MACKIE SRM 350

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Steven Dewaele
    • Jul 2002
    • 13

MACKIE SRM 350

We zijn een amateur theatergezelschap en hebben nood aan nieuwe geluidsapparatuur.
    Ik zie nu allerlei promotie van MACKIE SRM350 en dacht misschien is dit iets voor ons ?
    Wat is de bedoeling : hier en daar een streepje muziek in het toneel, soms versterken van stemmen. Nu en dan worden die dingen uitgeleend voor één of ander verjaardagsfeestje.

Doe ik hier een goeie koop ?
    Alvast bedankt voor uw reactie

Steven
    Steven Dewaele
    Werken
    België
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

Ik heb al heel wat ervaring met de srm-450 en deze ervaringen zijn uitermate positief . De srm-350 heb ik toevallig vorige week de eerste keer gehoord , wel in combinatie met de swa 1501 baskast .

Vond klank wel ok .

Binnenkort ga ik kastje veel uitgebreider testen .
    zonder bas , en op verschillende volumes .

Graag andere gebruikerservaringen

Comment

• Da Burf
      • Jun 2003
      • 44

ik heb eind december 2004 twee SRM350's gekocht (voor het dubbele van de prijs nu), thuisgekomen, in stilte luisterend, bleek direct dat er wat mis was: een rare mechanische trilling in de tweeter, hoorbaar bij uitklinkende piano/gitaarklanken etc. 3 maanden reparatie (leve de service van Mackie) later kwamen ze met hetzelfde defect terug. De nieuwe units in de winkel (feedback) hadden dezelfde kraak, sommige zelfs erger.
      Op internetforums vond ik ervaringen van andere gebruikers die ook last hadden van die kraak.

De klank op zich vond ik best OK, niet erg open/veel headroom, oftewel een tikkie onrustig.
      Ik heb nu dynacord AM12's, klinken veel beter, zijn stiller (de Mackies ruisen behoorlijk) en niet dat rare defect.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Mackie, is niet goed bezig, echt niet !!!
        jammer want zij hebben goede producten " maar de service is kloten "
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sompi
          • Mar 2003
          • 200

Wat Belgie betreft werkt Mackie sinds kort met het service center in Dendermonde

Mijn persoonlijke ervaringen met dit center zijn alleen uiterst positief. Deden vroeger ook de reparaties voor audio xl (oa soundcraft )

Comment

• zjeten
            • Mar 2003
            • 331

onze leraar heeft zo'n 20 srm 450 en is daar uitermate content van.
            hij zegt dat voor die 100 euro meer die srm 450 eigenlijk veel beter zijn en de srm 350
            dus ik zou voor de 450 gaan
            mvg
            jeffrey

Comment

• Robert
              • Aug 2000
              • 630

Bij een weshop uit Nederland is die 450 bijna tweemaal zo duur!

350: 400 euro
              450: 750 euro

Dus ik denk dat het prijsverschil wel wat groter is.

Comment

• Steven Dewaele
                • Jul 2002
                • 13

Ja,

kunt u mij laten weten waar ze 100 euro meer kosten

ik heb hier 399 euro voor srm 350 en 699 euro voor srm 450

Is dit niet bijna het dubbel

Nu, of heeft iemand een ander voorstel in die prijsklasse ? (400 à 450 euro per stuk)

Steven
                Steven Dewaele
                Werken
                België

Comment

• Da Burf
                  • Jun 2003
                  • 44

Het gekke is dat ze eerst 819,- kostten (zelfs méér dan de 450's) en toen opeens 399,-...

Comment

• CaFo
                    • Mar 2004
                    • 34

Wij zijn ook erg tevreden van onze SRM 450's
                    Zonder extra baskast klinkt het wel redelijk scherp bij hogere volumes, omwille van de dynamische EQ.

Comment

• jan calf
                      • May 2005
                      • 1

Op het forum van Boss GT-effectprocessors wordt erg lovend gesproken over het gebruik van actieve speakers i.p.v. de effectprocessor aan een gitaarversterker te koppelen.
                      Ik ben me gaan orienteren op actieve speakers. Er wordt lovend gesproken over de Mackie SRM450, maar vooral qua gewicht (23kg) valt die voor mij af. De SRM350 spreekt mij qua gewicht/afmetingen en prijs wel aan. Een andere speaker waar mijn interesse naar uitgaat is de db opera 212. Alleen heb ik die in Nederland nergens aan kunnen treffen. Wel op www.musicstore.de Qua prijs, gewicht (15kg) en specificaties lijkt deze speaker mij een goed alternatief voor de SRM450. Db-Technologies is een bedrijf dat wereldwijd opereert.
                      Ik hoop binnenkort de speakers eens te kunnen vergelijken, maar moet daarvoor dan wel een trip naar Keulen ondernemen.
                      Het is bij mij dus de bedoeling om 2 van die speakers te gebruiken in combinatie met de Boss GT-8-effectprocessor.

Comment

• Bass_en_Co
                        • May 2005
                        • 87

citaat:Geplaatst door jan calf

Op het forum van Boss GT-effectprocessors wordt erg lovend gesproken over het gebruik van actieve speakers i.p.v. de effectprocessor aan een gitaarversterker te koppelen.
                        Ik ben me gaan orienteren op actieve speakers. Er wordt lovend gesproken over de Mackie SRM450, maar vooral qua gewicht (23kg) valt die voor mij af. De SRM350 spreekt mij qua gewicht/afmetingen en prijs wel aan. Een andere speaker waar mijn interesse naar uitgaat is de db opera 212. Alleen heb ik die in Nederland nergens aan kunnen treffen. Wel op www.musicstore.de Qua prijs, gewicht (15kg) en specificaties lijkt deze speaker mij een goed alternatief voor de SRM450. Db-Technologies is een bedrijf dat wereldwijd opereert.
                        Ik hoop binnenkort de speakers eens te kunnen vergelijken, maar moet daarvoor dan wel een trip naar Keulen ondernemen.
                        Het is bij mij dus de bedoeling om 2 van die speakers te gebruiken in combinatie met de Boss GT-8-effectprocessor.
                        Zelf heb ik een van de eerste SRM450's van NL, ze zijn gewooon SUPER!!!
                        Heb vele kasten getest, maar na mijn mening is de SRM450 de best actieve kast in zijn klasse. Overigens de speakers die erin zitten zijn van RCF (mackie heeft 3 jaar geleden RCF op gekocht, meen dat ze het nu weer hebben laten vallen maar ik weet niet zeker of dat dat een gerucht is of een feitje). dB is/was een b-line van RCF.
                        [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• Japio de monitorman
                          • May 2005
                          • 57

wat voor specificaties hebben de boxen, heb je een link?

Comment

• Japio de monitorman
                            • May 2005
                            • 57

neem dan speakers van JBL of EV dan maar duurder, maar de kwaliteit mag er wezen al zeg ik het zelf

Comment

• Bass_en_Co
                              • May 2005
                              • 87

Edit je kunt je eigen postings wijzigen door op het knopje met het pennetje te drukken.
                              Zit precies bioven de H uit de vorige zin....

gerard &gt;

Dank je Gerard, weer wat geleerd!!!!!
                              [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

Working...