Bandje uitversterke in de aula

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

Bandje uitversterke in de aula

Ik moet binnekort een bandje uitversterke in de aula bij ons op school, geen probleem verder maar ik zit te twijfelen wat voor setje ik er weg zal zetten, de aula is ongeveer 15x15 meter, het bandje zal op een podium komen te staan. Ik zat zelf te denken aan
    2x Cobra (dynacord) 15" bas en 1x Cobra (dynacord) 12" top per kant, of zal ik het al redden met 1 15" per kant ?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Hoogte? Hoe is de akkoustiek? Lastig te oordelen.

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

4 bassen meenemen kan toch geen kwaad!!! het is niet veel meer werk en je weet zeker dat je niet tekort komt.
      Als je er maar twee meeneemt en je komt erachter dat je tekort in het laag komt dan heb je spijt dat je die ander twee er niet bij gezet hebt.
      Dus gewoon neerzetten die hap.

Gr Ron
      U draait, Wij vragen.

Comment

• Bigfoot
        • Nov 2002
        • 151

Aula's zijn meestal erg moeilijk... het zijn gewoon kleine fabriekshalletjes..hoe groot wordt het podium? en hoogte vd zaal?
        Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• ricardoke
          • Oct 2004
          • 136

De hoogte van de zaal is ongeveer een meter of 5, het podium is denk ik 4 bij 3 []

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

citaat:Geplaatst door ricardoke

De hoogte van de zaal is ongeveer een meter of 5, het podium is denk ik 4 bij 3 []
            En waar gaat de band staan als de backline en monitors geplaatst zijn?[8D]
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Ik lees toch goed he: 15 bij 15 meter ? Metertje of 5 hoog ... Cobra setje ?!?!
              Ben je van plan die aula weg te blazen of zo?

In dergelijke ruimtes versterk ik enkel zang, keyboard , en misschien een beetje kick en overhead; tenzij de organistatie erom vraagt om iedereen een klaplong te spelen.
              Ik stel me eigenlijk dezelfde vraag als Sparky ... of nee, toch iets anders:
              is er ook ruimte voorzien voor publiek?

PS: als ik het begrip aula lees , dan denk ik aan een accoustisch behoorlijke ruimte, waarin les, lezingen , voordrachten enz. gegeven worden; misschien hier en daar een streepje muziek. Dus mijns inziens helemaal géén moeilijke ruimte om met zeer weinig middelen een goeie klank neer te zetten.

succes,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Bigfoot
                • Nov 2002
                • 151

2-&gt; Pino

Nou ik zit op een vrij grote middelbare school, en van de drie locaties zijn er 2, met grote aula waar beide keren, aan alles gedacht is behalve beetje leuke accoustisch eigenschappen. (ik zal niet over aan dingen beginnen die ze vergeten zijn of dom hebben gedaan [)]) En wat ik van vergelijkbare aula's in de omgeving weet, is het daar niet veel beter.
                Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Percy
                  • Jan 2005
                  • 80

Hier in Roermond precies het zelfde..

Comment

• PM
                    • Mar 2003
                    • 87

Een Cobra met 15" als sub ?
                    Een Cobra met 12" als top ?

De subs (zowel PWH als SUB) hebben een 18" !!!
                    In elke topkast (TOP) zit 1x 15", 4x 5", 1x 2" !!!

Voor een aula-tje van 15m x 15m heb je geen Cobra set nodig.
                    Ik zou dan eerder een Dynacord Madras setje gebruiken.
                    Topkast M15 : 15" + 2" , en eventueel de baskast M18 erbij, maar eerlijk gezegd voor die kleine ruimte ook liever geen subs !

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

Niet een klein beetje te weinig per kant, als ik jouw was zou ik een dubbelsetje neer zetten..........

Verder alles goed met je. Het is geen stadion, een aula is als een fabrieks hal, als een kerk, een trage echo put. Het mooiste zou zijn als je het podium in een hoek kan plaatsen ipv in het midden van een muur, hierdoor heb je een beter geluid naar de zaal toe en de back-line niet achterop het podium maar vanaf de zijkant dwars over het podium, hierdoor heb je weinig podium geluid de zaal in en kan je zachter uitversterken.
                      1 subkastje en 2 topjes per kant, voor betere spreiding, mits je het podium in een hoek kan plaatsen.
                      Dus met beleid en niet te veel watts. Minder is in dit geval beter.
                      succes eb veel plezier
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...