Soundcraft 328 digital

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • den_afslachter
    • Jan 2005
    • 11

Soundcraft 328 digital

yoep!
    ik heb een klein mengpaneeltje en zou een nieuw willen kopen, een dat ik niet snel zal moeten vervangen door een nieuwer / beter model
    t is voor thuisgebruik (opname-hobby)
    ik had gedacht om een 328 digital van soundcraft tweedehands te kopen (op ebay rond 1000 eur)
    wat denken jullie???
    is het niet te professioneel voor thuisgebruik?
  • showband
    • May 2001
    • 4524

te duur
    lekker belangrijk!

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Geen idee of dat te duur is. Je ziet ze niet zoveel 2e hands. Het zijn wel hele leuke en goed klinkende tafeltjes. Zwaar onderschat ook.

Ik zag er laatst ook ergens 1 voor 750 euro, maar dat was wel op een buitelandse ebay site.

Probeer anders eens gewoon een tegen bod te doen.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

Voor 1000 eurie heb je ook een tweedehands 01V van Yamaha, ik ken de tafeltjes allebei en ik zou persoonlijk voor de 01V kiezen...[)]
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door meyerfreak

Voor 1000 eurie heb je ook een tweedehands 01V van Yamaha, ik ken de tafeltjes allebei en ik zou persoonlijk voor de 01V kiezen...[)]
          en voor minder ook
          Ik heb de mijne verkocht voor , jaja 650 euro !!
          blij dat ik er vanaf was [^]
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• paulheu
            • Oct 2003
            • 156

de 01v (dus NIET de 01v/96) is absoluute geen aanrader en behoorlijk achterhaald. Zowel de Spirit 328 als de Behringer DDX3216 zijn een stuk beter. Alhoewel de 328 wel OK is heben mij in het verleden toch wel de nodige problemen met met name de software bereikt.

Uit ervaring weet ik dat de DDX3216 een uitstekende mixer is die tegenwoording voor onder de 700 euro over de toonbank gaat..

Comment

• den_afslachter
              • Jan 2005
              • 11

van soundcraft weet ik dat het een grote naam heeft
              ik ken iemand die tegen yamaha is (heeft er al veel problemen mee gehad, misschien gewoon pech, maar hij raadde het af om er iets van te kopen)
              Is die behringer gelijkaardig aan een soundcraft 328???
              ik denk niet dat een 328 onder de 2000 euro de toonbank uitgaat hoor!

Comment

• paulheu
                • Oct 2003
                • 156

Ik heb met beide gewerkt en vind de Behringer een beter product.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door den_afslachter

van soundcraft weet ik dat het een grote naam heeft
                  ik ken iemand die tegen yamaha is (heeft er al veel problemen mee gehad, misschien gewoon pech, maar hij raadde het af om er iets van te kopen)
                  Is die behringer gelijkaardig aan een soundcraft 328???
                  ik denk niet dat een 328 onder de 2000 euro de toonbank uitgaat hoor!
                  Ik heb al prijzen gezien van 1.700 euro, dat is gewoon teveel !!
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• den_afslachter
                    • Jan 2005
                    • 11

Behringer wordt toch veel minder gebruikt in studio's, of vergis ik me (ken er allemaal niet zo veel van)

Comment

• Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

Behringer word ook minder gebruikt in studio's maar voor een low-budget home studio is dit een prachtig tafeltje! Daarnaast, je moet van behringer weten wat je koopt, er zitten fantastisch leuke dingen tussen voor dat geld, maar soms ook bagger.
                      De groeten => Micha

Comment

• paulheu
                        • Oct 2003
                        • 156

De bagger hebben ze al zo'n twee generaties achter zich gelaten.. Ik moet zeggen dat er weinig zwakke broeders in het huidige aanbod zitten.. zeker geen bagger meer..

Comment

• den_afslachter
                          • Jan 2005
                          • 11

tja, wat zou ik nu nemen??
                          heeft er eigenlijk al iemand slechte ervaringen gehad met soundcraft?

Comment

• giserke
                            • Nov 2003
                            • 456

laten we toch even duidelijk zijn hé!
                            We hebben het over een digitale mengtafel met 16 XLR microfoon kanalen.
                            met :16 digital inputs ( or tape returns ) in ADAT™ Optical and TDIF™ formats
                            met een lexicon effect unit.

Ik vind dit voor recording en thuisgebruik niet zo slecht voor 1000 ballen.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4524

Ik heb met het ding gewerkt. Het is al een wat ouder model. Voor €1000 kun je voor je home studio een analoge tafel kopen die aanzienlijk beter is.

Als je digitaal wil werken kun je voor dat geld een perfect stuk software + een hardwarecontroller kopen die beter klinken. Bij upgrades in je studio blijft de hardwarecontroller bruikbaar en dus is het vanaf dat punt veel goedkoper upgraden. Dus ook futureproof.

Afschrijving op hardware mixers is nog enorm.

Vandaar: voor deze vraag is mijn mening. Niet doen.
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...