spraak / muziek in zwembad

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeroen005
    • Jan 2005
    • 3

spraak / muziek in zwembad

Beste medeforummers,

Wellicht heb ik binnenkort een geluidsklusje in een zwembad.
    Gaat om de spraak te versterken en muziek laten horen als ceremoniemuziek (prijsuitrijking)en tussendoor de zwemwedstrijden.
    Het is dus géén disco.

Er zijn twee tribunes langs de lange zijde van het zwembad. Het geluid moet op de tribunes duidelijk te horen zijn.

In verband met de vele galm die zich zal voordoen, heb ik de volgende vragen:
    Welke opstelling van speakers kan ik beste hanteren ? Hoeveel speakers moet je opstellen ? Maakt het nog wat uit of je speakers met een smalle / brede afstraling kiest ?

Hebben jullie nog specifieke aanraders wat speakers betreft ? Andere tips ?

Bedankt vast !

• sis
    • Jul 2003
    • 3305

Veel gebruikte speakers voor deze gelegenheden zijn bose 802, die zijn daar perfect voor
    Naar gelang de grote zou je best toekomen met 4 of 6 stuks
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Jeroen005
      • Jan 2005
      • 3

Hé Sis,

802 ken ik zelf niet. Dat zijn toch die langwerpige kastjes met deksel aan de voorkant ?
      Waarom zijn juist die er perfect voor ? ivm de afstraling ?

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door Jeroen005

Hé Sis,

802 ken ik zelf niet. Dat zijn toch die langwerpige kastjes met deksel aan de voorkant ?
        Waarom zijn juist die er perfect voor ? ivm de afstraling ?
        Inderdaad, het is een allround-speaker, met een zeer goede verstaanbaarheid en een goede spreiding !
        zie hier, ondertussen zijn er bij mijn weten al 3 versies van gemaakt ??? weet ik niet zeker !!!

Denk ook dat het niet al te duur is om te huren ?

Heb dit ooit eens gebruikt: 6 stuks voor een goeie 1000 personen in de brielpoort in Deinze, ongeveer de meest galmende zaal in Belgie [V]

sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Dat worden denk ik veel kleine kastjes...
          je wil immers een duidelijke spraakverstaanbaarheid en geen bak herrie.

Wij hebben goede ervaringen met om de 15m een jbl eon. Dat si dus zoals wij dit soort klussen uitvoeren.
          Beetje afhankelijk van het soort tribune worden de kasten als floortje geplaatst of gewoon op statief.

Comment

• timmel
            • Sep 2004
            • 111

Misschien een tip; hou er rekening mee dat je je mengpaneel, versterkers, .... de eerste drie kwartier niet kan aanzetten vanwege de condensatie-vorming. Ooit meegemaakt, we verzorgde de installatie voor het discozwemmen, spullen uit de bus naar binnen. Alles werd meteen nat en konden pas een uur later beginnen.
            niet genoten is altijd mis

Comment

Working...