Kleine zangversterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Funkmaster
    • Dec 2004
    • 204

Kleine zangversterker

Hallo,
    Met de band zijn we op dit moment aan het uitkijken voor een kleine zangversterker die later mss kan uitgebreid worden naar een kleine PA...
    Ik had gedacht aan twee actieve speakers van stageline: de pak-112.
    Die zijn 300w bi-amp op 8ohm.
    Voor de mixer heb ik drie mogelijkheden:
    De behringer ub1204pro, de DAP d2205 of de Phonic mm1805.
    De behringer is 4mono/2stereo, de andere zijn 6mono/4stereo.
    Mijn voorkeur gaat uit naar de Phonic omdat die een 3band EQ met swept-mid heeft, terwijl de andere gewoon 3band zijn. Volgens de documentatie die ik gevonden heb heeft die ook groepen (niet noodzakelijk, maar mss wel handig)

1. Is de pak112 een goede keuze?
    2. Wat lijkt volgens jullie de beste keuze van mengtafel?

Alles zal zeker uitgeprobeerd worden, maar ik wou ff jullie mening weten over deze zaken...

Alvast bedankt,
    Daan
    It's nice to be important, but it's important to be nice...
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

Van speakers weet ik weinig, maar van mengtafels weet ik in elk geval dat ik geen van de genoemde exemplaren in mijn handen wil hebben. Ik weet uit de praktijk een beetje op welke dingen je wel en niet mag besparen (sommige dingen mogen best goedkoop hoor).

Deze mengtafels zijn meestal elektronisch wel in orde, maar gaan na niet al te lange tijd (enkele maanden) gek doen vanwege mechanische ontwerpfouten. Ik zeg nu niet meteen dat je een Midas ofzo moet gaan aanschaffen, maar spaar eens door voor een Soundcraft of A&H tafeltje.

Ik weet het, deze zijn duurder, maar op den duur zijn ze echt goedkoper (geloof me).

Groetjes,
    Sjoerd

Comment

• Funkmaster
      • Dec 2004
      • 204

Ja, ik zou ook liever een soundcraftje kopen, maar het budget laat dit jammer genoeg niet toe...
      Nu, eventueel nu een goedkoop tafeltje en dan later een soundcraft E12 bijvoorbeeld...
      We hebben echt dringend iets deftigs nodig voor in ons repetitiekot en voor kleinere optredens waar we dan onze eigen zangversterking meenemen...

Comment

• LuPuS
        • Dec 2002
        • 457

Funkmaster heeft zich een Soundcraft aangeschaft

Namelijk deze De Soundcraft Spirit SX

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

citaat:Geplaatst door LuPuS

Funkmaster heeft zich een Soundcraft aangeschaft

Namelijk deze De Soundcraft Spirit SX

http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=25
          Nou, dat is heel wat beter dan waar hij in zijn opening zelf mee kwam, een net tafeltje. Had je mazzel met deze aanschaf of kon je het budget toch nog wat oprekken Funkmaster?

Comment

• Funkmaster
            • Dec 2004
            • 204

Mazzel gehad
            Kon hem tweedehands kopen voor 270 euro (300 oorspronkelijk, maar een van de pfl knoppen werkte niet meer)
            5 jaar oud en in perfecte conditie... De verkoper deed hem weg omdat hij een grotere tafel gekocht had (Soundcraft GB4). Heb wel zelf wat bijbetaald...
            Zal waarschijnlijk ook bij dezelfde persoon een QSC RMX850 kopen voor 300 euro en dan voorlopig een paar Beymas erop zetten...
            Wat zoeken voor tweedehandsmateriaal al niet kan opleveren e...

Comment

Working...