Master speakerset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • michael_band
    • Feb 2005
    • 6

Master speakerset

Met een geluidset die bestemd is voor tapeacts (zang dus heel belangrijk)wil ik ruimten met zo'n 600 a 700 personen aan kunnen. Nu kan ik eventueel het volgende bij elkaar krijgen:

Master PS 625 topjes 700 w. r.m.s. / 1400 w. program. / 2800 w. piekvermogen 4 ohm. Master MD-218w baskasten 1400 w. r.m.s. / 2800 w. program. / 6000 w. piekvermogen 4 ohm. Aangestuurd door 2 x Master Dl-1800, 2 x 885 watt 4 ohm (per versterker). 1 x Master VP 2 crossover.

Kan verder niets vinden van de PS 625 dus zal dit wel een vrij oud type zijn. Wil graag een helder en fris geluid waarbij, zoals eerder vermeld, de zang het best uit de bus moet komen (mooie warme en heldere zangstem).

Zou dat lukken met genoemde apparatuur en is deze goed op elkaar afgestemd?

• Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

PS serie en MD serie van Master vind ik een vreemde kombinatie .....

PS625 is geloof ik een oude dubbel 12 top van Master ( 600W 4ohm ) met een EV driver.

De MD218 is een half hoorngeladen dubbel 18" 1400W 4ohm.

PS625 aansturen met DL1800 is op zich OK maar een DL1800 op de MD218 heb ik toch een vraagteken bij ....

De MD218 kast is een processor gestuurde subbas die wordt aangestuurd door een DPU 3K6 versterker ( 1800W ) of bij de oudere serie van MD de DPU 2K5 ( 1250W )

Ik denk eerder dat je een gekopieerde baskast hebt ( dubbel 18 met een reflex poort tussen de woofers ) Deze staan op de site van speakerplans ( nu ook op die van 18Sound ) Dit is de oude SW800 van Master.

Mocht het een originele MD218 kast zijn blijf ik het toch een vreemde kombi vinden.

Comment

• michael_band
      • Feb 2005
      • 6

Vond een Dl-1800 inderdaad ook wat weinig voor dergelijke baskasten. Er wordt mij geen complete set aangeboden, maar dit moet het wel worden. Voor de duidelijkheid: Iemand van een verhuurbedrijf bied mij tweemaal de PS 625 aan (meer heeft hij niet meer van Master). Hij kent een collega die een hoop van die MD218 kasten heeft en er wellicht twee weg doet. Zelf ben ik in het bezit van twee DL-1800 versterkers. Tegen mij zegt die man dat dat geen probleem is en voldoende moet zijn. Zet zelf ook vraagtekens bij een 2 x 885 watt versterker 4 ohm op baskasten van 1400 watt 4 ohm. En zijn die PS 625 kasten wat? Ook eventueel zonder baskasten te gebuiken voor kleine gigs.

Comment

• paulheu
        • Oct 2003
        • 156

1x DL1800 gebrigd per baskast, extra DL1800 voor de PS625 toppen.. zou er vet setje moeten zijn lijkt me alhoewel een extra EQ wel op zijn plaats is.. Als het inderdaad 'echte' MD218s zijn.. (check de website van Master even, www.master-audio.com).. er zijn trouwens een paar MD218 versies; 218HL, 218BP, 218RND

Comment

• Contour
          • Feb 2001
          • 1018

Is de Master DL-1800 gebrugt op 4 ohm te gebruiken? Hoe houdt de amp zich in die configuratie bij vollast? Per kanaal draait de amp dan als het ware op 2 ohm...

MVG Contour

Comment

• paulheu
            • Oct 2003
            • 156

Ik heb er nooit problemen mee gehad..

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

DL1800 gebrugd op 4ohm leverd slecjhte resultaten vind ik deze is niet echt stabiel op 4 ohm gebrugd ( versterker is ook niet stabiel op 2 ohm stereo ......

Ik zou voor die MD218 kasten gewoon een DPU versterker gebruiken met goede processor kaart deze versterkers zijn ontworpen samen met alles van de MD serie.....

Anders heb je te weinig vermogen op de subs staan en heb je geen MAX SPL !!!! Ben ik bang dat je op kort term ijn je speakers kapot draait .....

FF nog over de PS625 is dat nu dubbel 15 of dubbel 12 ???

Maar OK als je erzelf met je neus bovenop zit kan je het in de gaten houden .......maar voor de losse verhuur is het zeker AF TE RADEN ....

Zo is er iemand geweest die in de losse verhuur ook deze subs had en los verhuurde met de ALTAIR MF2400 versterker ( 2* 1200W 4ohm ) en heel vaak nieuwe speakers moest kopen ....

Comment

• michael_band
                • Feb 2005
                • 6

Bedankt voor de reacties allemaal. Ben het ermee eens dat bijvoorbeeld een Master DPU 3K6 beter is voor de genoemde subs. De PS 625 ken ik helemaal niet, kan er ook niets van vinden, maar denk dat dit een dubbele 12" is. Wat ik graag wil is een goede (zang)set die, zoals ik al aangaf, geschikt is voor 600 a 700 personen. Het hoeft niet perse van het merk Master te zijn, maar heb toevallig twee dl-1800's en een vp 2 crossover. Het is voor eigen gebruik en niet voor de verhuur. Er zijn natuurlijk ook andere speakers die geschikt zijn. Als jullie adviezen hebben hoor ik ze ook graag. Misschien heeft iemand nog een interessante set staan.

Wat zijn jullie ervaringen? Is een 12" top beter dan een 15". 4 losse 18" bassen zijn misschien handiger zodat een set kleiner/groter is te maken. Een 3-weg levert waarschijnlijk een mooier geluid als ze zonder baskasten worden gebruikt, maar is dan weer een 15" in de top noodzakelijk voor het laag? Moet ik nu echt versterkers hebben die per kanaal 2 x het RMS vermogen hebben dan van de speaker. Ben er zoals je leest niet helemaal in thuis, maar wil het nu eens goed uitzoeken voordat ik weer wat koop.

Comment

Working...