studiomaster crossover

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

studiomaster crossover

hallo ik heb een 2/3 weg studiomaster crossover. naast de gewone gain, freq. en limiter zit er ook een ALGIN draaiknop op. wanneer ik deze verdraai hoor ik meer of minder laag. eerst dacht ik dat dit een boost zou zijn maar de regel gaat niet op wanneer ik meer indraai er ook meer laag komt. kan iemand mij vertellen waarvoor deze knop dient? Iets met kantel freq te maken of octaaf?
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D
  • Art of Noize
    • Dec 2004
    • 38

waarschijnlijk dient het om de LF-drivers en de HF-driver op 1 lijn te krijgen, dus je verschuift dan als het ware de laagdrivers op een horizontale lijn naar voren of naar achteren om precies in fase te komen met je HF-driver.

groet, Art
    \'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

citaat:Geplaatst door Art of Noize

waarschijnlijk dient het om de LF-drivers en de HF-driver op 1 lijn te krijgen, dus je verschuift dan als het ware de laagdrivers op een horizontale lijn naar voren of naar achteren om precies in fase te komen met je HF-driver.

groet, Art
      Dat is niet waarschijnlijk maar dat is zo.

Herman

Comment

• Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

Het is wel waarschijnlijk, en het is idd een tijds correctie op het laag.
        SR20DET

Comment

• Bastisito
          • Sep 2004
          • 185

Soort van delay ofzo?
          Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

Is idd een delay op het laag, zoals reeds eerder gezegd is.
            De bedoeling is natuurlijk niet dat je tussen L en R gaat verdraaien, maar tussen de fysieke positie van de speaker van respektievelijk low en high.
            Zet je L dus op 1ms, dan dien je rechts ook op 1ms te zetten, mits daarachter natuurlijk dezelfde speakers hangen.
            Ken je deze delay niet, of kan je em niet meten, laat ze dan beiden op 0 staan...

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

oke bedankt,zal eens proberen om nu de juiste afstelling te krijgen, zal waarschijnlijk dan niet veel hoeven te delayen, speakers staan redelijk gelijk boven elkaar.

bedankt[8D]
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...