heb me filter op geblazen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

heb me filter op geblazen.

jongens ik heb me filters laten smelten. heb nu dus een probleem!

aangezien dat ik een cross over heb 3kanaals heb ik nu het idee om me hoog en mid te gaan filteren met me crossover. maar op welk aantal hertz zal ik hem dan moeten zetten?

luidsprekers
    15" 1" geen gegevens van nou heb ik totaal geen gevoel voor aantal hertz. dus misschien weten jullie waar ik kan beginnen. hoge tonen driver is 80 watt rms
    mid/laag is 400 watt rms.

alvast bedankt

groetjes,
    Bas
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Hoge tonen driver van 80 watt [:0]
    welke is dat dan ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• BAJ productions
      • Jul 2003
      • 587

30way

horn driver

BW-110

80 watt rms
      160 watt sinus
      impemdance 8 ohms

dat staat der op
      groetjes,
      Bas

Comment

• Jag
        • Nov 2002
        • 319

Ongeveer op 2KHz, maar het blijft een beetje gokken natuurlijk. Je kan evt proberen van je oude verbrande filter de component waarde op te zoeken en daarmee kan je berekenen welke crossoverfrequentie gebruikt werd.

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Het voordeel van een actief filter is natuurlijk ook dat je kunt uitproberen wat het beste klinkt. Al is dat met een 15"/1" wel altijd relatief gezien [].

Mvg Johan

Comment

• BAJ productions
            • Jul 2003
            • 587

citaat:Geplaatst door Jag

Ongeveer op 2KHz, maar het blijft een beetje gokken natuurlijk. Je kan evt proberen van je oude verbrande filter de component waarde op te zoeken en daarmee kan je berekenen welke crossoverfrequentie gebruikt werd.
            als ik nog wat kon vinden had ik ze wel weer gemaakt maar dat is me probleem.
            groetjes,
            Bas

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

mailtje naar de fabrikant met de vraag om de filtergegevens (steilheid, crossfreq, type (LR, butt)).
              Ofwel met de vraag om een nieuw filter te kopen?

Zoek ook duidelijke gegevens op over je speakers zoals frequentieresponsgraphs enz. Daaruit kan je lezen wat je speakers op papier kunnen. Dan is het luisteren...

Comment

Working...