01V96 en Studio Manager v2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

01V96 en Studio Manager v2

Hoi,

Vandaag voor het eerst een 01V96 aan mijn laptop gehangen. Verbinding via USB met de Yamaha MIDI driver, versie 2 software, voor zowel de 01V96 als de Studio Manager en de 01V96 Editor software. Laptop is een WinXP machientje met redelijke specs (AMD 2800+ / 512 MB).

Probleem is dat ik af en toe de verbinding tussen de Studio Manager en de 01V96 kwijt raak, dat wil zeggen: ik krijg op geen van beiden een melding, maar ze reageren niet meer op elkaar. Enige wat helpt is de USB stekker eruit trekken en weer terug steken.

De laptop is redelijk clean, er draait nauwelijks andere software in het geheugen. Dacht eerst dat het aan de voorziening voor stroomgebruik lag (laptop draaide op batterij, niet op netspanning) dus heb via het batterij icoon ook de instellingen "Altijd aan" en "thuis/kantoor" in plaats van "laptop/mobiel" geprobeerd.

Herkent iemand dit probleem, of heeft iemand het wellicht al eens opgelost? Enige mogelijkheid die de manual geeft is een te langzame computer maar dat kan ik me haast niet voorstellen, de specs zijn okee en het is een behoorlijk clean systeem, met maatregelen tegen viri, spyware, etc.

LuxProDeo

• MSS
    • Dec 2003
    • 78

tip:
    koop een ibook, of nog liever powerbook.

Ik draai fijnloos een hele avond met mijn apple ibook aan de o1v96 []

citaat:Geplaatst door LuxProDeo

Hoi,

Vandaag voor het eerst een 01V96 aan mijn laptop gehangen. Verbinding via USB met de Yamaha MIDI driver, versie 2 software, voor zowel de 01V96 als de Studio Manager en de 01V96 Editor software. Laptop is een WinXP machientje met redelijke specs (AMD 2800+ / 512 MB).

Probleem is dat ik af en toe de verbinding tussen de Studio Manager en de 01V96 kwijt raak, dat wil zeggen: ik krijg op geen van beiden een melding, maar ze reageren niet meer op elkaar. Enige wat helpt is de USB stekker eruit trekken en weer terug steken.

De laptop is redelijk clean, er draait nauwelijks andere software in het geheugen. Dacht eerst dat het aan de voorziening voor stroomgebruik lag (laptop draaide op batterij, niet op netspanning) dus heb via het batterij icoon ook de instellingen "Altijd aan" en "thuis/kantoor" in plaats van "laptop/mobiel" geprobeerd.

Herkent iemand dit probleem, of heeft iemand het wellicht al eens opgelost? Enige mogelijkheid die de manual geeft is een te langzame computer maar dat kan ik me haast niet voorstellen, de specs zijn okee en het is een behoorlijk clean systeem, met maatregelen tegen viri, spyware, etc.

LuxProDeo

[8D][8D]

Comment

• johan L.
      • May 2001
      • 384

Wat kan helpen is even bij apparaatbeheer bij de usb poorten het "uitschakelen van usb poorten" uitzetten windows xp doet dit met enige regelmaat.

Ook bij Energie beheer zijn hier instellingen voor.
      Net deed ie het nog.

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

Mijn laptop schakelde ook bij batterij gebruik dingen uit/om/trager. In windows kon ik niets vinden. In de bios kon ik deze funkties wel uitzetten. Misschien dat je daar iets kan vinden.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• LuxProDeo
          • Feb 2003
          • 245

Dank voor de suggesties.

Bij apparaatbeheer de instelling veranderen die WinXP toestaat om de USB poorten uit te schakelen bleek het probleem te verhelpen. Ook nog gekeken bij Energiebeheer, maar dat heeft alleen opties m.b.t. harde schijf en beeldscherm, en geen specifieke USB functies. De bios ook bekeken, maar in dit specifieke geval (Acer leptop) geen instellingen gevonden m.b.t. energiebeheer.

Maar de suggestie van johan L. heeft dus geholpen (dank!), en een kleine rekensom leert dat deze iets goedkoper uitkomt dan de uitermate subtiele oplossing van MSS (iBook kopen).

LuxProDeo

Comment

• WTT
            • Feb 2002
            • 158

en zo ultiem is een i-book niet meer

apple is steeds meer een marketing merk en drijven op het verleden,
            maar ja zolang gates het niet beter doet en linux/unix een ondergeschoven kindje
            blijft. ...................................
            WTT rentals

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Heb dit zelfde probleem inderdaad ook eens gehad met een netwerkverbinding tussen een laptop en een Alesis HD24. Bij apparaatbeheer onder de netwerkkaart het vinkje uitzetten van "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" en het probleem was weg.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Oudere versies van 01V software werkt ook niet met Pentium 4 processoren die HyperThreading gebruiken. De verbinding kan dan willekeurig zomaar wegvallen. Oplossing is dan uitschakelen van HyperThreading in de BIOS van de notebook, probleem hadden wij ook namelijk. Nieuwe software versie heeft dit probleem niet meer voor zover ik weet.

Comment

Working...