jbl eon g2 of mackie srm 450?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

De xo-frequentie van dat ding ligt op 1,5 kHz. Volgens de specsheet van zowel de G1 als de G2.

Dat betekent dat het compressiedrivertje enorm veel voor z'n kiezen krijgt. Dat klinkt bij normale volume's -naar mijn mening- al niet fijn, maar als je de boel op z'n staart begint te trappen wordt het echt een schelle, onverstaanbare bedoeling.
    Maar daarin is de JBL EON helaas geen unicum!

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Die 1,5kHz is inderdaad aan de lage kant, bij Mackie vond ik 3 kHz en dat is, vooral voor de 15" weer erg hoog.
      Eigenlijk is de combi 15"/1" gewoon niet goed.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

en als we dan toch een antiek topic opgraven.

De mackie ligt misschien wel fijn als monitor, maar werkt totaal niet in die functie. Zowel de RCF als de chinese. En ik werk er nog steeds noodgedwongen veel mee. (een muziekcentrum waar ik veel zit heeft er vier als monitor)

Die lelijke eon daarintegen is misschien niet esthetisch. Of fijn voor het hifi gehoor.... maar krijgt wel bij de luidste gitaarband nog de noten duidelijk. En daarin hebben ze bij JBL een fijn stukkie werk geleverd. Het is gewoon het goedkoopste ding wat werkt als monitor.

En ja, ook ik heb liever een 15 inch Max.

Als keyboard-combo of kleine zangset op een paaltje is de RCF mackie trouwens wel weer vele malen mooier dan de JBL. De JBL is toch meer van de amerikaanse aanpak. Lomp en de hardste dB output.
        lekker belangrijk!

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Doe mij maar de Eon G2 ik vind er persoonlijk weinig mis mee als monitor of als topjes voor kleinere feesten.
          De G1 ben ik minder gecharmeerd van ivm de klank maar de G2 is toch een hele stap voorwaarts.

Offtopic: Ik gebruik de Eon10 G1 regelmatig als monitor op locatie als studio monitoren en dat werkt goed je kan er erg goed balans mee maken.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by showband
            En ja, ook ik heb liever een 15 inch Max.
            Voor vocals heb ik dan nog liever een 12 inch max. (Om dezelfde redenen. Echter een (bescheiden) drumfil of keyboard monitor komt met een 15 inch beter uit vind ik.

Comment

Working...