Nieuwe versterker, welke?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

    #31
    Bij mijn volgende boeking huur ik ook een yamaha Rackje (waarover een P7000s)
    Dus dan weet ik ook meteen of ze me bevallen.

    alvast bedankt voor alle info, en indien iemand nog goede voorstellen of ideeën heeft, hoor ik deze graag!

    Comment

    • jack
      • Apr 2002
      • 1090

      #32
      citaat:Hoe doet die P7000s het op sub's ??
      Ik heb de yamaha pas een keer verhuurd met subs erbij!
      Dat was met carnaval

      Op een versterker (Mono dus)
      2 LS 1200's en 2 PS 15's

      Mensen waren zeer tevreden.
      Heb het zelf niet gehoord was op vakantie[)]

      ps een crest 8001 Klinkt vetter op het laag

      Zal binnenkort eens gaan testen!
      JVM sound de NEXO specialist

      Comment

      • Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

        #33
        De PLXen van QSC vind ik persoonlijk heel goed!! Wel de 3002 of zelfs 3402 is aan te raden. Zeker op bassen. Ikzelf werk er al jaren mee. Soms loeihard, soms heel zacht. Nooit problemen, mooi helder geluid in de toppen, stevige sub in de bassen. Dit zijn mijn ervaringen met deze versterkers. Ok, PL4.0 zou beter zijn, maar ook weer veel duurder.

        Groetjes


        Kristof

        Comment

        • Max
          • Feb 2003
          • 680

          #34
          Afgelopen week een keer een Yamaha Rack meegehad met een P5000s en een P7000s. Beviel me erg goed, klank was erg netjes op mijn Wharfedale setje en de versterkers werden niet warm.

          Nu zit ik te twijfelen welke ik zal gaan nemen:

          optie 1:
          1x P7000s (voor de subs)
          1x P5000s (voor de tops)

          optie 2:
          1x P7000s (tops)
          2x P2500s (gebrugd op subs)

          Optie twee is iets duurder, maar levert wel meer vermogen.

          Comment

          • Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

            #35
            P2500 = 2 x 310 RMS 4Ohm, 620 RMS in brug 8Ohm
            P5000 = 2 x 700 RMS 4Ohm, 2 x 500 RMS 8Ohm
            P7000 = 2 x 950 RMS 4Ohm, 2 x 700 RMS 8Ohm

            Ik zou optie 1 kiezen !!! Optie 2 is duurder en heeft helemaal niet meer vermogen, plus dat je die yamaha's niet op 2Ohm mag laten draaien !!! Dus lekker optie 1 kiezen!!
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

            Comment

            • Max
              • Feb 2003
              • 680

              #36
              Aangezien dit topic nu toch gekicked is:

              Ben uiteindelijk voor twee stuks QSC PL 2.0HV gegaan met een JBL M552 crossover.

              Hieronder nog een foto van het amprack:
              (moeten alleen nog een keer wielen onder)

              Comment

              • mverdult
                • Dec 2003
                • 123

                #37
                da's een mooi rackje,maar waarom heb je die powercons niet aan de binnenkant gepopt ? da's een mooier aangezicht hoor....

                Comment

                • LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

                  #38
                  Hoeveel vermogen geven deze versterkers?

                  ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

                  Comment

                  • sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

                    #39
                    citaat:Geplaatst door LuPuS

                    Hoeveel vermogen geven deze versterkers?
                    hier staan ze allemaal, veel leesgenot

                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                    Comment

                    • Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

                      #40
                      Zozo ziet er keurig uit !!! Is het allemaal nieuw? Mag ik vragen wat je kwijt was??
                      M.v.g. Sander
                      Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                      Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                      Comment

                      • sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

                        #41
                        citaat:Geplaatst door mverdult

                        da's een mooi rackje,maar waarom heb je die powercons niet aan de binnenkant gepopt ? da's een mooier aangezicht hoor....
                        Uiteindelijk is het niet belangrijk hoe een F.case eruit ziet , als het maar werkt , hier gaat het over, functioneel, lichtgewicht enz...
                        Aan het aanzicht stoor ik er mij niet meer aan []
                        Ik vind het een leuk Rackje
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                        Comment

                        • Tofke78
                          • Jan 2005
                          • 504

                          #42
                          citaat:Geplaatst door JVS

                          Wil je per se een lichtgewicht versterker hebben ? Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de goedkopere lichtgewichten. Mede omdat ze op het laag weinig doen. Tevens zijn versterkers als de PLX allemaal "wegwerp". Defect = wegwerpen. Reparabel is het nauwelijks meer.

                          Hoeft het niet per se lichtgewicht te zijn, kijk dan eens voor een goede occasion van een degelijk merk. (Crest, Camco, Carver etc..) Of ook heel netjes voor het geld: Yorkville AP ! In duitsland behoorlijk populair. Kost niet zo gek veel, kwalitatief durf ik het best naast een Crest CA te zetten !

                          Wil je per se lichtgewicht, spaar dan liever even door voor een deugdelijke occasion van een lichtgewicht. (Powersoft, LabGruppen, Crest Pro200 etc..)

                          Groet,

                          Joost

                          Aheum, PLX raakt echt niet zo snel defect hoor. Tenzij je ze onderdompelt in kokend water en daarna direct in het stopcontact steekt! Ik heb er zelf al mee gewerkt en ze bleven steeds heel stabiel zowel op subs als toppen en ja, zelfs op 2 ohm! Trouwens, ik heb een goede occasie (QSC PLX 3402) van ongeveer 1,5 jaar (dus nog in garantie) te koop staan. En nee, niet omdat hij niet voldoet, maar omdat ik zwaarder wil en met m'n PLX 3402 zat ik aan het maximum van de PLXen.

                          Groeten

                          Kristof

                          Comment

                          Working...