JMP Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJMysterie
    • Dec 2004
    • 80

JMP Audio

Afgelopen donderdag ben ik in De Meenthe in Steenwijk een avond naar Velthuis en Kemper geweest. Erg goede show, lichttechniek was erg basis, maar geluid maakte alles weer goed. Ze maakten daar gebruik van luidsprekers van JMP Audio -> 2 bas + 2 top (volgens mij bas -> 2x15" en top 1x12").
    De geluidskwaliteit was erg goed, daardor werd ik benieuwd naar deze luidsprekers. Het merk ken ik niet, is er iemand die me iets kan vertellen over de prijs-kwaliteit, toepassing e.d. van JMP??
    Let the beat control your body
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

volgens mij bedoel je MP Audio? zie www.mp-audio.be

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

JMP zou ook mogelijk zijn, maar lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk,...

www.jmp.nl , staat door problemen niet veel zinnigs op de site..

JMP is/was een geluids verkoop/verhuur bedrijf die zelf ook PA systemen maakte..

Klonken altijd wel goed.. meestal zat er DAS in als luidsprekers..
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Jmp is of was een een bedrijf uit eelde.
        Werkt met das componenten maar haalt de kwaliteit van echte daskasten bij lange na niet.
        Heb er een set van gehad en er draait hier nog een bandje met de jmp set dubbel 18 g45 enkel 15 b30 m5 en k3 drivers.
        Heb hier al veel en lang aan gesleuteld voor een acceptabel geluid.

Comment

• jakobjan
          • Jul 2002
          • 599

Klopt. JMP zat van oorsprong in Roderwolde, daarna in Eelde en nu ergens in Haren, ik weet eigenlijk niet of ze nog kasten maken, ik geloof dat de hele oude garde daar weg is..
          Jakob-Jan
          Lightjockey Beta tester
          Freelance Licht tekkie

Comment

• Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

Ik vond persoonlijk die systemen van JMP nooit echt lekker klinken. Heb wel eens wat meegehad 12"/1" en dubbel 18". Allemaal Hypex versterkers erin. Laagkasten klonken nog wel lekker alleen hoog was een behoorlijke EQ voor nodig en vond ik simpelweg erg schel aan de oren.

Ze waren ook elke keer aan het verbeteren en corrigeren dus als je de ene keer een kast mee had kondie een andere keer weer iets heel anders doen. Dus echt iets algemeens over JMP geluid valt er eigenlijk niet te doen.

Het meeste van de oude garde is nu voor zichzelf begonnen, Taco en Benjamin bijvoorbeeld. Beetje jammer dat alles zo gelopen is. Was altijd een goed clubje bij elkaar...

Comment

• mbottens
              • Feb 2004
              • 743

citaat:Het meeste van de oude garde is nu voor zichzelf begonnen, Taco en Benjamin bijvoorbeeld. Beetje jammer dat alles zo gelopen is. Was altijd een goed clubje bij elkaar...
              En nu dan? Als ze voor zichzelf zijn begonnen en hun kennis gebruiken dan hoeft het toch niet jammer te zijn?.

Weet je wat ze nu doen dan?

Groeten Martin
              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Ik wil beginnen met te zeggen dat ik het erg vervelend vind wat er allemaal met JMP en Jannes in het bijzonder gebeurdt is. Dit gun je niemand. Van Bejamin weet ik het niet maar Taco is inderdaad voor zichzelf begonnen.
                Eve de mail lezen op de site, een verklaring van Jannes zelf.
                Deze mooie domeinnaam is nog niet in gebruik, maar is er wel helemaal klaar voor. Iets voor jou? Vraag om een prijsopgave. Wie weet komen we een passende prijs overeen en kun je starten.

Heb zelf ook met een JMP set gewerkt en ben daar nooit helemaal tevreden over geweest. Wat al eerder genoemd is, schel geluid en het systheem draagt niet ver. Het is net of het geluid op de luidspreker blijft plakken het klinkt niet "open".
                Wat de prijs qualiteit verhouding betreft kun je beter geluid kopen van een gerenomeerd merk voor de zelfde prijs. Tweede hands kan het wel eens interessant zijn.
                Op dit moment worden er geen nieuwe systhymen meer gebouwd maar ik weet dat er straks het een en ander op de markt komt, kan hier niet veel over zeggen mar hou de boel in de gaten.
                Toch zijn de setjes bij populair vooral r'n'r bandjes in het noorden. En vooral voor beginners is het zeker leuk spul.
                En als je het geluid bij Veldkamp en Kemper goed vond dan zul je zelf eens een set moeten huren en het proberen. Jannes kan je wel verder helpen.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

Taco is inderdaad voor zichzelf begonnen www.taaudio.nl .

De laag kasten klonken altijd wel redelijk in kleine zaaltjes, voor grotere zalen had je altijd enorm veel nodig..

Ik vond de laatste actieve series trouwens minder klinken dan de Harrison gepowerde series.
                  Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

Comment

• AH
                    • Apr 2004
                    • 248

citaat:Ik wil beginnen met te zeggen dat ik het erg vervelend vind wat er allemaal met JMP en Jannes in het bijzonder gebeurdt is. Dit gun je niemand.
                    Inderdaad ik ken Jannes al meer dan 20 jaar dit gun je hem niet.
                    Heb door de jaren heen het systeem zien ontwikkelen. het is puur op ervaring gebouwd, volgens mij is er nooit aangerekend. (hoeft niet verkeerd te zijn)
                    Het is eigenlijk een heel conventioneel frontloaded systeem vroeger werd het aangedreven met Harrison K4000 amp's tegen woordig zijn ze aktief.
                    Wil inderdaad weleens wat agresief klinken, heeft waarschijnlijk met het filter van de DAS driver te maken.
                    Anne Homan

Comment

• DJMysterie
                      • Dec 2004
                      • 80

Ja, ik bedoel idd JMP... Maar zijn deze kasten aan te raden of niet? Vind het ook erg voor Jannes... Heb zijn brief op de site gelezen. Wordt er nu door de scheiding nog wel gepoduceerd? En aan welke prijsklasse moet ik dan denken?

Comment

• jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

Wie deed het geluid dan in de Meenthe. dat moet haast iemand lokaal geweest zijn, anders kan ik mijn iet in denken dat het JMP geluid was..

JMP is wel leuk voor een drive in showtje. wij huren zo nu en dan wel eens wat 18" Laag in . en dan klinkt het allemaal net even wat lekkerder..

Prijsklasse moet ik je even schuldig blijven helaas..
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

Comment

• jans
                          • Feb 2003
                          • 869

citaat:Geplaatst door jakobjan

Taco is inderdaad voor zichzelf begonnen www.taaudio.nl .

De laag kasten klonken altijd wel redelijk in kleine zaaltjes, voor grotere zalen had je altijd enorm veel nodig..

Ik vond de laatste actieve series trouwens minder klinken dan de Harrison gepowerde series.
                          Helemaal mee eens.
                          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• DJMysterie
                            • Dec 2004
                            • 80

De geluidstechnicus hoorde bij Velthuis en Kemper volgens mij...
                            Denk dat het setje dan ook bij hem hoort.

Comment

• jakobjan
                              • Jul 2002
                              • 599

Hmmmm moet hem toch iets aan de oren mankeren, of........ aan het budget..

Er moet toch wel iets beters te krijgen zijn...

Waarschijnlijk het laatste

Jakob-Jan
                              Lightjockey Beta tester
                              Freelance Licht tekkie

Comment

Working...