In-ear sfeermicrofoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

In-ear sfeermicrofoon

Bij een band met alleen In-Ear zie je dit vaak terugkomen, een microfoon aan voorkant van podium welke reacties van publiek oppakt.

Waarom is dit, en hoe word het gebruikt.

Ben nieuwsgierig of het handig is voor mij om er mee te experimenteren.
  • MSS
    • Dec 2003
    • 78

Deze mic's voor aan het podium of bij de foh plaats worden naar mijn weten alleen gebruikt als ambiance mic's voor opnames. Maar als de zanger(es) mss graag met geluid van het publiek op zijn doppen speelt, om een echte live feel te benaderen, is dat ook mogelijk.
    Je kunt hier mee experimenteren natuurlijk. X-Y tje met condensators naar de zaal toe en kijken of de bandleden het prettig vinden.

Comment

• Funkmaster
      • Dec 2004
      • 204

Die sfeermicrofoon hangt er omdat de zanger/artiest het publiek zouden horen...
      Als je in-ear hebt hoor je namelijk niets meer van wat er rond je gebeurt, en als je dan je oortjes uitdoet bestaat de kans dat er feedback onstaat, en met in-ear kan dit zeer schadelijke gevolgen hebben (doofheid enzo). Dus die sfeermicrofoon zorgt er dus voor dat de artiest zn oortjes niet moet uitdoen om te horen wat het publiek roept...
      It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

help me ff, feedbeack als je je oortjes uitdoet?????????????
        Ben ik gek aan het worden??? dit wil ik ook leren, das uniek!!
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Sikkie
          • Sep 2004
          • 126

maarrrr, als je je oortjes uitdoet, en er ontstaat al feedback (wat IK heel onwaarschijnlijk acht, als het al niet onmogelijk is) kun je toch ook niet doof worden? kweenie, maar met alle respect, misschien moet je je eigen post nog es ff doorlezen Funkmaster...

Maar wat Funkmaster hier zei: Berichten - 07/01/2005 : 13:19:31
          --------------------------------------------------------------------------------

Die sfeermicrofoon hangt er omdat de zanger/artiest het publiek zouden horen...

wist ik niet, maar vind ik wel heel aannemelijk!

Comment

• attract
            • Jan 2005
            • 3

Het beste is om een paar goede oortjes te laten gieten en deze aan te passen met een goed filter, zo is het mogelijk om toch nog iets van het publiek mee te krijgen en heb je wel lekker geluid op je oren. En vergeet niet dat je via je voc mic al genoeg mee krijgt van het publiek. Een mic in de zaal kan ook heel erg storend zijn voor je mix.

Comment

• shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

ook wel vreemd ja feedback op je oortjes, ik heb laatst eens geprobeert om een microfoon te laten feedbacken op goedkope dopjes van (noem maar een 25 euro merk) dat is me niet eens gelukt, dus feedbacken lijkt me sterk
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

oké, om alle wilde verhalen dan maar uit de weg te helpen:

In-ears sluiten volledig af. En dus niet met een ingebouwde filter "om het publiek toch nog te horen". Demping van een professionele in-ear hangt rond de 25 dB.

Die extra mic's op het podium (en dit kan links en rechts zijn, of ergens een koppel op het podium, ...) dienen dus inderdaad als ambiance micro's voor de in-ears. Afhankelijk van groep, omstandigheden en soort muziek worden die er dan permanent in gemixt, of alleen tussen de nummers.

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

helemaal met life sound eens
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Funkmaster
                    • Dec 2004
                    • 204

Is mij alleszinds zo wijsgemaakt dat die kunnen feedbacken, en dat dit dan ook schadelijke gevolgen kan hebben...
                    Zal blijkbaar een misverstandje wezen...
                    It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

Working...