top, topper, topst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LSD
    • Jul 2002
    • 152

top, topper, topst

Hoi medeforummers,

De laatste tijd wordt er in onze regio meer en meer gezeverd en gezaagd over de geproduceerde decibels bij tent en openluchtfuiven. Er wordt ook strenger opgetreden. Pas nog een niet zo leuke boete in de bus gehad trouwens.[}][}]
    Enige manier om de decibels binnen de perken te houden en toch overal een aanvaardbaar geluidsniveau te hebben lijkt mij om enkele topjes als delaystack mee vooraan in de trusscontsructie te vliegen.

Tot zover de inleiding, to the point nu :
    Onze huidig toppen (zelfbouw met JBL 2x12" + 2") kunnen niet gevlogen worden, dus er zullen topkasten moeten bijkomen. Ben aan een zoektocht begonnen, maar zit nog met een aantal vragen waarop ik graag het antwoord ken alvorens een keuze te maken :
    - op welke frequentie laat je de delaytops starten? Dezelfde als je hoofdstack? (ik veronderstel dus dat je hier geen sub nodig hebt, correct me if i'm wrong...) Onze hoofdstack is namelijk nogal hoog gecrossed : 180 Hz. Laat je de gevlogen tops dus ook van 180 starten, of wat lager? (vb vanaf 90 Hz).
    - aansluitend op vorige vraag :neem ik dus best een 12" + 2" combinatie, of beter 15" + 2"? (er van uitgaande dat 1" voor het hoog te licht zal uitvallen?... zie volgende vraag)
    - De tops zouden voor het kleinere werk ook als FOH top moeten kunnen dienen, en eventueel ook fullrange voor nog kleinere sets of als monitor. Dus welk vermogen heb ik nodig - rekening houdend met het gewicht (geen bakbeesten van 100kg ) anders is m'n truss al gelijk op max belast zonder dat er een spot inhangt
    - budget : ik heb de lotto nog altijd niet gewonnen, dus mag niet te veel kosten. nieuw van een betaalbaar merk, of iets 2de hands zoeken van bijvb EAW, JBL, EV, ...

Nog wat extra info : gebruik = vooral op fuiven, onze bassen zijn alsnog W-bins (kweet het : oud hout,[:I] maar spotgoedkoop en behoorlijk wat punch met weinig eten [])
    Als de nieuwe tops random genoeg inzetbaar zijn, dus ook bruikbaar voor grotere sets gaan op termijn de huidige tops eruit zodat we met slechts met 1 systeem zitten. W-bins worden dan eventueel ook vervangen...)
    richting : Was zelf aan het denken aan iets in de stijl Nexo PS15 / EAW JF260 /... 2dehands uiteraard (tenzij ik alsnog de lotto win )

Hopelijk heb ik voldoende info gegeven, dus laat maar komen die suggesties!!!

en ja..., ik heb de "zoek" gebruikt, resultaat was niet bevredigend, wel 1001 topics over topkasten, weinig specifieks voor mij
    ----------------------------------------------
    Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

Kijk eens naar AK topkasten: PA12MPro 12+1" 600W rms of PA15MPro 15+2" 600W rms.
    Heb er vorig weekend carnavalfuif mee gedaan,6x PAM12pro gevlogen,8 18s subs op de grond.Toch tentje van 1000 man mee gevuld.

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Misschien de Zx5 van Electrovoice?

15" woofer DXV3150, en de 2" neodymium ND2 compression driver.
      Totaal vermogen van 600wrms.

Duivel doe het al...

http://www.electrovoice.com/Electrovoice3/products.nsf/pages/Zx5/$file/zx5.jpg
      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• LSD
        • Jul 2002
        • 152

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

Kijk eens naar AK topkasten: PA12MPro 12+1" 600W rms of PA15MPro 15+2" 600W rms.
        Heb er vorig weekend carnavalfuif mee gedaan,6x PAM12pro gevlogen,8 18s subs op de grond.Toch tentje van 1000 man mee gevuld.
        Heb je hier meer info over ? link, prijs, pics ??
        heb al gevonden dat aed de import doet, maar de link op hun site loopt dood en googlen helpt ook al niet[:I]

Comment

• Art of Noize
          • Dec 2004
          • 38

Als ik jou was zou ik een eens kijken naar de TSA PX2612 topjes. 650 watt @8 ohm, 12" en 2", splmaX 132dB, 35Kg en makkelijk te vliegen. Voor de kwaliteit zijn ze echt goed te betalen, ik heb er zelf ook een paar gekocht inmiddels. Vreselijk mooi topje wat in menig theater niet zou misstaan.
          De importeur/dealer in nederland is AUDIO LOGIC in Berlicum, die kan je meer info geven.

groet, Art
          \'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom

Comment

• LSD
            • Jul 2002
            • 152

nog een vraagje erbij...
            powered kasten of juist niet?
            dus stroom en signaal de truss in, of lange speakerkabels?

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

zou zeker geen powered kasten hangen, als je iets wil veranderen kan je er niet meer bij.

PA12Mpro prijs ligt rond de 700€ incl btw

kan je mij even je emailadres doorsturen, dan mail ik je volledige lijst door.Heb nog wel ergens een fototje van afgelopen weekend.
              Ofwel hier even kijken:

Comment

• LSD
                • Jul 2002
                • 152

citaat:Geplaatst door Art of Noize

Als ik jou was zou ik een eens kijken naar de TSA PX2612 topjes. 650 watt @8 ohm, 12" en 2", splmaX 132dB, 35Kg en makkelijk te vliegen. Voor de kwaliteit zijn ze echt goed te betalen, ik heb er zelf ook een paar gekocht inmiddels. Vreselijk mooi topje wat in menig theater niet zou misstaan.
                De importeur/dealer in nederland is AUDIO LOGIC in Berlicum, die kan je meer info geven.

groet, Art
                idem opmerking als bij AK
                kan er weinig over gegoogled vinden... ook de site van audiologic is vrij karig

Comment

• Art of Noize
                  • Dec 2004
                  • 38

Hier vind je meer info over PX2612:

Onder products.
                  Wat prijs betreft zul je Michel moeten benaderen van AUDIO LOGIC (info@audiologic.nl).
                  Ik denk dat je rond de € 750,- excl. btw uitkomt voor een TSA px2612s ten minste als je een prof. gebruiker bent net als ik.

grtz, Art

\'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

Als je even kan wachten is de Ag Audio Pro PS-115 zeker iets voor jou ! Kost 499€ BTW Incl !
                    PSL Bvba powered by
                    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48
                    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Pino
                      • Jul 2002
                      • 390

Luc, al gedacht aan SX 300 van EV: goedkoop, licht, voorzien van vliegpunten (geloof ik), kei hard én klinkt nog behoorlijk ook.
                      Groetels,
                      Pino

ps: misschien ook wel interessant om zien: http://www.electrovoice.com/Electrovoice3/files.nsf/Pages/Mb200/$file/mb200-eds.pdf
                      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

Hoi ik zag net deze thread voorbij komen.
                        @ Art: mooi dat je zo te spreken bent over mijn TSA-topjes.

@ LSD: ik heb een set klaar staan van PX2612 te samen met 2 18" G18s subs, gevoed door LAB-gruppen versterkers (FP6400 op laag en LAB2002 op hoog). Mocht je interesse hebben hoor ik het wel.

@Pino: met alle respect maar een plastic schreeuwbakje kun je niet vergelijken met een topspeaker als de TSA PX2612, hoewel er zeker producten uit de duurdere series van EV zijn die ik erg waardeer.

@LSD: het is een afweging die je moet maken: moet het hard of moet het in elk geval mooi maar indien nodig ook hard.

groet, Michel

Comment

• LSD
                          • Jul 2002
                          • 152

citaat:Geplaatst door purplehaze
                          @LSD: het is een afweging die je moet maken: moet het hard of moet het in elk geval mooi maar indien nodig ook hard.
                          Graag hard maar eigenlijk ook vooral road en hufter proof [:0]
                          Kasten gaan in de verhuur, en iedereen weet ondertussen dacht ik al dat rood de favoriete kleur van de meeste DJ's is[}]
                          zoals gezegd dus vooral op fuiven, en das ook niet meteen het meest audiofiele publiek, maar vind zelf de kwaliteit toch belangrijk, dus als het ook nog mooi klinkt is dat meteen mooi meegenomen

wat dat hufterproof betreft, der zit wel een dbx driverack 260 in m'n ampracks die de boel binnen de limiet houdt, maar als de DJ alles naar boven en naar rechts draait komt de vervorming al uit de mixer en heb je alsnog klereherrie waar je HF drivers zwaar onder lijden...

Comment

• ronny
                            • Dec 2002
                            • 2138

geen vaste persoon daar die dat af en toe kan nakijken of de dj zich wel aan de regels houd? want je kan processor hebben wat je wil, als ze de boel in de mengtafel vervormen heb je er toch geen verhaal tegen.

wat de keuze van topjes betreft ga ik zeker met davy mee. die topjes klinken geweldig. zijn mooi afgewerkt( voor zover dat belangrijk is) en gaan zeker hard genoeg. kwa beveiliging: er zit een forse 12" in, die kan al zeker wat hebben. De 1" daarintegen tja, weet niet als er een lampbeveiliging op die filterprint in de kast zit, maar denk dat je die toch ook niet te zwaar moet gaan mishandelen...

aangezien ik het nieuwe merk(ag) van powersound nog niet gehoord heb, kan ik daar ook geen mening over geven. Wanneer komt die luistertest nu eens power???

mvg
                            ronny
                            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Rademakers
                              • Jul 2003
                              • 1281

Je kunt eventueel overwegen om in de mixer mechanisch te limitten, zodat de gain's en de master niet (veel) verder kunnen worden gedraaid als halverwege. Gecombineerd met processing bespaard dat een hoop vervorming en een kopzorg minder.

Mvg Johan

Comment

Working...