaal dat het niet opweegt tegen de meerprijs die je betaald. Hogere dempingsfactor is in principe niet heel interessant voor topjes. Daar komt bij dat ik het altijd wel mooi vind als je geluidset allemaal van 1 merk is, service van EV vind ik ook uitstekend.

Uit die CP2200 komt een bak vermogen hoor!

Comment

• Speakertje
                  • Mar 2005
                  • 462

@ MarkRombouts: Waar wil je het setje voor gaan gebruiken? Drive-in, band ect?

@ Overdrive: Met de service van EV bedoel je daar de importeur mee? Evt reparaties, hoe gebeurt dit?(opsturen, brengen??) Hoe lang ben je je spulen kwijt?
                  M.v.g. Sander

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

ik wil ze gaan gebruiken als oefensetje voor verschillende band, en orkesten, verder als start van mijn eigen pa-setje voor optredens van theater groepen en bandjes enz...

als ik meer of een grotere set nodig heb kan ik altijd ev inhuren, dus daarom wil ik ook voor ev gaan, uiteraard is de kwaliteit en de klank ook prima in orde

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Iemand nog een tip voor een bij de ZX4 passende Sub.
                      Ik wil het liefst een compacte sub, die niet al te duur is, liefst gewoon een passieve sub zonder versterker.
                      Moet uiteraard wel de mogelijkheid hebben de ZX4 met een tussenpaal op hoogte te brengen.

Iemand ideeën, hoeft niet per sé EV te zijn (want daar zie ik zelf niet zoveel geschikte kandidaten)

Comment

• Speakertje
                        • Mar 2005
                        • 462

Hoi mark, heb je ze uiteindelijk gekocht? Hoe bevallen ze je?

Ik heb weleens naar de BR-118 (18" sub) zitten kijken van 18-sound (zelfbouw). Weet alleen niet of dit een mooie combi is met de zx4.
                        M.v.g. Sander

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Geen zelfbouw aub, kan ik toch niet voor me kaar krijgen dus dat wordt niks

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Oke, hebben we dat uitgesloten. Toen ik zelf in die "winkel" aan het kijken was naar die zx4, had ik dezelfde vraag aan die verkoper en hij kom me niet direct zeggen wat een goeie combi zou zijn. In de datasheet adviseren ze de sba760, zelf nooit gehoord. Maar je zei zelf al dat je niks van EV had gevonden.

Hoe bevallen de zx4? Heb je overigens lang erop moeten wachten totdat ze geleverd werden? Mij werdt verteld dat dit niet echt kort zou zijn
                            M.v.g. Sander

Comment

• LuPuS
                              • Dec 2002
                              • 457

Als het niet echt duur mag zijn en toch goed moet klinken kan je misschien even naar de Promann subs kijken?

Bass cabinet PROMANN-PA CB 15
                              400 W RMS, 15", 101 dB, 8 ohms
                              (Goede punch! Ongeveer 600 €)

Sub bass cabinet PROMANN-PA CB 18
                              500 W RMS, 18" 100 dB, 8 ohms
                              (Diepere Bass! Ongeveer 800 €)

Zéker geen misse kasten voor dat geld!

Indien het goedkoper moet voor een even goeie of betere kwaliteit, dan moet je voor zelfbouw gaan, misschien laten bouwen door iemand... Zou allesinds geen basskasten nemen die onder de 400wrms zitten!

Nog enkele kasten die betaalbaar zijn, maar waar ik geen ervaring mee heb:

Solton: SB18 (500 € ongeveer)

Dynacord: CP15-1 (1000 € ongeveer)
                              The page you're looking for does not exist.

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

Working...