Nieuwe topkast!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Nieuwe topkast!

Hallo allen,

Dit weekeinde eens beetje met het systeem zitten klooien. We hebben nog nooit echt volluit moeten spelen met onze set. Meestal gebruiken we hem voor feestjes tot 150 à 200 man. In sommige zalen moet hij meer aankunnen. Daarom dat ik hem even test bij ons in het magazijn.

Nu merk ik, dat, als ik op hoog volume ga spelen, dat het mid niet meer meekan.

Op bass hang ik een EV Q66 die op 2ohm belast wordt. (2 x 850wrms)

Op de top gebruik ik voorlopig een 15" 3-weg systeem. Nu komt deze te kort op het mid. En gaat het geluid veel te schel gaan klinken;

Ik zit eraan te denken om 2 12" topkasten te kopen. Deze gaan veel beter uitkomen in het mid.

Ik had gedacht aan de SX300 van Electrovoice. Zou deze goed als topkast kunnen dienen? Kan deze de bass bijhouden? Ik had graag kunststoffen kasten gekocht, als we dan op grote feesten draaien, kan ik een groter systeem huren, en de tops meedoen als monitor.

Wat denken jullie???
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 804

wat voor type boxen heb je dan nu als topkast?

Misschien een domme vraag, maar zijn die gecrossoverd? Ik heb ooit als beginnend DJ-ke 2 EL12's gehad van JB zonder crossover, en die dingen gaan door de phaseverschuivingen ook heel schel klinken rond hun crossoverpunt

12" komt beter uit in het mid ja, maar let erop dat ze nog steeds aansluiten op het bereik van je baskasten (straks heb je geen lowmid meer)

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Ik werk nu met de Promann PC415 als topkast.

Vanavond kijk ik voor de specificaties.

Ik filter mijn systeem actief met de een DBX crossover...

Als ik met 1 basskast speel kan de topkast het mid wel aan. Als ik voluit ga spelen met beide basskasten dan gaat hij te schel gaan klinken. Die 15" die in de topkast zit moet bijna niets van vermogen geven.

Ik cross rond de 140...

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Zou de Zx4 wat zijn van EV? Of toch de Sx300?

Comment

Working...