Nieuwe boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • basj
    • Apr 2005
    • 8

Nieuwe boxen

Ik ben op zoek naar nieuwe boxen voor een jeugdsociteit. De ruimte heeft een oppervlakte van ongeveer 120 m2 meter. We hebben nou JBL boxen staan en willen graag weer van dit soort goede merk boxen hebben. Het is de bedoeling dat we 2 boxen aanschaffen zonder extra subs en dergelijke. Kan iemand mij vertellen wat voor soort merk en type het meest geschikt is voor onze jeugdsoos??? Alvast bedankt!!
  • rolanddeg
    • Nov 2004
    • 337

tja... wat is je budget? Als er geld te veel is beukt EAW behoorlijk door!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door rolanddeg

tja... wat is je budget? Als er geld te veel is beukt EAW behoorlijk door!
      zeker weten , mijn gedacht [8D]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• basj
        • Apr 2005
        • 8

Het budget is ongeveer 1500 a 1700 euro. Zijn dit speakers waarbij je zonder subwoofers de bass ook nog aardig goed hoort? En hoeveel vermogen heb ik nodig want het hoeft namelijk niet zo heel erg hard...[)]

Comment

• S500D
          • Feb 2003
          • 215

waarom kijk je niet weer naar een paar JBL speakers, omdat je daar al een goede ervaring mee hebt.
          Een ander leuk merk is ook wel Master, die maken ook leuke boxen voor een leuke prijs. Omdat je er geen subjes bij wilt en toch wilt knallen zou ik je adviseren om in ieder geval te kijken naar een kast met dubbel 15".
          EAW is idd ook erg goed maar misschien wat aan de dure kant.
          ga anders eens gewoon naar verschillende dealers en luister naar verschillende merken en kijk wat jij het mooiste vind klinken en probeer dat eens in de jeugdsoos, meestal mag je het wel even uitproberen.
          Ik zou je afraden om merken zoals DAP of Berhringer of Hotcabs te kopen want daar ga je spijt van krijgen, maar dat is mijn mening.
          U draait, Wij vragen.

Comment

• rolanddeg
            • Nov 2004
            • 337

Wil je er trouwens ook nieuwe versterkers bij hebben, of voldoen de oude nog?

misschien is dit iets:
            Lem T5A luidspreker
            Full range 500 watt hoorn geladen luispreker, in te zetten in allerlei applicaties. Twee ingebouwde versterkers zorgen voor onafhankelijke aansturing van de hoog en laag speakers. Processor met 16 presets voor het kiezen van verschillende klankkarakters.

bepaalde winkel ergens in rotterdam-lombardijen: €850,-. Moet vast wel ergens goedkoper te vinden zijn, maar stuur maar een mailtje als je wilt weten welke winkel

Comment

• basj
              • Apr 2005
              • 8

Ik heb zitten kijken bij de full catalog op de website van JBL maar kan nergens de EAW vinden. Verder wil ik eigenlijk nog weten of het erg veel verschil is tussen 2-weg of 3-weg boxen. Bedankt in ieder geval!!

Comment

• Speakertje
                • Mar 2005
                • 462

EAW is een ander merk, dus geen serie van JBL. Twee weg bevat twee drivers hoog en laag, drie weg bevat drie drivers hoog, mid en laag. Drie weg klinkt vaak iets rustiger, maar dat neemt niet weg dat een goeie twee weg ook perfect kan klinken.
                M.v.g. Sander
                Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• timmel
                  • Sep 2004
                  • 111

Waarom wil je geen losse sub? Ik zie liever een paar kleine luidsprekers ophangen + een sub op de grond dan 2 grote luidsprekers.
                  niet genoten is altijd mis

Comment

• Adverbo
                    • Feb 2004
                    • 60

Het is misschien ook goed te weten welke versterker achter de huidige JBL kasten ligt....Is het budget met of zonder BTW ?

Comment

• basj
                      • Apr 2005
                      • 8

Het budget us inclusief btw. Er zitten nou ook jbl speakers op de versterker maar wat het er voor een is zal ik ff moeten kijken. Maar is de Eon van jbl niks voor ons?

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

misschien wel, jbl heeft een zeer breed spectrum aan speakers, en daar zala wel wat voor je bij zijn.

Ik ben benieuwd naar de versterker die je al hebt, en die wil je waarschijnlijk weer gebruiken, dus dat lijkt me wel handig om te weten.

Comment

• gaffer
                          • Nov 2004
                          • 118

Als ik jou was zou ik even wat pro audio zaken afgaan en daar wat speakers gaan beluisteren.
                          Dan weet je pas wat je koopt.
                          Uit een boekje of van het scherm van je pc kun je nooit horen hoe geschikt of hoe mooi een speaker is.
                          En omdat je toch een behoorlijk budget hebt lijkt het me erg zonde als je straks op het oog iets koopt wat tegen blijkt te vallen.
                          Dus ga luisteren!!!
                          Is de enige juiste manier om een goeie keuze te kunnen maken!!

Succes Groeten Gaffer.

Comment

• basj
                            • Apr 2005
                            • 8

Ik zal wel ff kijken wat voor soort versterker ik heb. Weet iemand een goede zaak waar ze veel boxen hebben? ik kan wel naar feedback gaan ofzo maar heb het idee dat ze daar alleen maar dap enz. hebben.

Comment

• Boi
                              • Apr 2004
                              • 541

Ga eens kijken bij Nederland Muziek in almere, kan je van alles proberen, wel je eigen muziek meenemen zodat je het kan proberen met wat je gemiddeld erop gaat draaien.
                              groetjes
                              Boi
                              groetjes

___
                              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...