Nieuwe galmapparaat op stem??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thaike2
    • Jun 2004
    • 44

Hoe klinkt die Behringer V-VERB PRO REV2496,hoe zijn de ervaringen met dit toestel,en qua prijs zit dit zeker niet slecht.
    Thaike2.

Comment

• Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

citaat:Geplaatst door PM

Vertel eerst eens wat meer over hoe jij je M-One gebruikt en aangesloten hebt ...
      Normaal gebruik je een AUX send, en een stereo returnvan je mengtafel. Je moet dan wel het MIX volume op 0% zetten, zodat je enkel galm toevoegt aan je mix. (MIX volume staat tussen IN en OUT volume)
      Als je oorspronkelijk geluid zou doorlaten via de M-One krijg je faseverschuivingen door de AD/DA conversie en latency van de M-One, waardoor je een metaalachtig geluid kan krijgen.
      Ik heb'm op net dezelfde manier aangesloten, maar m'n mix staat op 100 %. Ik ga dit vanavond zeker eens uitproberen! Bedankt voor de goeie raad!!

Kristof
      Wel, ik doe dit zo, maar m'n mix van de M-One staat op 100 % Ik ga dit deze avond zeker eens uitproberen. Enorm bedankt voor de uitleg!

Kristof

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

citaat:Geplaatst door thaike2

Hoe klinkt die Behringer V-VERB PRO REV2496,hoe zijn de ervaringen met dit toestel,en qua prijs zit dit zeker niet slecht.
        Thaike2.
        Dit toestel heb'k zelf niet geprobeerd, maar ik heb de galm eens gehoord ingebouwd in een Behringermengtafeltje en die vond'k echt wel goed.

Kristof

Comment

• neeltje
          • Apr 2003
          • 295

heb zelf al klassiek gedaan met een M-one, is geen wondertoestel, maar klinkt echt wel bruikbaar, en je kan er zeker een warm galmpje uithalen.
          "En Go"

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Een pcm 91 klinkt idd wel beter, maar dan het gaat wel over een nogal andere prijsklasse. Ik kom de M-one vaak tegen en vindt het verre van slecht. Sterker nog, ik denk dat het inmiddels de standaardgalm in het middensegment is. Wat is de situatie waarin je deze galm toepast, even uit nieuwsgierigheid?

Gebieden waar de galm irritant aanwezig is waar hij niet hoort te zijn haal ik , wat doc dB al zegt, weg met kanaal-EQ. (terug laten komen op returninputs op de tafel gebeurd dus alleen in gevallen waar de kanalen andere prioriteiten hebben en is wat mij betreft dan ook absoluut geen standaard, zoals iemand elders in dit topic beweerde. Maar da's natuurlijk ook weer persoonlijk en van de situatie afhangend.)

En dan een Behringergalm...... Toegegeven, het is jaren geleden dat ik een galm van behringer heb gehoord, maar als er niets veranderd is, dan ben ik blij dat dat ik het lang niet ben tegengekomen..... Maar de digitale techniek gaat nog steeds als een trein en Behringer ook en blijft in positieve danwel negatieve manieren verassen. Dus zal ik niet oordelen over wat ik niet gehoord heb. Het zou wel interessant zijn om zo'n nieuwe behringerbak naast een m-one te horen, daar ben ik altijd wel voor te vinden...
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

zit er in die m-one niet een knopje waarbij er een soort van feedback op de ingang staat? Of dat de processoren in serie staan geschakeld?

de mijne staat op een eigen galmpje, met een echootje op de 2e processor, en das dan weer te mixen naar de 2 stereo uit-kanalen. Prima delay en galm voor op de vocals, in 1 kastje...

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

citaat:Geplaatst door sparky

Een pcm 91 klinkt idd wel beter, maar dan het gaat wel over een nogal andere prijsklasse. Ik kom de M-one vaak tegen en vindt het verre van slecht. Sterker nog, ik denk dat het inmiddels de standaardgalm in het middensegment is. Wat is de situatie waarin je deze galm toepast, even uit nieuwsgierigheid?

Gebieden waar de galm irritant aanwezig is waar hij niet hoort te zijn haal ik , wat doc dB al zegt, weg met kanaal-EQ. (terug laten komen op returninputs op de tafel gebeurd dus alleen in gevallen waar de kanalen andere prioriteiten hebben en is wat mij betreft dan ook absoluut geen standaard, zoals iemand elders in dit topic beweerde. Maar da's natuurlijk ook weer persoonlijk en van de situatie afhangend.)

En dan een Behringergalm...... Toegegeven, het is jaren geleden dat ik een galm van behringer heb gehoord, maar als er niets veranderd is, dan ben ik blij dat dat ik het lang niet ben tegengekomen..... Maar de digitale techniek gaat nog steeds als een trein en Behringer ook en blijft in positieve danwel negatieve manieren verassen. Dus zal ik niet oordelen over wat ik niet gehoord heb. Het zou wel interessant zijn om zo'n nieuwe behringerbak naast een m-one te horen, daar ben ik altijd wel voor te vinden...
                Ik gebruik de M-one op de zang. Ik laat de galm ook terugkomen op 2 kanalen van de mengtafel en stuur ze daar bij via de EQ en inderdaad, dit klinkt al stukken beter. Maar niet vol genoeg. Als je dan meer galm geeft geeft't zo'n overgalm gevoel terwijl dit bij die van de behringer onmiddellijk "lekker" klonk zonder te overdrijven met de hoeveelheid galm. Ik was ook verbaasd van Behringer.

Groetjes en bedankt voor de uitleg.

Kristof

Comment

• Tofke78
                  • Jan 2005
                  • 504

citaat:Geplaatst door **************

zit er in die m-one niet een knopje waarbij er een soort van feedback op de ingang staat? Of dat de processoren in serie staan geschakeld?

de mijne staat op een eigen galmpje, met een echootje op de 2e processor, en das dan weer te mixen naar de 2 stereo uit-kanalen. Prima delay en galm voor op de vocals, in 1 kastje...
                  Wat bedoel je met "eigen" galm? Een standaard bewerkt met de beschikbare parameters? Ik gebruik een large hall en ook een klein beetje delay erbij.

Groeten

Kristof

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

ik heb de 2 engines parallel staan, (1x galm, 1x delay) maar ze kunnen ook in serie gezet worden. En dan kan het hele verhaal wel eens raar gaan doen,.

Comment

Working...