Sennheiser EW-100 problemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Sennheiser EW-100 problemen

Hallo lieve vrienden,

Hier dan weer eens een berichtje uit het zonnige Spanje.

Sinds ca. 1 week heb ik problemen met mijn EW-100 draadloze mic.

Met de kerst had ik de ontvanger uit m'n rack gehaald om deze trategisch te plaatsen voor een betere ontvangst tijdens een optreden in een grote zaal.

Daarna heb ik de ontvanger weer teruggeplaatst in m'n rack.

Vervolgens heb ik twee weken lang probleemloos opgetreden, en van de éne op de andere dag viel het signaal constant weg. Het éne moment geeft de ontvanger keurig maximale ontvangst aan (maximum aantal streepjes) en het volgende moment valt het signaal helemaal weg (geen één streepje).

De plekken waar ik opreed zijn iedere week hetzelfde. Ook is er op deze locaties geen nieuwe apparatuur geïnstalleerd welke de zender zouden kunnen storen. De ontvanger staat bij alle optredens op ca. 1½ meter van de microfoon.

Heeft iemand hier een idee waar ik het probleem moet zoeken?

Ook heb ik in mijn frustratie met verschillende knoppen "gespeeld" om te proberen het probleem te verhelpen. Zo is o.a. de squelsh instelling veranderd, en ik weet niet meer wat de normale waarde hiervoor is. Kan iemand mij dit ook vertellen?

Tsja... ik ben best wel technisch onderbouwd als muzikant zijnde, maar van draadloze technologie heb ik weinig kaas gegeten.

Ik hoop dat iemand mij uitkomst kan bieden.

Groetjes van het zonnige en vooral warme Fuengirola (zuid Spanje)

John

Voor diegene die het willen weten:

Schaduwtemperatuur: 19,8 ºC []
    Temperatuur in zon: 32,4 ºC [8D]
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Hoi,

Helaas weet ik niet zoveel van deze specifieke ontvanger, maar dat helemaal wel/helemaal niet intrigeert me. Zou het kunnen zijn dat er in de zender of ontvanger iets essentieels los zit?

Zender:
    - verbinding met antenne
    - batterij contact?
    - ...

Ontvanger
    - verbinding met de antenne
    - ...

Misschien dat je met een beetje rommelen/kloppen op zender of ontvanger het probleem kun reproduceren. Geen idee of dit iets is. Succes ermee!

Groetjes,
    Sjoerd

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

De instelling van de squelsh heb ik altijd op 0.5db staan. Maar als je dicht bij de ontvanger zit is 0 ook goed.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Dave
        • Jan 2001
        • 757

0 zou ik niet doen bij de sennheisers. Als je dan je zender uitzet hou je geen oren meer over, je schakelt dan de squelch echt uit. 0,5 is meestal de goede instelling.
        Controleer ook even of de frequenties op zender en ontvanger precies gelijk zijn. Ik heb wel eens een verschil gehad van 0,005Mhz, dan werkt het wel, maar valt je signaal ook opeens weg.

PS: John, ik word jaloers van die temperaturen daar
        U x I = Boem.

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Over de squelch is zopas een topic geweest...

Gebeurd het met regelmaat, dat wegvallen?
          Misschien eens proberen van de squelch op 0 te zetten en de zender uit. Misschien kan je aan de ruis die je dan ontvangt iets horen, moest er een periodieke stoorbron zijn in de ether, zou je dit moeten horen aan de ruis die verandert.
          Dan elimineer je de mogelijkheid dat de mic kapot is...
          Gebeurd het met alle ew-100-en? Of enkel met de jouwe?
          Gebeurd het op alle plaatsen waar je komt, kan je dit al uitsluiten denk ik.

Dan moet je gaan uitvogelen of het de handzender is, of de ontvanger, neem er een 2e set bij en gebruik jouw zender op de 2e ontvanger -&gt; valt weg? Zender kapot. Enz.
          Beetje standaard foutopsporingswerk hé.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

voor de squelch.

Lijkt er verder op dat iets geen 100% contact maakt...draadbreukje?
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

Bedankt voor de reaacties tot dusver. Ik ga vandaag een paar dingetjes nalopen.

Alvast een paar antwoorden op de suggesties:

citaat:te dicht bij de ontvanger kan ook storingen veroorzaken
              Ja, ware het niet voor het feit dat al bijna 3 jaar lang in dezelfde opstelling werk op al m'n locaties. Als dit een rol zou spelen dan had ik het probleem vanaf de 1e dag al moeten hebben.

citaat:Gebeurd het met alle ew-100-en?
              Ik heb er maar 1 !!!

citaat:neem er een 2e set bij en gebruik jouw zender op de 2e ontvanger
              Tsja... als ik iemand wist alhier die een gelijke set heeft dan was het makkelijk. Er zitten hier aan de costa zo'n slordige 150 artiesten. Maar ze werken allemaal nog met een draadje.
              Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• mertens
                • Mar 2001
                • 53

als je maar 1.5 meter van je zender af staat, hebben ze daar al jaren een oplossing voor. KABEL!

Comment

• Stijn Vanstiphout
                  • Oct 2000
                  • 1160

als je maar 1,5m van je ontvanger verwijderd bent, is dit een beetje vragen om problemen die zich ooit kunnen voordoen. Je systeem gaat overmoduleren op zo'n korte afstand.

mvg,
                  Stijn Vanstiphout,
                  LVL Multimedia
                  België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

je mag heus wel je EW gebruiken binnen de 1.5m. Die dingen werken dan echt wel goed. Ik vermoed dat het probleem zit in een connector o.i.d. De volledige print is ook SMD dus daar valt ook niet veel op te controleren behalve misshien de punten van de connector(s) naar buiten toe?
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• musicjohn
                      • Aug 2001
                      • 1102

citaat:als je maar 1.5 meter van je zender af staat, hebben ze daar al jaren een oplossing voor. KABEL!
                      Hallo, wie ben jij om mij voor te schrijven wat voor systeem ik wel of niet zou moeten gebruiken? Weet jij überhaupt wat voor act ik breng? Nee dus.

Voor alle duidelijkheid, ik zit voor het grootste gedeelte van mijn performance achter de keyboards. Maar een aantal keren per avond kom ik achter de keyboards vandaan om en "floor show" te geven. Dan heb ik mijn draadloze Mic dus hard nodig. Dus a.u.b. niet uit je nek lullen.

citaat:als je maar 1,5m van je ontvanger verwijderd bent, is dit een beetje vragen om problemen die zich ooit kunnen voordoen. Je systeem gaat overmoduleren op zo'n korte afstand
                      Vragen om problemen? Lezen is ook een kunst hé. Ik schreef:
                      citaat:Ja, ware het niet voor het feit dat al bijna 3 jaar lang in dezelfde opstelling werk op al m'n locaties. Als dit een rol zou spelen dan had ik het probleem vanaf de 1e dag al moeten hebben
                      Dus ook hier geld(t): Niet uit je nek lullen. Als wat jij schrijft op ook maar enige waarheid zou berusten, dan had ik dit probleem al vanaf de 1e dag moeten ervaren.

Vooralsnog heb ik het vermoeden dat het hier een "electronisch" defect betreft. De moeilijkheidsgraad zit hem hierin dat ik niet zo snel een "collega" artiest kan vinden die mij even zijn zender (Mic) of ontvanger ter beschikking zou kunnen stellen om te isoleren wat waar het probleem zich nu werkelijk bevind. De meeste artiesten hier in zuid Spanje werken met een draadje, of met zo'n vierkant "kastje" van Shure wat vervolgens op een microfoon geplugt wordt die in de eerste instantie niet als "draadloze" microfoon bedoeld was.

Ondertussen baal ik als een stekker. Mijn vervangende 'reserve' microfoon (met draadje) klinkt lang zo mooi niet als wat ik gewend was. En iedere avond kom ik dat weer tegen.

Maar ik ben van plan om morgen (maandag) zowel de zender (Mic) als de ontvanger open te schroeven en te kijken of ik enige optische afwijkingen kan constateren.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van mijn bevindingen.

Lieve groetjes aan jullie allen...
                      Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Niet zulke lange teentjes, John.

Schijnt dat de sommige sennheisers na een jaar of wat ff voor een beurt naar de dealer/importeur moeten, om dat de zender wat verloopt. Vraag me niet over oorzaak of gevolg, maar dat is wat de heren techneuten hier me vertellen. Kortom, opsturen, en bij terugkomst is-sie weer als vanouds.

Comment

• musicjohn
                          • Aug 2001
                          • 1102

Sorry MAC,

Je hebt gelijk. Het was weer eens zo'n (zeldzame) avond vol frustraties. En dan floept dat er in zo'n reactie nogal snel uit. Maar het blijft een feit dat er hier op het forum al heel erg snel vanalles geroepen word door mensen die of de berichten niet goed lezen, of omwille van het reageren zelf zonodig iets moeten schrijven, ook als het kant nog wal raakt. Maar goed, daar weet jij als MOD zijnde genoeg van.

Weer even "ON TOPIC"

Ik kom eind februari voor een weekje naar Nederland. Weet jij iemand waar ik m'n microfoon en ontvanger kan brengen zodat deze nagekeken kunnen worden? Het probleem is dus dat ik hem met een paar dagen terug moet kunnen hebben. Opsturen naar Duitsland is dus geen optie.

Ik neem in die week zowel de zender als de ontvanger mee.

Greetzzz... [;)]

John

Comment

• ralph
                            Banned
                            • Aug 2000
                            • 2649

Ha John, De spaanse service afdeling kan je niet terwille zijn?
                            Kan me zo voorstellen dat die zoiets relatief eenvoudig ( lees: klaar terwijl je koffie afkoelt) voor je kunnne oplossen...

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

sennheiser.nl is de nederlandse importeur, met een eigen TD, in Almere, kiek maar ff.

Comment

Working...