RMS vs AES vermogen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Hoe de wetten ook zijn :
    Er werd mij ooit verteld toen ik mijn EAW set kocht dat er max. op de toppen 285 Watt aes op mocht !!
    Nou ik heb op mijn toppen eens 400 tot 500 watt rms op los gelaten zonder probleem
    Vandaar heb ik geen vertrouwen in aes en rms []
    Mijn oren zijn goed genoeg om te weten wanneer een speaker over zijn nek gaat
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Boi
      • Apr 2004
      • 541

Zouden we dan moeten stellen dat een speaker met 100w AES een amp van 150W nodig heeft cq verwerken kan zonder dat er schade optreed?

groetjes
      Boi
      groetjes

___
      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

Zouden we dan moeten stellen dat een speaker met 100w AES een amp van 150W nodig heeft cq verwerken kan zonder dat er schade optreed?

groetjes
        Boi
        Toen ik mijn EAW set kocht was ik de eerste in Belgie met deze set !
        Zoiezo heb ik dan ook alle richtlijnen en processor instellingen gekregen van APEX versus EAW ( de dealer in Belgie ) !!

Ik heb nooit schade gehad bij dit systeem, behalve toen er bij mij iemand inprikte en serieus over de rooie ging !!
        Dit was kortstondig maar voldoende om één speaker naar de kloten te helpen
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MMD
          • Feb 2005
          • 53

citaat:Zouden we dan moeten stellen dat een speaker met 100w AES een amp van 150W nodig heeft cq verwerken kan zonder dat er schade optreed?
          Hoe is die 150W RMS gemeten? Dat is toch het probleem?

Ook ik vind: "Als het kraakt staat het te hard" (effe gejat) hoewel sommigen zelfs dat niet horen.
          Groet André

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

citaat:
            Hoe is die 150W RMS gemeten? Dat is toch het probleem?
            Wie zegt 150w RMS? 150w amp had ik het over.
            groetjes
            Boi
            groetjes

___

Comment

• MMD
              • Feb 2005
              • 53

citaat:Wie zegt 150w RMS? 150w amp had ik het over.
              groetjes
              Boi
              Dacht dat het een vraag naar aanleiding van Sis z`n post was.
              citaat:Er werd mij ooit verteld toen ik mijn EAW set kocht dat er max. op de toppen 285 Watt aes op mocht !!
              Nou ik heb op mijn toppen eens 400 tot 500 watt rms op los gelaten zonder probleem
              Dat is n.l. ook ongeveer factor 1,5.

André
              Groet André

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Ik ben bang dat het toch op ieder zijn eigen gevoel komt en op het vermogen om niet alles richting de rode ledjes te willen pushen of iets op elkaar aansluit of niet qua vermogen en om het dan ook nog netjes te klinken en het niet je oren eraf bleert of je een klaplong geeft.

We hebben met z'n allen een hoop info hier langs laten komen en het blijkt dus onmogenlijk om dit dilemma op te lossen met een mooie formule, het is niet geheel hetzelfde als appels met peren proberen te vergelijken want dat blijft beide fruit en dat is het probleem dus, we hebben het over vermogen en of dat nu het afgegeven vermogen van een amp is of de maximale haalbare belastbaarheid, voordat we schade toe brengen, aan een luidspreker, het dilemma blijft.
                Het is misschien toch goed om met zijn allen de heren fabriekanten er toe te bewegen dat allen de zelfde waarde gaan gebruiken bij de opgaven van hun producten. Voor ons in de toekomst dan misschien iets gemakkelijker om de juiste producten bij elkaar te schrapen van ons duur verdiende geld.
                groetjes
                Boi
                groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

amen.

Comment

Working...