dynacord ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyrosser
    • Jan 2005
    • 7

dynacord ?

hallo ben entertainer/zanger/heb ook een 1 mansorkest met keyboard speel/zing ook regelmatig in de kroeg zit te kijken naar wat versterking speel nu met een powermate 1000 2 x cp 15 en 2 x cp12-3
    heb de keuze uit het volgende setje
    2 x SRC 500 topkasten
    2 x SRC 118 Laagkasten
    1 x P1050 versterker
    1 x L1600 versterker
    1 x DSP 224 processor

of een powermax 5 systeem beide 2e hands wat is wijsheid ???
    kan over die src serie ff niks vinden is er iemand die hier ervaring mee heeft?????of iets over die speakers weet te vertellen
    b.v.d.
    Willem
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Volgens mijn Dynacord bijbel...

SRC500 : 3 weg toursystem, 15" Gauss, ook als rigging versie...

SRC118 : Subwoofer 1*18" Gauss

Bouwjaar : vanaf 1990

Die P & L versterkers zijn goede versterkers...

Ik zou eerder kiezen voor een PowerMax 5 systeem...Dat wordt nog gemaakt, is goed te handelen, zit voor de meeste doorsnee kroegen genoeg power in en is een vooruitgang op je (met alle respect) CP set..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• tyrosser
      • Jan 2005
      • 7

dank voor je reactie
      zitten dus "Gauss" speakers in begrijp ik

zegt mij als "leek" niks ook niet over de kwaliteit

zoek iets waar ik alle kanten mee op kan
      heb ook regelmatig kleine klusjes etentje receptie , maar ook bruiloften waar 300 personen komen en waar het flink mag klinken
      weet niet altijd waar ik in terecht kom wil 1 set meenemen die ik op diverse manieren kan gebruiken
      als idee heb ik dan dat de toppen van de powermax ook fullrange kunnen werken en aangestuurd door de powermade 1000 een klein setje vormen

voor meer power kan je de hele set opzetten en de powermate als mixer gebruiken

dan kan het (met alle respect haha) het cp setje weg

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

Volgens mijn bijbel zitten er Gauss speakers in...Maar als je wil vlammen...tot zon 300 personen..kun je volgens mij beter een P5 setje proberen te scoren...Heeft net wat meer volume en ballen dan een PowerMax 5..
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Guus
          • Oct 2003
          • 104

citaat:Geplaatst door tyrosser

hallo ben entertainer/zanger/heb ook een 1 mansorkest met keyboard speel/zing ook regelmatig in de kroeg zit te kijken naar wat versterking speel nu met een powermate 1000 2 x cp 15 en 2 x cp12-3
          heb de keuze uit het volgende setje
          2 x SRC 500 topkasten
          2 x SRC 118 Laagkasten
          1 x P1050 versterker
          1 x L1600 versterker
          1 x DSP 224 processor

of een powermax 5 systeem beide 2e hands wat is wijsheid ???
          kan over die src serie ff niks vinden is er iemand die hier ervaring mee heeft?????of iets over die speakers weet te vertellen
          b.v.d.
          Willem
          beste Willem,
          het is maar net wat je wil. De SRC set die je kan kopen is al wat ouder maar heeft in ieder geval sublieme versterkers en een goede crossover.
          De SRC speakers zijn dus ouder (> 10 jaar ?) en er is Gauss in verwerkt. Op zich geen slechte componenten. De SRC set heeft een veel hogere SPL dan wat je nu hebt.

De powermax 5 is nieuwer en klinkt nmm beter maar onduidelijk is of daar de PM amp bij zit.

Concreet: het is maar net wat je wil besteden. Klanktechnisch en qua SPL denk ik dat je het beste uit met de Powermax 5 als je er tenminste goede amp(s) op zet.
          de Guus

Comment

• tyrosser
            • Jan 2005
            • 7

dank voor de reacties ben serieus a/h onderhandelen met de powermax bezitter
            ( is trouwens incl. de pm 2600 )

gr Willem

Comment

Working...