Cerwin Vega

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

citaat:Geplaatst door Henk de geluidsman

MAW we gaan dus niet luisteren? mijnheer Sis[B)]
    Ik kan natuurlijk een kast bouwen met 3 luidsprekers erin, ja dan gaat het rendement idd omhoog, maar daar hadden we het hier niet over, dus pas op wat je onzin uitkramen noemt, Oud is niet altijd wijs hoor,
    Henk , laat die geluidsman eens vallen en hou het gewoon bij Henk
    Heb je enig idee wat je de laatste week allemaal hebt uitgekraamt !!
    Je maakt de ene fout na de andere !
    Ik zal maar zwijgen over het ciare topic
    Dit slaat werkelijk nergens op !!!
    En nu ga je mij nog eens vertellen hoe een EAW kast moet klinken !!
    Komaan hé manneke , wordt eens wakker zeg !! ben met EAW geboren []
    Ik zou in jou plaats vooral zwijgen en VOORAL veel topics doorlezen !!
    De indruk wekt hem dat je nog veel kan leren !!
    succes
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Hmmm dat een topic tot agressie kan overgaan. We moeten oppassen dat het geen zinloosgeweld wordt !

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

citaat:ik heb het idee dat de meeste hier niet weten wat een bepaalde kast doet !
        Aangezien ik maar een zeikerd ben, met weliswaar het beste systeem van de wereld, begrijp ik dat het moeilijk is om van mij aan te nemen dat zowel CV als EAW de potentiele klanten een beetje voor de gek houden (bedonderen is mijn inziens een beter woord maar ik probeer jullie natuurlijk een beetje te vriend te houden).
        Ik kom overigens vrij weinig merken tegen die dat niet doen en toegegeven, de cijfers die dergelijke fabrikanten produceren zijn oninteressant laag.

Scroll even naar beneden in de volgende link. Ik kan me vergissen maar volgens mij beweert Tom Danley daar, dat een stack van 6 Labsubs een gevoeligheid van ongeveer 108 á 110 dB/W/m heeft. Evenveel dus als één enkele CV-sub.

Hey all, I am preparing to start building a sound system over the course of the next year. I have been doing a lot of research and searching on folded horns and i have yet to find a good source of relevant info. I have read that in certian cases the folded horns require a large distance to...

Aangezien het naar mijn idee wereldnieuws zo zijn als een dergelijke sub als de CV in zijn eentje, 108 dB/W/m produceert in zijn opgegeven werkgebied, ga ik graag de uitdaging aan. Als er iemand is die één en ander durft te bewijzen in de praktijk, dan is dat mij het kistje drank wel waard.

Notabene: 120 dB/W/m (2,83 V) voor een stack van 4 en ik eet ter plekke mijn schoenen op.

Bovenstaande is serieus bedoeld, dus hoop ik dat reacties over 1/8 th space en A t/m Z weighted uitblijven

Mvg Johan

Comment

• Henk de geluidsman
          • Jun 2005
          • 75

Beste mijnheer Sis, het is niet mijn bedoeling om u boos te maken, maar ik blijf erbij dat 108 db op 1 meter niet kan.Mijn schoenen eet ik liever niet op, maar het kistje drank blijft staan,[^]
          nvt

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

To Rademakers eenvoudig rekenen is ook een kunst:
            1 speaker 108dB/W op 1m
            2 speakers 114dB/2W op 1m is 111dB/W op 1m
            4 speakers 120dB/4W op 1m is 114dB/W op 1m
            Zo hebben ze mij dat 40 jaar geleden geleerd.
            Dan komt dat kistje drank toch wel al 6dB dichter bij.

gr. Herman

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

Je hebt gelijk, die '(2,83 V)' is misplaatst. Mephisto heeft het wel over 120 dB/ 1 W/ 1 m.

In beide gevallen staat mijn aanbod.

Mvg Johan

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

dit is het leukste van een forum : de verschillende meningen over een produkt enzo.

die 120 DB is een theoretische som bij een stack van 4 subs en waarom praten we over 4W ??? elke kast krijgt maar 1W hoor !

Ik zeg alleen wat de fabrikanten opgeven bij hun produkt en mij is ook geleerd dat bij stacking van hoorns 3db bij komt per kast !

Ikzelf heb voor de AB36 gestaan ( enkele ) en dat is niet vol te houden terwijl ik met dezelfde versterker en een dubbel 18 frontloaded subkast dit wel het geval was ( ook niet leuk maar toch een groot verschil )

Moet wel zeggen dat een enkele kast niet die 108db geeft bij de 30hz daar is de hoorn te kort voor !

Maar voor de disco bass ( 50 / 80hz ) presteerd ie enkel ZEER GOED !

Bij stacking wordt de hoorn groter en gaat de frequentie omlaag.

in een ander topic was over de LABSUB een meting van 4 subs in een stack samen met 4 Das dubbel 15 hoorngeladen toppen op een feest van 2000 man of zo en als een stack 108 DB geeft volgens die Stan vindt ik het toch raar dat die 4 toppen het niet bij konden houden !

Maar ja ik weet dat je van cijfers niet uit kunt gaan maar ik heb in de praktijk al heel wat verschil gehoord tussen diverse systemen die op papier een hoop beloven !

Er zijn zelfs zelfbouwboeren die met een in elkaar geknutseld kastje meer bewijzen in een feesttent als iemand met een duur systeem !

het is dat ikzelf nog niet de AB36 bezit anders had ik graag een demo willen geven ! DIE KASTEN ZIJN ECHT FORMIDABEL ! zeker voor het geld !

en over die EAW kasten kan ik geen oordeel geven omdat ik ze nooit heb gehoord en gezien. Maar het lijkt mij wel een veelbelovend kastje ( het lijkt op een stack van 3 punishers maar dan ietswat verkleind )

Comment

• test12
                  • Jan 2003
                  • 901

Inderdaad maar is wel meteen gecorrigeerd door jou en terecht.
                  Lijkt mij toch wel eens interessant om er eens een meeting mee te doen, b.v. koffie van Gerard (Mac) en kistje drank van ?????.
                  Gebruik zelf vaak combinaties met oude CV L36 met AD MA15 en bij inregelen van het systeem kom ik op verschillen in gevoeligheid die overeenkomen met de opgegeven gevoeligheden resp. 104 en 99dB/W bij 100Hz.
                  Conclusie: Voor mij is het absoluut niet duidelijk wie de drank gaat betalen.
                  Ben ik blij dat ik nooit wed of gok alleen maar drink.

gr. Herman

Comment

• Jag
                    • Nov 2002
                    • 319

108 dB/w/m bij 100Hz ok, maar bij 30Hz lijkt me lastig.

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

to test12 (even offtopic) zie dat jij ook een aantal CV L36 kasten hebt? zijn dit ook de CV L36 PE kasten? Ik heb namelijk het volgende probleem, naar mijn gehoor wordt de kast rommelig wanneer ik deze boven de 85 HZ cross. Nu gebruik ik ze voornamelijk alleen voor het sublaag maar heb toch het gevoel niet het maximale eruit te kunnen halen, mijn versterkers, Studiomaster 1600D clippen niet dus vermogen zouden ze wel moeten krijgen. op welke freq. cross jij de kasten en heb jij het probleem van mij ook wel eens meegemaakt, hier evt een antwoordt op? groet jorrit
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• test12
                        • Jan 2003
                        • 901

To Jorrit: Wij hebben er inderdaad 12 stuks. Wij crossen op 100Hz. En sturen ze aan met fp6400. En geeft eigenlijk geen problemen. Het enige probleem waar wij tegenaan lopen is dat na verloop van tijd de conus van de speaker niet meer in het midden staat. Hij trekt wat naar achteren. En dan is het tijd voor reconen of een andere speaker. De oudsten van ons zijn denk ik een jaar of 15 oud en hebben dan ook geen schuld.

gr. Herman

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

ff voor iedereen : zou je uit een speldeknop geluid kunnen krijgen dan is dat geluid RONDOM op 1 meter bij een 100% rendement precies 109 dB. zoekmachine ff gebruiken. in tevhniek al eens bewezen.

Ga je nu vouwen, en de achterst helft van de bol naar voren laten optellen dan krijg je gerust een 3 to 6 dB gratis, en is 112 of 114 dB op 1 meter best haalbaar, maar dan wel in een hoorn.

sorry ome henk, tís niet anders. En nu wer BOT.
                          gerard

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

citaat:Geplaatst door mephisto

in een ander topic was over de LABSUB een meting van 4 subs in een stack samen met 4 Das dubbel 15 hoorngeladen toppen op een feest van 2000 man of zo en als een stack 108 DB geeft volgens die Stan vindt ik het toch raar dat die 4 toppen het niet bij konden houden !

Maar ja ik weet dat je van cijfers niet uit kunt gaan maar ik heb in de praktijk al heel wat verschil gehoord tussen diverse systemen die op papier een hoop beloven !

Er zijn zelfs zelfbouwboeren die met een in elkaar geknutseld kastje meer bewijzen in een feesttent als iemand met een duur systeem !

het is dat ikzelf nog niet de AB36 bezit anders had ik graag een demo willen geven ! DIE KASTEN ZIJN ECHT FORMIDABEL ! zeker voor het geld !

en over die EAW kasten kan ik geen oordeel geven omdat ik ze nooit heb gehoord en gezien. Maar het lijkt mij wel een veelbelovend kastje ( het lijkt op een stack van 3 punishers maar dan ietswat verkleind )

weet wel dat je met 4 labs in het midden ammer nooit niet 4 Das st 215 op hun max krijg.Heb zelf ervaring met zowel de labsubs als de st 215, en je gaat dat echt niet redden.Zelf hebben we binnenkort 5 dubbele 18" onder twee dassen liggen, en dit schijnt dan aardig in balans te moeten zijn.(ps gebruik bij de st 215 wel de orginele proccessor!!)Groeten Arjan

Comment

Working...