TC M2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gerry
    • Oct 2003
    • 36

TC M2000

Er is mij een tweedehands M2000 van TC Electronic aangeboden. Het lijkt me wel een fijn apparaat.
    Heeft er iemand ervaring mee en heel belangrijk ook een idee wat de waarde is van zo een ding. Het schijnt dat ie in een goede staat verkeerd... altijd binnen gestaan waarschijnlijk he

Alvast bedankt!
  • SM
    • Oct 2004
    • 129

E 550,- ex BTW ongeveer. Laatste jaren waren ze nieuw 800 euro ex.
    Afhankelijk van je overige spullen is hij wel of niet leuk. Beter dan gemiddeld, maar zeker qua natuurlijkheid van galmen niet up-to-par met Lex PCM / M3000 / etc. Maar ja, hij is ook iets goedkoper.

S.

Comment

• gerry
      • Oct 2003
      • 36

Kun je ook zeggen hoe volgens jou de de kwaliteit van een M2000 zich verhoudt tot bijvoorbeeld die van de M One van TC Electronic of de MPX500 van Lexicon?

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door SM

E 550,- ex BTW ongeveer. Laatste jaren waren ze nieuw 800 euro ex.
        Afhankelijk van je overige spullen is hij wel of niet leuk. Beter dan gemiddeld, maar zeker qua natuurlijkheid van galmen niet up-to-par met Lex PCM / M3000 / etc. Maar ja, hij is ook iets goedkoper.

S.
        Nou SM, je bent totaal niet op de hoogte van de M2000
        Je kan zeggen wat je wil maar ik heb hem indertijd 1650 euro betaald ( nieuw ) !!!!!!!!!!!
        En ik ga je nog meer vertellen, hij kan de lexicons in die prijsklasse goed aan, meer nog , hij heeft véél meer mogelijkheden in huis dan een lexicon in die prijsklasse !!!
        Trouwens ik heb een demo gehad met een m 3000 en de 6000 door een demonstrateur van T.C zelf in de opname studio !!!!
        Wij werken zelf met een lexicon 480 , dus mij moet je niks vertellen over de kwaliteit van de M 2000
        Een prachtig toestel en ehhh, beter dan gemiddeld is een beetje overdreven want hij hoort bij de top !!!!
        Kwa galm kan hij behoorlijk mee met een 3000, 6000 of een lex480
        Niet verwonderlijk want hij stampt af van een M 5000
        @ Gerry, er zijn 2 dehandse verkrijgbaar aan +/- 450 euro !!
        Even zoeken op internet en je komt er wel aan

sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MSS
          • Dec 2003
          • 78

M2000 is een prima verb, en naar mijn idee staat hij ver boven een mpx500 en een m one. De presets zijn meteen goed bruikbaar, zonder dat je er veel aan hoeft te schroeven. Dit kan overigens wel want hij is behoorlijk uitgebreid. Maar toch makkelijk te bedienen, beetje gasttechneut kan er mee over weg, is wel zo handig als je iets in de verhuur doet
          Om een vergelijking te maken met de 480 gaat natuurlijk een beetje ver (aangezien deze min. 10 keer zo prijzig is en toch wel een stuk beter klinkt) maar het is een prima apparaat voor live en in de studio. Zoals sis al aangeeft kun je voor een 500 euro toch wel aan een m2000 komen.

Comment

• levelms
            • Nov 2004
            • 57

Wij zijn zeer tevreden over de M2000 en betreft de vergelijkingen, zijn wij het volledig eens met MSS
            Wij zijn analoog en gaan nu ook digitaal

Comment

• gerry
              • Oct 2003
              • 36

Okay, bedankt allemaal voor jullie reacties.

Comment

• joe
                • Jan 2003
                • 446

laatst stond de m3000 te koop bij feedback voor 999,- dus ik denk dat die m2000 voor 450,- toch een beetje veel is.
                Ik zou voor die m3000 gaan.

Groeten,
                Marco

Comment

• SM
                  • Oct 2004
                  • 129

citaat:Geplaatst door sis
                  Nou SM, je bent totaal niet op de hoogte van de M2000
                  Je kan zeggen wat je wil maar ik heb hem indertijd 1650 euro betaald ( nieuw ) !!!!!!!!!!!
                  En ik ga je nog meer vertellen, hij kan de lexicons in die prijsklasse goed aan, meer nog , hij heeft véél meer mogelijkheden in huis dan een lexicon in die prijsklasse !!!
                  Trouwens ik heb een demo gehad met een m 3000 en de 6000 door een demonstrateur van T.C zelf in de opname studio !!!!
                  Wij werken zelf met een lexicon 480 , dus mij moet je niks vertellen over de kwaliteit van de M 2000
                  Een prachtig toestel en ehhh, beter dan gemiddeld is een beetje overdreven want hij hoort bij de top !!!!
                  Kwa galm kan hij behoorlijk mee met een 3000, 6000 of een lex480
                  Niet verwonderlijk want hij stampt af van een M 5000
                  @ Gerry, er zijn 2 dehandse verkrijgbaar aan +/- 450 euro !!
                  Even zoeken op internet en je komt er wel aan

sis
                  Goh, lange tenen? Ik heb het apparaat niet aangevallen hoor. Hoeveel jij ervoor betaald hebt interesseert me geen reet. Ik weet alleen dat zelfs Feedback er nog een jaar mee gestunt heeft voor E 899,- incl BTW. Zie nu de stunts met M3000. Ik schreef ook "laatste jaren".

Natuurlijk heeft M2000 meer in huis. het is namelijk een multieffect, met natuurlijk 2 engines, etc, etc. Hartstikke leuk allemaal en nog bruikbaar ook. Maar qua NATUURLIJKHEID van de galmen (iets wat ik zoek) vind ik hem niet mee kunnen met de PCM's. En hem vergelijken met een 480 is denk ik een belediging voor je mooie Lexicon. Je meent toch niet dat TC voor dat geld hetzelfde kan bouwen met meer opties als Lexicon voor het tienvoudige?
                  M2000 stamt af van de M5000, maar er is een reden dat het een goedkope afstammeling is. Als jij dat verschil niet hoort zou ik nog maar eens extra gaan luisteren. Dan klinkt een Midas Verona ook als een H1000. Nee dus, maar beide zijn bruikbare tot zelfs bijzonder fijne tafels. M3000 is ook een beter klinkend apparaat dan de M2000 IMHO, dus fijn dat je een demonstrateur over de vloer hebt gehad, maar zullen we wel even het blijven hebben over de M2000? Diezelfde demonstrateur (vermoedelijk Fred) komt namelijk zo'n beetje overal, ook buiten de studio's. Fijn dat je zo blij bent met je spullen en keep up the good work, maar wees een beetje kritisch wil je?

@gerry: M-one (XL) is denk ik wel een stapje terug. MPX 500 (en de hele MPX lijn) ben ik geen fan van. MPX1 is zelfde klasse ongeveer. Maar ieder apparaat heeft z'n sterke kanten. Multi-effect is duidelijk de sterke van de M2000.

FWIW,

S.

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

SM, er is natuurlijk een verschil tussen al deze effectapparatuur.
                    Ik heb 3 x M2000 gehad en er 2 van verkocht omdat we nu meer en meer plugins gebruiken op onze protools HD !
                    Ik zei alleen al dat de M2000 goed mee kon met een lexicon, dat betekent nog niet dat hij hetzelfde kan, daarvoor zijn er te weinig parameters beschikbaar ter vergelijking met een 480 die van nature uit zowat de beste galm in huis heeft [^]
                    Wij hebben ook nog 2 x PCM 81 en dat is ook niet mis .
                    Het voordeel vind ik van een M2000 dat hij overal inzetbaar is, meerdere soorten effecten aan boord heeft + hij is heel makkelijk te bedienen
                    sorry als ik je aangevallen heb, het was niet mijn bedoeling
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...