Kabels, welke norm?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

[quote]citaat:Geplaatst door ralph

citaat:Geplaatst door BvE

janger dan 3m krijgt een cable tie,
    dat zal je ook aardig wat tie ripjes kosten, volgens mij is klittenband dan wel zo goedkoop
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

eerlijk gezegt lijkt het mij t makklijkst om het afbreken in de volgorde te doen zoals je het heb opgebouwt......

dit omdat vaak bekabeling over elkaar heen ligt( dus wat je als laatst bekabeld heb ruim je als eerst weer op), de laatst gebruikte cases vooraan staan bij het opslaan dus die kan je ook weer als eerst pakken om je spullen in terug te stoppen. enz enz

Verder standaart lengtes kabel maken met kleurcodes is wel zo prettig....zo kan je alles in een oogopslag zien. en klittebandjes eromheen is het meteen netjes en minder kans op breuken....ook makkelijk als je een boel kabels langs elkaar heb liggen om ze nog eens bij elkaar te binden (bv je monitor kabels voor aan het podium)

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Zo,

eff weer dit topic gebruiken om nog een vraag te stellen, ik ben bezig geweest met klittenbandjes gebruiken, is inderdaad handiger, helemaal als je soms andere mensen je kabels (deels) moet laten opruimen!

Zit ik met nog een vraag [)]:

De stroomkabels voor bijvoorbeeld mijn actieve speakers, mengpaneel en randapparatuur zijn allemaal met een andere lengte, en bovendien zijn deze kabels ongeveer 2 meter en erg stug. Het is, lijkt mij, erg onhandig deze kabels op te bossen, ik heb daarom zelf nog neit echt een manier gevonden om deze kabels (waar ik een apart vak voor heb in mn kist) handig op te rollen/bossen/knopen.

Jullie hebben vast en zeker ervaring met dit soort kabels, wat doen jullie ermee?

MVG Bart

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

2 x dubbelvouwen en een knoop erin. En in een apart vakje/kratje.

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

hmm, dat deed ik tot nu toe ook, maar is de kans op kabelbreuk dan soms kleiner bij dit soort kabels, want bij microfoonkabels wordt dit namelijk afgeraden?

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

yep, 1,5mm2 en 2,5mm2 zijn iets steviger. En kunnen iets meer hebben.

Comment

• Boi
                • Apr 2004
                • 541

Ik ruim eerst de mic's weg dan de kabels allemaal los en dan de statieven in de kist dan pak ik mijn kleine flightcase met de rol en rol mijn kabels achter elkaar op, klein kistje maar er gaan wel 25kabels van 5mtr in, geen knopen of andere ellende geen gezoek in een kist, Gewoon op of afrollen en klaar. Als de kabels en statieven weg zijn de box kabels in een grote kist met alle 220v spullen, de monitors in de kisten en dan de kleppen op de PA set en ik rol zo alles de deur weer uit. Opbouwen duurt bij mij langer dan afbreken.
                groetjes

___
                Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...