Bose tandem tuned basspeaker..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Bose tandem tuned basspeaker..

Hallo medeforumers,

Wij gebruiken in de discotheek voor de kleine zaal 2 Bose (tandem tuned) speakers (voor bas), maar bij allebei is aan de achterkant het plaatje met gegevens weg..

Weet iemand welk type dit is van Bose?
    en wat de + en - punten van deze speaker zijn?

ik vind ze zelf in zo'n klein zaaltje best lekker klinken..
    en volgens mij zitten er best kleine drivers in..

Is er iemand die me hier meer over kan vertellen?(typenr?foto? etc)

afz. Bart
    Bart
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik neem aan dat je deze bedoeld :

Dat is in iedergeval 2*12" het enige nadeel, vind ik, dat ze orgineel er speakers in hebben zitten met een foam rand...Die slijt namelijk...Maar voor de rest..toppie..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

dit zijn ze inderdaad.. dank je wel Olaf!

goeie tip van die foamranden, ik zal ze is nakijken (als ik bij de driver kan komen natuurlijk, zit allemaal erg opgesloten)

en is er misschien iemand die mij nog wat meer informatie kan geven over deze kasten?

groetjes Bart
      Bart

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Uit m'n hoof zeg ik dat ze 600 Watt zijn, en XLR pin 2 en 3 doorverbonden zijn voor de + en pin 1 is dan uiteraard de -

Type is de 302 'tandem tuned bass"

(and you got mail!)
        Martijn.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Kasper
          • Jul 2004
          • 171

Wat aanvullende gegevens:
          Belastbaarheid 400 W RMS, maximale geluidsdruk 121 db met de eerste serie. Maximale geluiddruk met een latere serie 127 db. De eerste kasten hebben de LF88A luidsprekers, de tweede serie heeft de LF88B
          luidspreker. Deze B luidspreker is te herkennen aan een gat in de magneet tbv koeling.De linker poort vanaf de voorzijde gezien is getuned op 55HZ. De rechter op 110 HZ. in de luidspreker zit nog een passief filter om twee 802 luidsprekers op aan te sluiten.(via de twee jackpluggen)De wisselfrequentie ligt op 180HZ Het beste resultaat krijg je uiteraard door de luidsprekers actief aan te sturen. Let altijd wel op het gebruik van de juiste Bose controller.
          Als tip kan ik je nog meegeven dat het de moeite waard is eens te experimenteren met het koppelen van de twee 302's waarbij je de ene luidspreker ondersteboven tegen de ander aanschuift zodanig dat de poorten van 55 HZ aan elkaar koppelen. (m.a.w. van voor gezien de linker 302 op zijn kop strak tegen de ander plaatsen)Indien je nu ook nog met een eq een bultje maakt rond de 50/60 Hz van + 5db vind ik dat je het mooiste laag bereikt. Maar smaken verschillen uiteraard.
          Met + en - bedoel je denk ik de voor en tegens van de 302. Maar de aansluiting zoals eerder genoemd klopt. Het voordeel vind ik het formaat van de luidspreker. Zeker gezien dat de 302 medio 80'er jaren werd geintroduceerd en de geleverde geluidskwaliteit. Ik gebruik ze nog altijd en voor niet al te grote klussen kun je er nog prima mee meekomen. Scheurende op defecte luidsprekers heb ik zelf nog nooit bij de hand gehad. Nadeel is dat de geluidsdruk hoger zou mogen zijn.
          Ik dacht even kort te reageren maar dat is toch niet gelukt. Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.
          Groeten,
          Kasper

Comment

• Kasper
            • Jul 2004
            • 171

Oh ja, niet onbelagrijk de impedantie is 4 ohm

Comment

Working...