Iemand ervaring met een XTA DP224

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Iemand ervaring met een XTA DP224

Hallo iedereen

Ik ben van plan mij een speaker management system van XTA (nl. DP224) aan te schaffen. Heeft er hier iemand ervaring met dit toestel? Hoe is de klankkwaliteit/dynamiek? En dan niet alleen hoge volumes, maar bijvoorbeeld ook als het heel zacht moet gaan...

Momenteel gebruik ik een alto Maxdrive 3.4 en ben er vrij tevreden over. Alleen boet deze nogal wat aan dynamiek in op lage volumes. Limiters zijn er wel supergoed op.

Groeten en alvast bedankt!

Kristof
  • meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

Hai Kristof,

Wij gebruiken hier de XTA DP 226 intensief, snel praktisch en klinkt erg goed !! jammer dat je de inputs niet naar eigen idee naar de outputs kunt routen, maar standaard presets moet kiezen.
    Ik heb er al redelijk wat orkesten en jazz werk mee gedaan en ben zeer te spreken over de dynamiek !!
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Stevie
      • Mar 2005
      • 27

Wij werken al enkele jaren met de XTA DP224 en hebben nog nooit problemen gehad. Zeer goed toestel met een overzichtelijk menu.
      Ook qua klank een aanrader!
      Steven

Comment

• Remco vd Werff
        • Apr 2001
        • 753

Werk vaak met de Dp224/Dp226 of Funktion One XO 1 (dp226 OEM). Allen erg fijne apparaten met een uitstekende klank en perfect limiters.

Wat van mij nog wel mocht is 3 in. Kan in sommige gevallen handig zijn, voor bv. 3 bi-amp monitors etc.

De computersoftware werkt ook erg makkelijk. Kost natuurlijk ook wat (al is de Xo1 stuk leuker geprijsd) maar dat krijg je dan ook terug.
        Groeten, Remco

Comment

• meyerfreak
          • Mar 2004
          • 142

Wachten is nog even op de DP428, 4 in 8 uit, fase per 2 graden in te stellen, parametrisch + grafisch!! eq.... lijkt me een stoere machine [)]

Comment

• Remco vd Werff
            • Apr 2001
            • 753

Klopt erg mooi apparaat die 4 in - 8 uit . Alleen wel erg duur helaas.
            Groeten, Remco

Comment

• Stevie
              • Mar 2005
              • 27

@ Meyerfreak:
              DP428? Da's het eerste wat ik er van hoor, klinkt wel interessant!
              Wanneer mag dit toestel verwacht worden? Zijn er al foto's & info van terug te vinden?
              Qua prijs, de DP226 is ook al prijzig dus zal deze het ook wel zijn... Maar... kwaliteit heeft zijn prijskaartje!
              Steven

Comment

• Michel_G
                • Dec 2003
                • 376

citaat:Geplaatst door Stevie

@ Meyerfreak:
                DP428? Da's het eerste wat ik er van hoor, klinkt wel interessant!
                Wanneer mag dit toestel verwacht worden? Zijn er al foto's & info van terug te vinden?
                Qua prijs, de DP226 is ook al prijzig dus zal deze het ook wel zijn... Maar... kwaliteit heeft zijn prijskaartje!
                Google en gij zult vinden !

Is weer terug !

Comment

• Michel van de Beek
                  • Oct 2000
                  • 283

Heb in Frankfurt al even mogen spelen met de DP428 en em mogen beluisteren. De echt al erg goede processoren van XTA zijn nog een stuk verbeterd. Klankmatig op eenzaam niveau, en ook nog eens erg veel mogelijkheden en gebruiksgemak.

Wat er gezegd wordt over de prijs vind ik een typisch voorbeeld van heikneuterigheid. Er wordt namelijk alleen gekeken naar stuksprijs en niet de prijs die je moet neertellen voor een (compleet) systeem. De systemen waar je deze processor gaat zien, zullen namelijk meestal 4-weg systemen zijn. En dan is de prijs 'gewoon' het zelfde als wat je moet neertellen voor 2x DP224 wat je hetzelfde aantal kanalen processing geeft.
                  Groeten,
                  Michel

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

heb de engelse prijzen gezien, in ponden...

@ steven, heb je de galileo al meegehad?

Comment

• Remco vd Werff
                      • Apr 2001
                      • 753

citaat:Geplaatst door Michel van de Beek
                      De systemen waar je deze processor gaat zien, zullen namelijk meestal 4-weg systemen zijn. En dan is de prijs 'gewoon' het zelfde als wat je moet neertellen voor 2x DP224 wat je hetzelfde aantal kanalen processing geeft.
                      Precies, Kristof kan blijkbaar met een 4-kanaals uit, dus gaat niet die fikse meerprijs betalen voor puur de extra functies van de 428. Dat is interessant wanneer je 4-weg aan gaat sturen, of 3-weg met monitor etc.
                      Groeten, Remco

Comment

• Stevie
                        • Mar 2005
                        • 27

Dag Mac, da's een systeem van meyer sound zo te zien? Nog niet mee gewerkt en eigenlijk nog niet tegengekomen.
                        Heb jij daar ervaring mee?
                        Steven

Comment

• meyerfreak
                          • Mar 2004
                          • 142

@mac: Neej ik heb de Galileo nog niet gezien hier, maar dat zal niet lang meer duren denk ik !! Zal erg gaaf zijn in combi met een SIM 3 set (dan kan je hem meteen als line-switcher gebruiken)
                          Ook de array compensation optie lijkt me erg praktisch in gebruik, (i.p.v loss LD-3 en DP226)

Het mooie van deze nieuwe apparaten (zoals dus ook de DP428) is dat je AES/EBU digital in hebt, dus kan je met 1 XLR kabeltje vanaf je digitale mixer naar je processor toe, scheelt weer een redelijk nutteloze DA/AD conversie van console naar DP428/galileo etc. Of zeg ik nu rare dingen?[:I]

Comment

Working...