Help! Jack afgebroken in mengpaneel

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niro Ooitgedag
    • Jan 2005
    • 5

Help! Jack afgebroken in mengpaneel

Help mij!

Een Jackplug is afgebroken in het mengpaneel, het tipje zit nog vast in het klemmetje. Er is met geen mogelijkheid bij te komen met een klemmetje of pincet, en je hebt ook geen houvast

Ik heb het mengpaneel (Soundcraft Spirit 10 kanaals) al even opengehad, maar het lijkt erop dat de jackhouder direkt op de printplaat is gesoldeerd, net als alle andere onderdelen. Als je alles los zou schroeven en bij de printplaat bent gekomen, dan is het de vraag of je dan wat kunt doen.

Wat nu?

Groeten, Niro
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

hoe dat je er dat uit gaat krijgen weet ik niet, maar vraag me wel het volgende af:

Hoe heb je in ***snaam zo een jackplug laten afbreken? hebben we het over een dikke of een dunne jackplug? meestal dikke, maarja je weet nooit.

De bus zit rechtstraaks op de print. als er zoveel kracht is op komen staan dat die jackfiche is afgebroken dan zou ik toch ook eens kijken als die bus nogwel goed contact maakt met de print, want dan is al die kracht natuurlijk ook op die plaats op de print terechtgekomen[xx(]

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Niro Ooitgedag
      • Jan 2005
      • 5

De grap is dat alles het nog doet. Feitelijk kan ik het snoer met de afgebroken jackplug in dit gat steken en alles functioneert.

Tenminste, toen het net gebeurd was. Inmiddels heb ik zitten klooien met klemmetjes en pincetten, dus of alles nu nog helemaal rechtzit [?]

Niro

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

ff mee langs de reparateur gaan, of zelf losslopen , en verwijderen.

Comment

• BvE
          • Oct 2004
          • 385

klein gaatje in de jack boren? vervolgens een spijkertje of iets anders dat dun is, en een wigvorm heeft (tenminste aan het uiteinde), in het gaatje duwen. Hopen dat het blijft zitten en dan gaan trekken? [?]

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

Gewoon nieuwe jack chassisdeel insolderen ben je van alle troubles af..
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

citaat:Geplaatst door BvE

klein gaatje in de jack boren? vervolgens een spijkertje of iets anders dat dun is, en een wigvorm heeft (tenminste aan het uiteinde), in het gaatje duwen. Hopen dat het blijft zitten en dan gaan trekken? [?]
              geen goed plan.

Als je niet kortsluitingen door los metaalvijlsel wil hebben...[xx(]
              lekker belangrijk!

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Bij sommige jackpluggen is de tip geschroefd als dat hier ook zo was en deze eraf is gegaan, wil het wel eens lukken met een lange houtschroef. Proberen waard.

Herman

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

Draadje bovenop de jack solderen en kijken of je m eruit kan trekken. Niet dat soldeerpunten oneindig sterk zijn, maar mss wel een poging waard... [?]

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

citaat: Gewoon nieuwe jack chassisdeel insolderen ben je van alle troubles af..
                    Meest eenvoudige en effectieve oplossing volgens mij...

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Pino
                      • Jul 2002
                      • 390

Heb het ook al voorgehad; mixer was toen slechts enkele uren oud nota bene.

Ik heb het toen los gekregen door een zeer kleine schroevendraaier warm te stoken met een aansteker, en die dan in de plastiek van de jack te smelten. Gelukkig hield het zo net lang genoeg om de stekker eruit te trekken.
                      Als je er goed aan kan zou ik toch ook een nieuwe plug solderen, in mijn geval was dat niet zo.

Succes,
                      Pino
                      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

meestal is het tipje (goed gelezen) van een jack wel metaal! Dus dat smelten zal niet lukken. Nieuwe contactbus solderen of de oude eraf solderen en proberen openen en als dat niet veilig kan kijken of je er met een printboortje geen gaatje aan de achterzijde kunt inboren zonder het binnenwerk te beschadigen en dan met een CD-eject-pin de pin er terug uitduwen.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Niro Ooitgedag
                          • Jan 2005
                          • 5

Allemaal bedankt voor de reacties!

Ik heb uiteindelijk de tip uit de jackhouder gekregen door het schroefdraad van een fietsspaak in het gat van de tip te steken. Dit gaf genoeg grip om het klemmetje te overwinnen.

Ik kwam hier wel pas achter nadat ik de printplaat volledig bevrijd had, maar goed, beter zo dan niet.

Zo'n fietsspaak is iets meer dan een mm dik, dus precies goed voor deze taak.

Nogmaals bedankt allen!

Niro

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

dus.
                            En weer verlaat een tevreden klant het pand...

Comment

Working...