Accordeon versterking

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quando
    • Feb 2005
    • 16

Accordeon versterking

Wie kan mij vertellen hoe ik een accordeon uit kan versterken en dan niet met van die dure inbouwsets maar een betaalbare manier.
    Ik zelf dacht aan een revermicrofoontje of zoiets
    Graag type en merk vermelden
  • Martijn Tacken
    • Dec 2002
    • 59

Quando,

Niet te moeilijk doen, gewoon een Shure SM57 Beta pakken en op statief er voor zetten. Je zult merken dat je dan de minste last hebt van feedback, zeker als de accordeon ook nog over een monitor moet.
    The trouble with being punctual is there\'s nobody to appreciate it

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

psies. heb er net 5 versterkt op deze manier (10 mics). Toch is het fijner om dyn. nier clipjes oid te hebben, die vast zitten aan de acco. Zo blijft dat iig de micafstand gelijk blijft met dat gebeweeg. Groepje compressie oid op foh kan ook geen kwaad trouwens...
      knoppen en waarden :)

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Ken een accordionnist die deze gebruikt:

KSM141
        Dual Pattern Instrument Microphone
        20Hz to 20kHz

Suggested Applications
        Acoustic Guitar - Acoustic Bass - Cymbals - Brass/Woodwinds - Orchestra - Ensemble Vocals - Piano - Strings - Room Ambience - Live Recording
        ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

citaat:Geplaatst door dokter dB

psies. heb er net 5 versterkt op deze manier (10 mics). Toch is het fijner om dyn. nier clipjes oid te hebben, die vast zitten aan de acco. Zo blijft dat iig de micafstand gelijk blijft met dat gebeweeg. Groepje compressie oid op foh kan ook geen kwaad trouwens...
          Hoe doe je het met de bassen?
          Ik heb hier al vaker mee geexperimenteerd maar toto nu toe zonder bevredigend resultaat. Hoem plaats je de micro bij de bassen zonder te veel overspraak te verkrijgen.
          Vertel, vertel.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Bor
            • Jan 2003
            • 50

Een accordeon versterken met goedkope en gangbare mic's als SM57, clips van diverse merken heeft voor mij nog niet het gewenste effect gehad. Een accordeon natuurgetrouw versterken is erg lastig!
            Een lange zoektocht heeft voor mij geresulteerd in volgende mogelijke toepassingen:

Een (dure) clip microfoon als Beta 98 werkt gegarandeerd als het een clip mic moet zijn. Als het op statief kan, dan gebruik ik liever Sennheiser 441 of grootmembraam zoals AKG414. (budget grootmembraam werkt in pricipe ook al)

Rob Kuenen

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Als muzikant en accordeonist bestond er vroeger een microfoonsysteem die werd ingebouwd bij de merken : fratella-crosio, hohner, crusianelli enz...
              Dit was een systeem die zowel de bassen als het klavier versterkte, welk systeem het was weet ik niet maar het werkte wel goed, gewoon jack uitgang en dan naar de mengtafel !
              Nu werk ik gewoon met een sm 58 beta A
              Bassen zijn op geen enkele manier met een losse microfoon te versterken ( live bedoel ik dan )!!
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

citaat:Geplaatst door jans

citaat:Geplaatst door dokter dB

Hoe doe je het met de bassen?
                Ik heb hier al vaker mee geexperimenteerd maar toto nu toe zonder bevredigend resultaat. Hoem plaats je de micro bij de bassen zonder te veel overspraak te verkrijgen.
                Vertel, vertel.
                Nou het waren kleine accordeons (colombiaanse band), en ik had voor de bassen AKG clipjes () op de acc riem, en de hoogkant met sm57 op statief. Ik had overigens geen andere keus aan mics verder.
                Maar aangezien de hoogkant minder beweegt, en die muzikanten stonden en zelf ook naar de SM57 toe bewogen indien nodig, ging het best aardig. Monitoring moest maximaal aan natuurlijk en dat kan je wel vergeten. Maar mijn spaans is nul dus er was geen discussie over

Met bandoneons en grote accordeons heb ik erg goeie ervaring met KM184 en 414. Mits het tango-achtig is want overspraak etc.
                Dat interne micprincipe van sis ken ik, dat zijn strips met ontelbare electretmics die bij de tong-blokken zitten. Volgens mij heb je dan toch echt niet de klank die je akoestisch/op afstand hoort, maar de versterkbaarheid zal wel beter zijn ofzo....
                knoppen en waarden :)

Comment

• jans
                  • Feb 2003
                  • 869

2 dokterdB
                  Ik ik maar denken dat je de bassen ook met een SM57 op statief deed.

2 quando
                  Ik heb al een aantal ervaren proffesionele accordeonspelers gevraagd naar hun mening en het beste vonden ze twee, bv 414, ruim voor de accordeons zodat ze bewegingsruimte hebben en een beetje ambient geluid. Dit kan natuurlijk alleen in studio's en podia's waar ze solo spelen. De acoustic moet dan natuurlijk wel goed zijn.

Een van de heren had al van alles geprobeerd en was niet tevreden over het geluid van inbouw.
                  Een ander had maar liefst 5 miniatuur micro's aan de klavierkant, de bassen weet ik niet meer zo, en was hier redelijk tevreden over.

Weer on topic.

Indien er andere baspartijen zijn zou je kunnen overwegen de bassen van de acc. niet te versterken.
                  Wil je dit wel dan is de optie van dokter dB te overwegen, een SM57 op statief voor de klavier en een clipje op de bassen. Niet de sm57 recht op het midden richten maar even zoeken voor de juiste balans, laat de accordeonist even een toonladder over het gehele bereik spelen.
                  Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door jans

2 dokterdB
                    laat de accordeonist even een toonladder over het gehele bereik spelen.
                    Eigenlijk is dit microfoon techniek, net zoals bij een zanger !
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...