Speakon Plug

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

Speakon Plug

ik heb al een tijdje ruzie met die krengen.

vraag me af of het aan mij ligt of aan de plug.

gebruik ze voor me boxen maar steeds vaker houden ze er mee op. de kabels dan.

nieuwe plugen der aan en ze doen het weer. maar waarom gaan ze zo snel kapot?????

kunnen er soms een keer of 10 gebruik van maken.

zit nu met stuk of 6 kabels die het niet doen. zit er over te denken om terug te gaan op XLR want dat ging nooit kapot.

wie kan me uit leggen wat er kapot gaat want kan ik ook niet zien.
    groetjes,
    Bas
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Wat gaat er nou stuk, de kabel of de plug ??

En hoe rol jij je kabels op ? Toch niet om je elleboog hoop ik he ?!!!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Het kan zijn dat de aansluitpunten in het chassisdeel "krom" staan, waardoor elke keer als je de speakonplug insteekt de contacten van de plug een opdonder krijgen.

Ikzelf heb ooit gehad dat ik een plug NIET in het chassisdeel kreeg, na inspectie van het chassisdeel zag ik dat de contacten helemaal naar binnen waren gebogen.
      Met een schroevendraaier de contactjes weer netjes teruggebogen en nooit meer last gehad.

probeer als dit niet het geval is je pluggen te merken, en ALTIJD dezelfde plug in hetzelfde chassisdeel te stoppen, hierdoor kun je zien of 1 bepaalde connectie de boosdoener is.

10 keer een plugje gebruiken is ERG weinig!!!

stomme vraag: gebruik je wel de ontgrendeling om de plug los te maken???
      Iemand heeft mij ooit "geholpen" met afbreken en dit gebeurde letterlijk, hij draaide zonder de ontgrendeling te gebruiken zo de plug uit mijn speaker!!!
      Succes
      Groet John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• JVS
        • Mar 2004
        • 317

Nog interessantere vraag:

Gebruik je originele NEUTRIK chassisdelen en stekkers ?

De kwaliteit van de meeste china-kopieen is bedroevend laag. Ik heb hier ook enkele namaak 4P-speakon pluggen liggen, durf ze niet te gebruiken zo gammel zien ze eruit....

Groet,

Joost

Comment

• BAJ productions
          • Jul 2003
          • 587

kabels rollen waar ze heen willen maar ligt echt aan de steker. dat van chassisdelen zou wel een kunnen. zijn volgens mij goedkopen rot dingen en ja is alleen bij me subs die waren zo kant en klaar gekocht. ga zo effe kijken naar het merk. voor de rest op kabels zit neutrik.

en ja zonder ontgrendeling los draaien is 1 keer gebeurt toe iemand me holp.
          groetjes,
          Bas

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

hoe bevestig de de aders in het kabeldeel? Gebruik je adereindhulsjes?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DJ F-Zero
              • May 2005
              • 26

je moet niet de dap speakon aansluitingen nemen. die zijn namelijk echt drap, de neutriks gaan prima! greetz Dj F-zero

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Heb zelf zowel de 2-Polige als de 4-Polige Neutrik's. De 4-Polige zitten beter in mekaar en zijn, vind ik, makkelijker te bevestigen. Hoe dan ook, met beide nooit problemen gehad. Wel bij de 2-polige dat het "loshaal" mechanisme :S kapot was gegaan.

Contact maken deden ze wel gewoon altijd. Gebruik ze met plezier. Zit een aderhulsje omheen, en die is stevig vastgeschroefd.. Geen problemen hier. Wel de kabels een beetje speling laten, en de trekontlasting helemaal aandraaien.
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

Denk toch dat je beter even naar je namaak-stekkers gaat kijken. Heb hier een massa's speakons in verhuur zitten, allemaal neutrik, en nog nooit problemen mee gehad (zelfs niet als ze de lock stuk draaien, dan is enkel de lock erdoor, maar de connector blijft nog perfect contact geven. En ok ze gesoldeerd, met kabelschoentje of gewoon los gemonteerd zijn, maakt echt ook niet uit).

Ooit ook wel eens een serie low-budgets gekocht (DAP dus), en ja, inderdaad, die kon ik dan ook weggooien na een maand in de verhuur gezeten te hebben. Zijn dan ook allemaal meteen de vuilnisbak ingegaan.

Alles originele neutriks gebruiken, en dan is de boel normaal zelfs betrouwbaarder dan met XLR's.
                  --- watt ever you want ---

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

ja daar sluit ik me bij aan, Neutrik maakt vele goede producten, maar dit is absoluut een juweeltje.. er kan tenminste 2,5 mm2 draad in, de lock is perfect en het contact zeer betrouwbaar..

dus:

je hebt een oem merk.
                    Je hebt ze niet goed bevestigd
                    je moet naar de sterkste man vd wereldverkiezing
                    of je bent gewoon een lompe boer.

een speakon zo erg vernielen na 10 keer gebruik.. ik heb het nog niet meegemaakt
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• mverdult
                      • Dec 2003
                      • 123

ik heb 4 X 4 kwadraat kabels aan mijn boxen zitten met neutrix pluggen. ik heb wel alle kabels gesoldeerd in de pluggen.... nooit geen problemen gehad hoor.

Comment

• BAJ productions
                        • Jul 2003
                        • 587

A ik ben een boer. per devenitie zijn boere lomp. dus dat ben ik ook.

ga zondag alle stekkers vervangen. incl. chassisdele

heb er nu goede vertrouwe in en hoop dat het heel gaat blijven. (half jaar en ik ben helemaal blij)

alle bedankt en maakt ze altijd vast door de aders te vertinnen dan vast te draaien in de speakon plug. is dit goed?????

groetjes,
                        Bas

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

citaat:Geplaatst door BAJ productions

alle bedankt en maakt ze altijd vast door de aders te vertinnen dan vast te draaien in de speakon plug. is dit goed?????

nee juist niet, adereindhulzen is het toverwoord,
                          bij de minste mechanische belasting deukt de (zachte)tin in
                          en heb je een los contact.
                          bij de sommige type's zit een spanplaat in de bus dan heb je ook geen huls nodig.

Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

Aders niet vertinnen, maar een aderhuls gebruiken. Vertinde aders maken slecht contact (wellicht verklaard dit jou probleem ?...)
                            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

Solderen is niks mis mee, echter de plek waar het tin stopt en het koper veder gaat is een bros gedeeelte, maar als je zorgt dat de trekontlasting goed zit, dan moet die de klappen opvangen !!
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...