Geluid TMF Awards 2005

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Geluid TMF Awards 2005

Hallo medeforumers,

Ik heb net de zoekfunctie meermaals op verschillende termen geprobeerd, maar ik kon er nog niks over vinden (alleen maar bij licht)..

Maar wat voor geluid hing/stond er op de TMF Awards 2005?
    Dacht Synco W8L? (wat ik zag hangen)
    En hoeveel? en hoe klonk het daar?

ben wel benieuwd naar mensen die hier meer over weten, of hier bij betrokken waren?

groeten Bart
    Bart
  • B-there
    • Oct 2002
    • 272

Als je het mij vraagt vind ik deze topic erg saai worden..
    Komt ieder jaar weer terug.
    En ja er hangt nog steeds een Synco set van Ampco.

Ben er zelf niet bij geweest, heb het maar half gezien op tv.
    Als we het over de optredens gaan hebben. Dan vond ik persoonlijk de show van Marco Borsato & band, Trijntje, Jamie Cullum, en Candy Dulfer wel erg goed.

Gr

B

<center>-------------------</center>

Comment

• subfreak
      • Dec 2004
      • 41

hele hal is volgehangen met synco.... check www.apr.nl

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Beetje jammer alleen dat er tijdens dat optrede van die ene Mario echt tientalle feedbacks inzaten

Comment

• subfreak
          • Dec 2004
          • 41

ach hangt ervanaf wie er achter de knoppen zit, afgelopen weekend in de ArenA tijdens de wedstrijd van de Amsterdam Admirals was het ook al niet denderend!!, Dexx (voormalig bombi zanger) trad op en in plaats van een lekkere galm gebruikten ze een delay... tja moet je goed doen in een ruimte dat al een galmbak bij uitstek is(heb er ervaring mee in dat hok!!)
          wat kreeg je als effect.. 1 zin zingen en gewoon 10 keer retour komen die zelfde regel.. Geen gehoor.

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

Vond trouwens de TV-mix van dat openingsgebeuren met mevrouw dulfer wel erg goed klinken.

Comment

• subfreak
              • Dec 2004
              • 41

tja maar vergeet dan niet dat er 8 sporen meelopen...

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                • Nov 2000
                • 299

Het geluid was dan wel K.U.T. Maar we hebben die duitsers mooi even klop gegeven.
                wel lullig dat ik de tussen standen steeds per Sms moest ontvangen. had nl zelf een klusje.

Marco Vak 121

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

citaat:Geplaatst door Iko

Vond trouwens de TV-mix van dat openingsgebeuren met mevrouw dulfer wel erg goed klinken.
                  zeer waarschijnlijk met een eigen techneut, andersn heeft de dame in kwestie geen zin om te spelemn, (en gelijk heeft ze...)

Comment

• Iko
                    • Feb 2002
                    • 766

idd Maar goed nu klinkt het tenminste ook als een dijk []

Comment

• subfreak
                      • Dec 2004
                      • 41

opnames worden door dutchview gedaan, in de eindregie wagen staat een grote tafel waar de eind mix gemaakt wordt. dit staat dus los van de zaal (foh). in het geval van Candy dulfer liep er een 8 sporen band mee die ingemixed werd zodat het ten alle tijden goed klinkt.

Opmerking ********: eigen technici gaan altijd mee (als je een goed evenementen bureau en management hebt als artiest )maar hebben terplekke geen donder te vertellen. mogen enkel op rang 3 zitten en enkel een paar aanwijzingen geven. En dit geld dan ook nog eens voor de generale dus tijdens de opname is er maar 1 ding dat je moet onthouden EXIT. aan de ene kant ook wel begrijpelijk.

Geluk hebben we toch al 3 jaar dat we tot de top acts behoren dus dan gaat alles wat soepeler. standaard hebben we dan 1 jongen bij de monitor mix staan, 1 bij het FOH en 1 in de eind wagen.

Comment

• B-there
                        • Oct 2002
                        • 272

Ja zoals ik al zei.. Ik vond dat (stuk)je Snoepje Dulfer ook heel goed klinken.
                        Ik speel zelf ook saxofoon.. En als ik speel kunnen er 100 sporen meelopen.. Speel zeker weten nooit zo goed sax als zij. :-)

citaat:eigen technici gaan altijd mee (als je een goed evenementen bureau en management hebt als artiest )maar hebben terplekke geen donder te vertellen. mogen enkel op rang 3 zitten en enkel een paar aanwijzingen geven. En dit geld dan ook nog eens voor de generale dus tijdens de opname is er maar 1 ding dat je moet onthouden EXIT. aan de ene kant ook wel begrijpelijk.

Geluk hebben we toch al 3 jaar dat we tot de top acts behoren dus dan gaat alles wat soepeler. standaard hebben we dan 1 jongen bij de monitor mix staan, 1 bij het FOH en 1 in de eind wagen.
                        Gelukkig denken ze er niet overal zo over.. :-)

Bart
                        <center>-------------------</center>

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

citaat:Geplaatst door subfreak

opnames worden door dutchview gedaan, in de eindregie wagen staat een grote tafel waar de eind mix gemaakt wordt. dit staat dus los van de zaal (foh). in het geval van Candy dulfer liep er een 8 sporen band mee die ingemixed werd zodat het ten alle tijden goed klinkt.

Opmerking ********: eigen technici gaan altijd mee (als je een goed evenementen bureau en management hebt als artiest )maar hebben terplekke geen donder te vertellen. mogen enkel op rang 3 zitten en enkel een paar aanwijzingen geven. En dit geld dan ook nog eens voor de generale dus tijdens de opname is er maar 1 ding dat je moet onthouden EXIT. aan de ene kant ook wel begrijpelijk.

a vroeger stond er een aparte audio-wagen bij, de 700, later audio1 (correct me if im wrong) met een ssl of neve erin, en de gast-techneuten schoven vrolijk mee...
                          b vroeger werden bij ampco de grote gast-techneuten gewoon losgelaten op de midassen, en ging sander koffie drinken...

maar het laatste tmf-achtige feestje waar ik gelopen heb was in 2000, ofzo, dus ik wet niet hoe het nu gaat...

Lijkt me trouwens niet dat candy en marco tegen een tape aanwerken, maar gewoon live erop gaan.
                          Ligt trouwens ook aan de muziek, die bandjes klinken vrij open, en dan is het gmakkelijker en sneller strak te krijgen.

Comment

• Barthez
                            • Dec 2003
                            • 256

citaat:Geplaatst door subfreak

in het geval van Candy dulfer liep er een 8 sporen band mee die ingemixed werd zodat het ten alle tijden goed klinkt.
                            Wat heeft het meelopen van een harddisc (of tape) te maken met het al dan niet goed klinken van een act? Als er alleen maar wat extra strijkers meelopen klinkt het nog steeds niet goed als candy zelf vals zou spelen...

Of beweer jij dat alles van tape af kwam?

citaat:eigen technici gaan altijd mee (als je een goed evenementen bureau en management hebt als artiest )maar hebben terplekke geen donder te vertellen. mogen enkel op rang 3 zitten en enkel een paar aanwijzingen geven
                            Dat ligt er maar net aan, het lijkt me logisch dat het management eist dat de eigen technicus van de band achter de knoppen staat. Behalve als hij/zij het liever aan de "huis"techneut overlaat als hij/zij niet bekend is met de desbetreffende (digitale)mixer

citaat:Geluk hebben we toch al 3 jaar dat we tot de top acts behoren dus dan gaat alles wat soepeler.
                            Bedoel je hier candy mee, of werk je voor een andere act?
                            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

Enne, het meelopen van een harddisk, is vaak alleen en enkel voor een Clicktrack (of hoe ze dit noemen) die op de oortjes van de artiesten meetikt, zodat iedereen op dezelfde maat blijft....... Of dat hier ook zo was weet ik niet!
                              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...