antennes plaatsen bij draadloze mic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

citaat:Geplaatst door wallie

want hoe word dat eigenlijk gedaan als er meer dan 10 zenders gebruikt worden!
    Mijn record was 8.. en dan kom je toch al behoorlijk in de weg met al die antenne's.. en dan krijg je ook zeker storing lijkt mij...

en naar mijn weten maakt het niet uit ofdat de antenne horizontaal of verticaal staat. het zijn volgens mij ook gewoon rondstralers.. niet richting gevoelig dus
    Om een oerwoud van antenne's te voorkomen zijn er distributies uitgevonden. Scheelt een hoop rotzooi, en zeker in combinatie met richtantenne's een aanrader op grote produties.

'Sprietantennes' zijn inderdaad rondstralers.

Verder nog een paar tips:

Onderschat de plaatsing van de antennes NIET. De antennes moeten de microfoon kunnen 'zien'. Heb je geen losse richtantennes zet dan onvanger met daarop de antennes op hoogte. Ze de ontvanger ook naast de buhne en NIET in de zaal. Het publiek is een hele grote bariere voor goede ontvangst. Mensen bestaan ten eerste voor een groot deel uit water en vaak hebben ze ook nog eens een mobiele telefoon bij zich. X het aantal man publiek is dit dus niet bevordelijk voor je ontvangst.

Probeer verder bij gebruik van meer zenders de frequentiematrix aan te houden die de fabrikant voorschrijft. Deze matrix verschilt per fabrikant. Probeer daarom ook te vermijden dat er microfoons van verschillende merken in hetzelde kanaal zitten.

Probeer het gebruik van in-ear zenders en zender microfoon in dezelfde kanaal te vermijden.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• wallie
      • Dec 2004
      • 51

misschien domme vraag, maar bij de grotere producties.. staan die dingen dan gewoon niet achter het podium?

lijkt me net zo handig? heb je gelijk minder last van he publiek ed
      ~~
      Ewald

"...But a cow is not entirely full of milk; Some of it is hamburgers!" - Jim the Security Guard "

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Normaal zet ik de ontvangers het liefst in de coulisse en bij een groot aantal zenders een paar externe antennes op een micstatief aan een verdeler. Helaas, dit was allemaal niet mogelijk in dit theater van de muziekschool omdat ze alleen maar losse ontvangers hadden. Ze hadden ze in een vast rack in het regiehok zitten boven de versterkers. Ik heb ze wel als advies gegeven om externe antennes aan te schaffen, deze in de coulisse te plaatsen en dan een verdeler erbij in het rack. De techneut van de muziekschool stond met een strak gezicht te vertellen dat ze hier nog nooit last van hadden gehad. De zanglerares van de groep die ik deed zij dat dit probleem altijd voorkwam. Het publiek zat tussen regiehok en podium dus ook de ontvangers zaten niet hoog genoeg inderdaad en behalve het publiek ook nog een muur er tussen.

Comment

• Da Burf
          • Jun 2003
          • 44

Bedankt voor jullie reacties!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Ik werk al jaren met allerlei zenders. En het is zo onvoorspelbaar als een vrouw in d'r periode. Superdure zenders raken van streek door een pilaar in een café. En nady's van €120 werken perfect door een heel theater heen.

Ik heb het nooit begrepen terwijl ik toch een blauwe maandag aan het haagse mobilofoonnet het mogen knutselen en op de theorie dus echt een keer heb gestudeert.

Mijn advies is dan ook: volg maar gewoon de aanwijzingen op de verpakking..
            lekker belangrijk!

Comment

• Da Burf
              • Jun 2003
              • 44

citaat:Geplaatst door showband

Ik werk al jaren met allerlei zenders. En het is zo onvoorspelbaar als een vrouw in d'r periode. Superdure zenders raken van streek door een pilaar in een café. En nady's van €120 werken perfect door een heel theater heen.

Ik heb het nooit begrepen terwijl ik toch een blauwe maandag aan het haagse mobilofoonnet het mogen knutselen en op de theorie dus echt een keer heb gestudeert.

Mijn advies is dan ook: volg maar gewoon de aanwijzingen op de verpakking..
              dat leek me inmiddels het veiligst... eigen rackje aan de rand van het podium plaatsen met antennes ad buitenkant.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

citaat:Geplaatst door Ibvee

Zijn distributie units voor, en van die richtantenne's.
                pcies, en dan zijn alle problemen zeker uit de wereld.
                Ook qua interferentie zijn er speciale zenderkaarten waar je de frequenties bij meerdere kanalen tegelijk het beste op kunt inregelen. Met minder problemen van dien...

Comment

• Carl
                  • Nov 2000
                  • 907

[code]die anntene's vangen een magnetisch veld op. en zo'n afdekplaat kan die afkaatsen...[/code]
                  In de eerste plaats is het een electrisch veld, en geen magnetisch. Dat is nogal een verschil.
                  Dan, zomaar een reflector, dat werkt niet. Je kunt niet "even je antenne's richten" met een stuk blik,HF techniek is 'iets" ingewikkelder, en luistert zeer nauw.
                  Staaf of spriet antennes zijn wel rondstralers, maar zijn wel gepolariseerd, een antenne is horizontaal of vertikaal, een antenne die ligt ontvangt slechter van een zendantenne die staat.
                  En natuurlijk weet ik ook wel, dat het altijd anders is, liggende antennes kunnen uitstekend werken, ook achter staalplaat weggewerkt kan het nog prima werken, maar of dit de way to go is als je gaat bouwen, dat lijkt me niet.
                  Je GSM zou in een lift ook niet moeten werken, dit is vaak een "geheel" gesloten stalen doos, of toch iig een prima kooi van Faraday. Ik heb er eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

citaat:In de eerste plaats is het een electrisch veld, en geen magnetisch.
                    FOUT: het is een ELEKTRO-MAGNETISCH veld: een elektrisch veld dat een magnetisch veld veroorzaakt en vice versa.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Sikkie
                      • Sep 2004
                      • 126

beste mensen,

Ik zie nou een aantal mensen die zeggen dat de microfoon de ontvanger moet zien, maar ik loop ook weleens met een microfoon achter een muur van een halve meter dik met de ontvanger aan de andere kant, en hij werkt prima... ??

en over die antenneverdeler met richtantennes, zijn dat van die 'vlaggetjes'?

Groet,

Tom

Comment

• Dave
                        • Jan 2001
                        • 757

Radiogolven gaan ook wel door muren heen, gewapend beton wordt al wel een stuk lastiger dan een enkelsteens muurtje. Die richtantenne zijn idd vlaggetjes/plaatjes zoals deze:

Die staan dan bijvoorbeeld in de coulissen.

Zelf heb ik de ontvangers meestal bij de mengtafel staan, al is het alleen maar om te kunnen zien welke aanstaat. En het scheelt ook kanalen op je multi natuurlijk.
                        Omdat de regie in de meeste gevallen toch op een verhoging geplaatst is, komen de ontvangers wel boven het publiek uit.
                        U x I = Boem.

Comment

• Ibvee
                          • Nov 2002
                          • 714

Het kan ook best meestal, alleen is de kans op storing e.d. groter. Let wel: "kans" als die kans al bijna 0 is maakt het dus in principe niets uit.
                          De groeten => Micha

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

"FOUT: het is een ELEKTRO-MAGNETISCH veld: een elektrisch veld dat een magnetisch veld veroorzaakt en vice versa"
                            Okay, wat jij wil. Maar het heeft niets met magnetisme te maken.

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

citaat: "FOUT: het is een ELEKTRO-MAGNETISCH veld: een elektrisch veld dat een magnetisch veld veroorzaakt en vice versa"
                              Okay, wat jij wil. Maar het heeft niets met magnetisme te maken.
                              Helaas, weer fout:

op sommige plaatsen waar de elektrische component moeilijker te ontvangen is kan men soms met antennes die enkel reageren op het magnetisch veld toch ontvangst hebben en omgekeerd. Het is wel handig dat je dat weet omdat je dan jezelf kan redden in situaties waar het gewone sprietje het niet redt.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• SM
                                • Oct 2004
                                • 129

citaat:Geplaatst door Ibvee

Let wel: "kans" als die kans al bijna 0 is maakt het dus in principe niets uit.
                                Terug naar de boekjes: het is in dit geval niet zo dat je 5 keer een kans van nihil hebt. Je bent je kansfactor van nihil voor een enkelvoudige trekking aan het vergroten. In feite verander je de populatie waaruit getrokken kan worden. (Flikker in plaats van 1 rood balletje in een bak met 999 blauwe balletjes er nu 10 in)

S.

Comment

Working...