bas filter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samir
    • Mar 2005
    • 7

bas filter

Wie kan me helpen met bouwen van een passieve filter voor KUSTOM basboxen met een 15" speaker.
    Het zijn wel oude boxen maar met een filter zullen ze vast mooi klinken.
    Ik gebruik ze samen met Dynacord s153 boxen voor wat meer bas, maar het gaat niet zoals ik dacht, want KUSTOM boxen hebben geen scheiding filter dus geven ze ook meer middel tonen en krijg ik niet gewenste bas.
    Met een passieve scheiding filter zou probleem verholpen zijn,… hoop ik, maar waar kan ik een schema of zelfbouw kit vinden voor boxen van 300w.

Groetjes

Samir
  • Marcbo
    • Mar 2005
    • 84

Probeer eerst te achterhalen welke driver/unit erin zit. Met enkele waarde van de thiele-parameters kun je een filter bouwen.

Comment

• samir
      • Mar 2005
      • 7

Ik heb alleen type van boxen: FLH-15
      Samir

Comment

• mr_dick
        • Mar 2005
        • 28

het is al lang geleden dat ik het gezien heb, maar er staat me iets bij dat er in 2002 in een van de laatste uitgaven van dat jaar een schema stond om zoiets te bouwen

heb het hier helaas niet meer liggen maar misschien dat ze je daar verder kunnen helpen

Comment

• jerre
          • Jun 2003
          • 286

je hebt je TS parameters niet nodig, of je zou een impedantie correctie netwerk willen bouwen, maar zover ge je niet willen gaan denk 'k.
          http://ccs.exl.info/calc_cr.html, hier staan een paar calculators op, waarschijnlijk zal je wel voldoende hebben aan 'n 2e orde lowpass.
          't amusement 'r mee
          nu gij en dan ikke weer

Comment

• samir
            • Mar 2005
            • 7

Ik heb nog achter in box (acter pannel los gehaald) gekeken maar er staat geen type of vermogen op speaker, alleen een paar nummers die voor mij niet vel zeggen.
            Als er iemand weet hoe kan ik type en vermogen van deze speaker achterhalen uit deze nummer: 038-0024-01 / 29051 laat me aub. weten, want ik heb alleen gemeten met een wat geavaceerde Fluke dat speaker 8Ohm is. Maar dat is dan alles.
            Samir

Comment

• jerre
              • Jun 2003
              • 286

Daar heb je genoeg aan, nu moet je voor jezelf nog even uitmaken op welke frequentie je wil filteren, vul dit in op die pagina die 'k hierboven gezet heb en je bent vertrokken
              nu gij en dan ikke weer

Comment

• samir
                • Mar 2005
                • 7

Welk type filter is voor mij dan van toepassing, Butterworth, Bessel, of Linkwitz-Riley hoe kan ik dat uitzoeken? Voor mij is belangrijk dat er alleen bas freq. door gaat naar speaker en alles boven word gefilterd.
                Samir

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Als je het heel simpel wil houden kan je eens kijken naar een beyma filter FD25 ( wel prijzig +/- 158 incl. btw / stuk )

sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Boi
                    • Apr 2004
                    • 541

Zover ik weet heeft kustom nog nooit basskasten voor PA gemaakt alleen basskasten voor onder een bassgitaar top en deze kasten zijn 100w/8ohm.
                    Je zou ze kunnen gebruiken als subkastjes maar of dit ideaal is??????
                    Als je ze daar toch voor gaat gebruiken kan ze het beste op 150Hz filteren sub-sat filter bv monacor DN-402, kosten ongeveer een 60euro. Met dit filter kan je dus vanaf je basskasten naar je topjes doorlussen.
                    groetjes
                    Boi
                    groetjes

___
                    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...