scheiding van kanalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wombat
    • Jan 2005
    • 19

scheiding van kanalen

hallo,

weer ff een n00b vraagje van mij.

ik heb nu een de cx3400 van behringer om de freq. te scheiden. maar nu heb ik dus een probleem met de verdeling vanuit de x-over naar versterkers. Op de x-over zit een stereo uitgang voor t laag en die wil ik dus gebruiken om meerdere versterkers aan te sturen. Nu moet ik dus het uitgangssignaal (laag) van de xover zien te scheiden in 2 kanalen per kant (of meer). heb ik hier een nieuwe x-over voor nodig of heb je van die blokjes waar je een xlr kan splitsen in meerdere kanalen (nog nergens gevonden, maar ze lijken me erg handig)????

en ik heb nog een probleem met me cs1000. ik draai deze op de middentonen, maar de uitgang is xlr naar 2x mono 6,3mm jack. Deze kabels ben ik ook nog nergens tegenkomen, alleen 2 x XLR - 2x 6,3mm mono jack)of ben ik gek en kan ik gewoon die XLR ingang op me cs1000 gebruiken?

nou bedankt
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Zelf een xlr splittertje fabriceren, 1 female waaraan 2 males staan, parallel. Ik denk trouwens wel dat dit kant en klaar te koop moet zijn al weet ik niet van wie of waar.

Voor zover ik snel kon zien op een foto heeft de cs1000 xlr inputs, je behringer x-over heeft xlr outputs dus gewoon een xlr kabel van x-over -> cs1000.
    Of bedoelde je iets anders?

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Voor wat betreft je eerste vraag: Hebben je laag-versterkers niet gewoon een signaal-output (in de vorm van een male XLR)? Vaak kan je het ingangssignaal van de versterker hiermee 'doorlussen' naar een volgende amp. En als je in de eerste amp alleen lage tonen erin stopt (dus met de X-over) zullen er ook alleen lage tonen doorgegeven worden naar de volgende amp.

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

Of de versterker in parallel mode gebruiken, R is dan input en L is dan output naar de volgende amp, amp wordt dan automatisch 2x mono.
        groetjes
        Boi
        groetjes

___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• wombat
          • Jan 2005
          • 19

nou, bij die cs1000 staat dus bij die XLR ingang "Low Z input" en bij die 4x 6,3mm mono jack staat "input".

edit, k ben er uit. ik kan gewoon XLR gebruiken, maar dan moet ik niet fucken met de 'jumpers' in de de crossover en transformator inputs.

ander vraagje nog ff: Op dezelfde cs1000 zijn de aandraai-speaker-aansluitpunten afgebroken, dus ik wil die ernaast gebruiken. Hoe moet ik deze aansluiten? T is een 6,3mm jack uitgang. is dan de tip van de jack links plus en bij die andere de tip van de jack rechts min?(of precies andersom?)

bedankt

Comment

• wombat
            • Jan 2005
            • 19

oh ja, en heb je geen signaal verlies als je een xlr verdubbelt?

Comment

• Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

citaat:Geplaatst door wombat

oh ja, en heb je geen signaal verlies als je een xlr verdubbelt?
              Nee.
              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Martijn Tacken
                • Dec 2002
                • 59

Tips van Jacks zijn (zeer waarschijnlijk) + en sleeves zijn -

BTW: het dubbelen/splitsen van de XLRs leidt wel tot signaalverlies, maar dit is verwaarloosbaar, tenzij je meer dan 10 versterkers bij elkaar gaat knopen op die manier.
                The trouble with being punctual is there\'s nobody to appreciate it

Comment

Working...