Beste mense,
ik wil graag kwalitatief goede boxen kopen met veel power (o.a voor op een carnavalswagen en in een hok) tegen een zo'n laag mogelijk prijs.
Mijn probleem is echter dat ik bijna geen technische kennis heb over dit alles.
Eerst dacht ik altijd hoe meer watt hoe krachtiger maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, toch? Wat betekent RMS en wat houdt 'piek 500' in? Heeft 8 of 4 ohm consequenties voor de kwaliteit? wat is het voordeel van een 18" inch basbox boven een 15" inch? Kan ik beter fullrange boxen pakken, dan die andere...
? Heeft de grote van de kast voordelen? Men heeft mij gezegd dat PA boxen goed zijn, waar zit hem dat dan in?
Ik zou graag antwoord willen hebben op deze vragen, alvast bedankt.
ik wil graag kwalitatief goede boxen kopen met veel power (o.a voor op een carnavalswagen en in een hok) tegen een zo'n laag mogelijk prijs.
Mijn probleem is echter dat ik bijna geen technische kennis heb over dit alles.
Eerst dacht ik altijd hoe meer watt hoe krachtiger maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, toch? Wat betekent RMS en wat houdt 'piek 500' in? Heeft 8 of 4 ohm consequenties voor de kwaliteit? wat is het voordeel van een 18" inch basbox boven een 15" inch? Kan ik beter fullrange boxen pakken, dan die andere...
? Heeft de grote van de kast voordelen? Men heeft mij gezegd dat PA boxen goed zijn, waar zit hem dat dan in? Ik zou graag antwoord willen hebben op deze vragen, alvast bedankt.

Comment