Ervaring met RCF 4PRO 6001-A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Ervaring met RCF 4PRO 6001-A

RCF ART 4PRO 6001-A,

aktive high power fullrange system2x12", 1x8", 1x1", biamped, 600 Watt bass, 300 Watt mid +50 Watt hi, 80°x 60° dispersion, 12" precision-woofer with3" aluminium coil, 134 db max. SPL, elestronicequalisation, phase alignment, limiter and protection,line combo XLR/jack input, XLR-parallel-out, 3 fly tracks,size: H/B/T 920/525/550 (mm), 55 Kg weight

Zijn er mensen die met deze kast werken? Lijkt me opzich een leuke kast wanneer hij passief zou zijn, maargoed dat is persoonlijk [^]

Foto:

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Wie kan er inmiddels meer vertellen over deze serie van RCF ?

Prijzen zijn zeer aantrekkelijk,

(had het vorige maand ook al gevraagd)

Comment

• Beldog
      • May 2004
      • 140

Zelf nog niet gebruikt, laatst wel eens gehoord...Klinkt naar mijn smaak erg goed ; helder, strak en geeft een krachtige indruk. Was wel samen met nog een RCF sub erbij.

Comment

• eddie
        • Nov 2004
        • 169

hallo, wij zetten hier altijd minstens 2 baskasten onder, ik heb ooit eens een
        demoset mogen gebruiken, ik vond ze nogal scherp klinken, het is dus aan te
        raden om er een eq. tussen te zetten, aangezien er maar 1 volume potmeter
        opstaat, dus voor het totale volume van de 3 versterkers, dus niet appart
        regelbaar, Ik heb uiteindelijk de 7001A toppen gekocht, die kosten wel een pak
        meer maar het rendement is ongelooflijk wij zetten er meestal 4 bassen onder
        1 topkast, dus 3200w laag met 1 top 900w, voor de rest een heel bruikbaar
        systeem, en voor een niet te evenaren prijs. voor die prijs kan je zelf niets
        bouwen, en kompact , niet tezwaar
        mvg eddie

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

4 subs onder een top, hebben de subs dan een laag rendement of gaat die top zo knalhard.

Waar koop je zoiets voordelig ?

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met de RCF 4PRO serie ?
            Met name de 7001 top.

Comment

• Roger
              • Jun 2007
              • 26

We gebruiken zelf diverse combinaties bestaande uit RCF 4PRO 7001A/8001AS/8002AS. De 7001A-top zetten we meestal op 2 x 8001AS of 1 x 8001AS + 1 x 8002AS afhankelijk van het soort muziek (disco/live) en de locatie.
              Tot nu toe krijgen we alleen maar complimenten over klank en de kracht van zo'n compact systeem. Voor wat ons betreft dus een goede keuze. Ik denk dat er weinig merken zijn waar je voor deze relatief lage prijs zo'n product krijgt.

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Als ik nog eens kijk naar de 6001 top:

De hoogdriver zit midden in de kast, daarboven de middriver. Hierdoor zul je de kast toch erg hoog moeten plaatsen, om me het hoog nog boven de mensen uit te komen of zie ik dat verkeerd ??

Dit maakt de top niet makkelijker bruikbaar, zeker niet op kleine locaties, als cafés e.d. waar vaak niet zo veel hoogte is.

Iemand hier ervaring mee ?

Comment

• Roger
                  • Jun 2007
                  • 26

Ik heb zelf geen ervaring met de 4PRO6001. We hebben destijds bewust voor een 7001A-set gekozen omdat we vinden dat deze gewoon beter klinkt.
                  Ook de handelbaarheid is een stuk eenvoudiger. Een 7001-set met baskasten is evt. door 1 persoon te bouwen, hetgeen bij een 6001 kast niet mogelijk is.
                  Gezien de plaatsing van de 1"-driver moet je idd wel iets meer hoogte hebben lijkt me. In een café zou ik sowiezo nooit zo'n kast meenemen. Veel te lomp.

Comment

Working...