2 mics op 1 stereo kanaal ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

2 mics op 1 stereo kanaal ?

Ik heb morgen een bandje om uit te versterke, maar er moeten 20 microfoons worden uitversterkt, ik heb maar 16 monokanalen , maar nog 2 stereo kanalen, nu wilde ik die andere microfoons aansluiten op de stereokanalen, dus 2 op 1 stereokanaal. Is dit mogelijk ? [:I] Het gaat om een Spirit Power Station 1200:

• subfreak
    • Dec 2004
    • 41

er zijn boxjes om meerdere microfoons op te "mixen"en als 1 lijn uitgang te versturen naar je tafel.

Comment

• ricardoke
      • Oct 2004
      • 136

Dat weet ik, die hebben we niet tot onze beschikking, vandaar die vraag over die stereokanalen [:I]

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

kan wel, moeten ze wel dezelfde toonregeling hebben.
        Onlangs is er net zo'n topic geweest, maar toen ging het over de multikabel die te krap was.
        Het antwoord is bijna hetzelfde.

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=13623

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

Is dus niet mogenlijk, stereo kanalen zijn line signalen en kunnen dus geen mic signaal aan(veel te lage output uit een mic). Wat wel een mogenlijkheid is, is om te kijken of de bass / gitaar versterkers / keyboard geen line out hebben, die kunnen dus rechtstreeks dan de tafel in, actieve acoustische gitaren wil ook wel op een line in(stereo kanaal).L en R wel zorgen voor een gelijkwaardig niveau van het inkomende signaal vanaf het podium.
          groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Is dus wel mogelijk, heb hier net ff een micro op een stereo-ingang gezet, en dat ging dus prima. Alleen stond-ie links gepant, wegens het ontbreken van een mono-schakelaartje.

mic : sennheiser 845, microfoonkabel : tasker c128, verloopje xlr > jack : Neutrik : tafel : 01V , kanaal 15 en 16.

Comment

• Boi
              • Apr 2004
              • 541

Probeer het nou eens op een analoge tafel.
              Zou graag daar het resultaat van je horen.
              groetjes
              Boi
              groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Midas venice gaat ook goed. duurde ff, tafel lag wat verder weg...

misschien een digitale kabel nemen...pffff

Comment

• ricardoke
                  • Oct 2004
                  • 136

Oke [8D], wij hebben de senheiser 835 daar moet het dan ook wel mee lukken hoop ik [8D], bedankt voor de reacties []

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

let wel op dat ze links of rechts gepand staan, en van dezelfde toonregeling gebruik maken.

in zo'n geval zou ik proberen met Y-kabeltjes 2 dezelfde mics op 1 mono-kanaal te kriijgen. zoals in dat andere topic besproken werd.

suuccc7

edit : zie net op http://www.soundcraft.com/download.a..._tech_data.pdf

dat je ook alleen het linkerkanaal kunt gebruiken, dan staat-ie wel mono. Gebalanceerd in, en een reelijke gain erop, dus gaat-ie goedkomen.

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

Is wel beter om 2 mic's op 1 mono kanaal te zetten, bv gitaren. Kijk een mic op een stereo kanaal komt vet binnen maar tijdens het mixen moet je gain echt ver open om toch nog een vet geluid er uit te krijgen, wat wel wil is bv de kick e.d. zware signalen maar zang of ander iel geluid is niks.
                      succes
                      groetjes

___

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Ja, kan wel, maar zoals Boyz al aangeeft signaal is eigenlijk te zwak voor de (Lijn) ingang.
                        Pas nog een leslie bovenkant zo gedaan op mijn 01V, ging wel, fader en gain moesten wel helemaal open om nog wat signaal te krijgen, de leslie stond niet zacht!
                        Succes ermee!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

En? is t gelukt???

ben ook wel weer benieuwd naar de afloop.

Comment

• djdeluxe
                            • Aug 2003
                            • 22

IS er echt zo weinig geld dat er niet een 6-kanaals tafeltje gehuurd kan worden, of misschien kan je hem ergens lenen. Lijkt mij een hoop geklooi schelen.
                            waar een wil is ben ik weg

Comment

• ricardoke
                              • Oct 2004
                              • 136

Ja het is allemaal goed gelukt, we hebben op ieder sterokanaal gewoon 2 mics kunnen gooie en er was bijna geen verschil met het volume van een monokanaal

Comment

Working...