Aansturen samples

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost_A
    • Apr 2005
    • 45

Aansturen samples

Ik ben voor een kleine theatertour op zoek naar mogelijkheden om vanaf het toneel samples in te starten. Het idee is om via een balk met daarop b.v. 6 grote drukknoppen zes verschillende samples in te kunnen starten. Het fijne is dat deze samples ook tegelijkertijd gestart moeten worden (twee acteurs die tegelijk de "knoppen" bedienen).

Iemand enig idee hoe dit te realiseren valt zonder te hoge kosten?Zit zelf te denken aan een MIDI sturing. Weet alleen niet precies hoe ik dat zou moeten doen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Grtz.
    Joost
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

Ben jij toevallig de technicus van Guido Wijers?

Groeten gaffer.

Comment

• Joost_A
      • Apr 2005
      • 45

He Martijn,

Klopt!

Doe ze de groeten in Veldhoven

Grtz. Joost

Comment

• gaffer
        • Nov 2004
        • 118

Ha Joost!
        Ouwe rocker!!
        Wat ben jij allemaal van plan met guido zeg!!
        Kan je helaas niet echt verder helpen,heb van midi echt helemaal geen verstand.
        Maar jij moet toch wel wat mensen kunnen vinden die je verder kunnen helpen lijkt me zo.
        Anyway,ik zal ze de groeten doen hier,en Faas ook maar meteen want die zie ik toch vanavond.
        Doe jij de groeten aan Guido.
        En oja,als je een keer hier in de buurt bent laat dan ff wat weten,vind het leuk als ik eens zou mogen komen kijken bij je,wil wel even weten wat je allemaal aan het uitspoken bent nou!
        Goed?
        Have fun joost!

Groeten Martijn en de rest van de schalm.

O,en voor de rest van de mensen,sorry,dit moest ff.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Roland octapad sampleversie.

(De niet-sampleversie heeft ook triggeringangen als je een bestaande sampler aan midi wil hangen)

Let op dat als je een sampler kiest dat hij geschikt moet zijn voor 'one-shot trigger'. Anders draait niet de hele sample na een 'startpuls' af.
          lekker belangrijk!

Comment

• Joost_A
            • Apr 2005
            • 45

Thanx,

Iemand nog meer ideeën? Sta voor alle mogelijkheden open.

Joost

Comment

• LuxProDeo
              • Feb 2003
              • 245

Zoals de oplossing van Showband: met een sampler die je of met de knoppen van het apparaat zelf triggert of met een externe MIDI controller (bijna alle samplers zijn met MIDI aan te sturen).

Met betrekking tot twee samples tegelijk: je hebt dus een polyfone sampler nodig, met minimaal 2 stemmen, dat lijkt me voor bijna geen enkel actueel model sampler een probleem. En inderdaad eentje die de hele sample speelt wanneer getriggerd en die niet ophoudt wanneer je de toets weer los laat.

Dacht dat Korg een goedkope maar bruikbare sampler in hun Electribe reeks heeft zitten, en anders inderdaad even kijken bij Roland/Boss.

LuxProDeo

Comment

Working...