en waar is hier in jouw geval Mephisto, weet ik of het een beetje in de buurt is ??
Cerwin Vega
Collapse
X
-
-
mathijs, ik denk dat je nu een aantal mensen heel pijn doet en grote wenkbrauwen zullen trekken!! Ik ben hier een van. Want CV was eind jaren tachtig begin jaren negentig het toonaangevende merk qua subkasten. wat mephisto al aangaf, 108 db redden de meeste speakers niet met 1w 1m!! en stack die kasten maar eens!! Daarnaast hadden zij hele mooie hoorngeladen topkasten (D32) die alleen werden gebruikt door toen grote top 40 bands. En toen kostte zo'n set al dik 20.000 gulden had je het over 2 basskastjes 2midbas kasten en 2 topkasten. Hiermee werden toen zalen voorzien van geluid waar 800 man in stond. Ik denk dat de kwaliteit toen was te vergelijken met de dure serie van EV misschien wel EAW. Zelfs toen waren er al processors voor het laag, kon je met een kastje nog meer diepgang halen! Het is jammer dat CV niet meer goed wordt vertegenwoordigd, want ze hebben nogsteeds zeer goede kasten de vision serie!! Kijk maar eens naar een engels forum, daar wordt zeer lovend over CV gesproken en is CV ook goed vertegenwoordigd. En dan is de prijs ook zeer acceptabel.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
De Vision serie is dan ook wel weer een heel stuk duurder. Vandaar ook mijn interesse in de PSX-serie, aangezien die een stukje vriendelijker geprijsd zijn.
In die prijsklasse ben ik nog niet zo heel veel tegengekomen wat in mijn oren toch echt goed klinkt, vandaar mijn zoektocht.Comment
-
Heb wel redelijk wat ervaring met CV de afgelopen 10 jaar (niet met de huidige lijn).
Over het algemeen voldoen ze aan hun opgegeven specificaties. Onder praktische omstandigheden presteren ze goed (vaak boven verwachting).
M.a.w. Bij lage geluidsdrukken krijg je wel eens de indruk dat het allemaal niet helemaal lekker klingt terwijl dat bij hogere geluidsdrukken absoluut meevalt.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat het bij theater toepassingen niet voldoet.
Mijn mening (conclusie): het hoort kwalitatief niet in de top (tien of wat dan ook) thuis maar is wel in de top van de low budget systemen.
PS. De top is met een niet processor gestuurd systeem denk ik ook niet haalbaar.
gr. Herman________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
nee ik heb het over de proccesor die te koop was voor de laagkasten daarmee kon je bepaalde freq nog een aantal db's boosten waardoor die kasten echt laag en hard gaan. zal eens zien of ik nog zo'n ding tevoorschijn kan toveren om te zien welke freq hij booste.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Als het op lagere volumes niet meer klinkt, dan is het voor mij niet echt interessant. Ik gebruik mijn set ook regelmatig voor theater (achtige) situaties.
Hebben meer mensen deze ervaring ??Comment
-
Op laag volume klinkt het ook niet verkeerd hoor ! Maar op max SPL presteren ze beter als elk ander PRO merk vindt ik !
CV geeft pas kwaliteit bij hoog volume maar op laag niveau presteren ze ook zeer goed hoor. Ben erg onder de indruk van de PSX serie Zeker voor het geld.
Vooral het mid vindt ik recht in je bek klinken.
De laagkastjes ( enkel 15 ) gaat retelaag en klinken super.
Ik kan je de set bij mij thuis laten horen in Breda mocht je interesse hebben.
Ander stuur me even een prive mailtje !Comment
-
Hij klingt bij lagere volumes niet slecht maar anders dan dure processor gestuurde systemen, als je een betaalbaar systeem zoekt is het zeker de moeite waard om het eens te gaan beluisteren. En met een processor is veel op te lossen.citaat:Geplaatst door MarkRombouts
Als het op lagere volumes niet meer klinkt, dan is het voor mij niet echt interessant. Ik gebruik mijn set ook regelmatig voor theater (achtige) situaties.
Hebben meer mensen deze ervaring ??
Vele topmerken klinken zonder processor ook niet, denk dat er heel wat zijn die dan slechter klinken dan CV.
gr. Herman________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
En die CV's al helemaal niet.citaat:Ik bedoel als je met een enkel 18 hoorngeladen subkast op 1W 1M 108DB produceert ( AB36 700W 8ohm RMS )....108 db redden de meeste speakers niet met 1w 1m!!
De verkoopafdeling vergeet elke keer weer te vermelden dat 108 dB/W/m de gevoeligheid van een [u]stack</u> is, maar ik weet zeker dat ze dat natuurlijk per ongeluk vergeten [xx(]
Mvg JohanComment
-
daar ben ik het helemaal niet met je eens hoor. Volgens mij heb je nog nooit een AB36 gehoord !
Cerwin Vega heeft 3 verschillende hoorns
DE Junior earthquake die is 106DB 35-300hz
De Earthquake die is 106db 30-300hz
de Afterburner die is 108db 30-300hz
Ze geven RMS mider op als de speaker is !
bv de AB36 is 750W 8ohm maar een AMP van 1500 brug geschakeld is TE LICHT voor deze kast.
Je kunt gemakkelijk 3kw erop zetten zonder processor !
Ze presteren meer als een dubbel 18 van elk merk !
En ja een stack van 4 stuks geeft rendement van ongeveer 120db 1w / 1m maar bij hoorn is dat bekend !
ze presteren beter dan menig dubbel 18 reflex kast !Comment
-
4 stacks 120dB 1w/1m haha je moet folders gaan bedenken!
De 1e vraag is bij welke frequentie is die 108dB (onbruikbaar gebied)....
De 2e vraag: mag ik er aub bij zijn als je 3kW zonder processor erop gaat zetten? [8D][8D]
De dB/1m/1W norm is heel fictief: er word meestal 2,84Vrms genomen ipv het werkelijk vermogen.
De impedantie kan zomaar ergens op een gebied zakken naar 5 ohm. Dan word er heel wat meer vermogen dan 1W verstookt bij 2,84V.
Als je als fabrikant een beetje zoekt naar een mooi "folderpunt" kan je de boel dus om de tuin leiden.
Dit is wat ik heb ervaren:
Als je subs op het gehoor gaat vergelijken zal degene met het hoogste GEMETEN rendement niet per definitie het hardst klinken.
De klankbalans van het laag heeft veel meer invloed op de luidheidperceptie, dan de absolute luidheid.
Daarbij komt dat als een sub meer rendement heeft op een gebied (bijv 70-90Hz) waar ook net meer energie zit in het programmamateriaal, zal die sub luider overkomen, terwijl de zachtere sub misschien juist meer rendement heeft onder die 70Hz.
knoppen en waarden :)Comment
-
Die frequentie respons is trouwens ook van een stack, niet van een enkele.citaat:daar ben ik het helemaal niet met je eens hoor. Volgens mij heb je nog nooit een AB36 gehoord !
Cerwin Vega heeft 3 verschillende hoorns
DE Junior earthquake die is 106DB 35-300hz
De Earthquake die is 106db 30-300hz
de Afterburner die is 108db 30-300hz
Per verdubbeling van kast 3 dB gevoeligheid + 3 db door dubbel vermogen = 6 dB, een stack van 4 betekent dus +6 dB in gevoeligheid, geen 12 dB, zoals jij rekende.
Of ik die Vega's gehoord heb? Misschien wel, misschien niet, ik heb enkele keren een stackje Vega's mogen aanschouwen. Niet dat het uitmaakt, want zo'n Vega houdt zich ook keurig aan de wetten der natuurkunde net zoals de rest. Alsof je kunt horen wat de gevoeiligheid is?
Mvg JohanComment
-
Ik heb de AB36 ( 4stuks ) die stuur ik aan met de Master DP5000 in bridge 4ohm
( ok ok 3000 is wat overdreven ) maar in iedergeval een hoop oververmogen ! ( geloof 3X speakervermogen )
en dit gaat zonder processor gewoon de VP2 x-over tot 80hz !
Nog nooit problemen gehad !
Maar goed ik denk dat er weinig mensen zijn die CV gehoord hebben !
Diegene die het heeft hier heeft goede ervaringen !
In America is het nog steeds een van de topmerken die op grote evenmenten gebruikt wordt.
Cerwin Vega staat bekend vanwege hun VEGA BASS oftewel Miami Bass
Net zoals de LABS !Comment
-
het klopt dat er te weinig specs te krijgen zijn !
ik had ook mijn twijfels maar toch na aanschaf een goed gevoel !
En ga nog meer aanschaffen in de toekomst !
Ben erg onder de indruk van de subs ( earthquakies ) Heb veel gehoord maar dit slaat echt alles ! Zekers voor de prijs.
Klank is lekker hifi ook op hoog volume en JA op hoog volume ( maximaal SPL presteert CV uitstekend ) en dan zonder processor !
Een goed voorbeeld voor de meeste andere TOPPERS die alleen GOED klinken MET PROCESSOR !Comment

Comment