citaat:Geplaatst door wallie
want hoe word dat eigenlijk gedaan als er meer dan 10 zenders gebruikt worden!
Mijn record was 8.. en dan kom je toch al behoorlijk in de weg met al die antenne's.. en dan krijg je ook zeker storing lijkt mij...
en naar mijn weten maakt het niet uit ofdat de antenne horizontaal of verticaal staat. het zijn volgens mij ook gewoon rondstralers.. niet richting gevoelig dus
want hoe word dat eigenlijk gedaan als er meer dan 10 zenders gebruikt worden!
Mijn record was 8.. en dan kom je toch al behoorlijk in de weg met al die antenne's.. en dan krijg je ook zeker storing lijkt mij...
en naar mijn weten maakt het niet uit ofdat de antenne horizontaal of verticaal staat. het zijn volgens mij ook gewoon rondstralers.. niet richting gevoelig dus
'Sprietantennes' zijn inderdaad rondstralers.
Verder nog een paar tips:
Onderschat de plaatsing van de antennes NIET. De antennes moeten de microfoon kunnen 'zien'. Heb je geen losse richtantennes zet dan onvanger met daarop de antennes op hoogte. Ze de ontvanger ook naast de buhne en NIET in de zaal. Het publiek is een hele grote bariere voor goede ontvangst. Mensen bestaan ten eerste voor een groot deel uit water en vaak hebben ze ook nog eens een mobiele telefoon bij zich. X het aantal man publiek is dit dus niet bevordelijk voor je ontvangst.
Probeer verder bij gebruik van meer zenders de frequentiematrix aan te houden die de fabrikant voorschrijft. Deze matrix verschilt per fabrikant. Probeer daarom ook te vermijden dat er microfoons van verschillende merken in hetzelde kanaal zitten.
Probeer het gebruik van in-ear zenders en zender microfoon in dezelfde kanaal te vermijden.
Comment