Hoe sluit ik deze speakers aan????

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik1975
    • Apr 2005
    • 4

Hoe sluit ik deze speakers aan????

ik heb een vraag over een stel speakers die ik heb...aan de achter kant van deze speakers zit een unit met 2 xlr(female) met de letter W daarboven en 1 xlr(male) met de letters S/T daarboven....Verder staat daar bij Dividing Network S/T ; 18db.... De vries Electronics DVC 100B. Als ik nu normale speaker draden in de rechter XLRFemale(- en +)steek gaan de Helft van de speakers werken. Er zitten 8 lagen tonen,4 midden tonen en 4 tweeters in.
    De vraag is kan ik met 1 kabel vanuit een normale versterker alle boxen in de speaker aansturen...of moet ik doorlussen of zoiets.....
    zie foto; http://www.mijnalbum.nl/Foto=44ZRDRXZ
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Je mag van de volgende veronderstelling uitgaan:
    W = Woofers (basluidsprekers)
    S = Squaquers (Middentonen luidsprekers)
    T = Tweeters (Hoog)

Dat er twee aansluitingen met "W" zitten, zal betekenen dat de luidsprekers per 4 bassen zijn geschakeld op een W plug.
    Vandaar dat je maar de helft hoort.

Hoor je met een aansluiting ook midden en hoog?
    Zo ja, dan zitten de filters in de box. En anders zul je actief moeten aansturen....

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Erik1975
      • Apr 2005
      • 4

ik heb weleens door iets door te lussen(maar wat raak geprobeerd)geluid gekregen uit de mid en hoog. Is er geen simpelere of dan juiste manier om dit te doen....keb eventueel een foto van die unit....weet nie of ik die hier ken plaatsen

Comment

• Erik1975
        • Apr 2005
        • 4

Tuurlijk weet ik dat ik die speaker actief moet aansturen....maar ik heb een normale versterker met 4 box uitgangen. hoe krijg ik nou met deze uitgangen de gehele speaker aan de praat...keb een link naar een foto toegevoegd in het forum

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

Misschien even de speaker openschroeven en een schema'tje tekenen van hoe alles bedraad is?

Succes,
          Sjoerd

Comment

Working...