Welke mixer kan ik goed gebruiken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaccov
    • Jan 2005
    • 5

Welke mixer kan ik goed gebruiken

Ik ben op zoek naar een goede mixer.

We gebruiken nu een Behringer UB-802, deze wordt gebruikt voor in een kerk. hier wordt de sfeermicrofoon, de kerktelefoon en de bandopname op aangesloten. dan kunnen we de ingangen en dergelijke regelen.

Nu ben ik op zoek naar 1 die automatisch aan/uitschakelt(voor de kansel microfoon). een iets luxere dus. als er door de microfoon gespoken wordt(ingang 1) dat je dan ingang 3 en 5 ofzo kan uitschakelen bv.

Kan er eventueel ook een delay op zitten????.

ongeveer 8 kanalen

Ik weet er niet veel van, maar ik hoop een goede te vinden.

groeten
  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

Eigenlijk zoek je een gate die open gaat op het moment dat het signaal onder een bepaalde waarde is.

Als je die laat triggeren door het signaal van de kanselmicrofoon, heb je de sfeermic uit staan op het moment dat er gesproken word op het kansel.

Normaal gaat een gate open op het moment dat het signaal boven een bepaalde grens komt. Als je dan zorgt dat de gate omgekeerd werkt, en de drempel erg laag licht, zodat als er een beetje gesproken word de rest al uit is, en met een vrij lange tijd voordat de gate losgelaten word, heb je wat je wil hebben.

Waarom wil je dit eigenlijk?

Comment

• jaccov
      • Jan 2005
      • 5

ik snap het.

dit is voor als de kansel microfoon open staat dan dan de andere microfoons (voorlees, zaan e.d.) dan uit staan. dit i.v.m rondzingen.
      wat wel eens voorkomt. er moet natuurlijk wel een deley tussen zitten. anders blijft hij schakelen en dat is nu ook niet de bedoeling. kan dit?.

en welke mixer kan ik hiervoor gebruiken?.

groeten

Comment

• Sikkie
        • Sep 2004
        • 126

Hoi jacco,

Wat wij gebruiken in de kerk is een schakelkastje achterin.
        D.m.v ralais kun je dan achterin de kanselmicrofoon schakelen. Op het moment dat deze aangaat, gaat de sfeermicrofoon uit. Het zelfde met de Rever-microfoon. Dan hebben we nog de interuptie microfoon. Die is ook te schakelen.
        Dit werkt perfect, nadeel is alleen dat iemand (de koster bijv.) er bij moet zitten en moet schakelen op het moment dat de dominee/pastoor gaat (s)preken...
        Bij ons zitten er in het kastje ook meteen 2 ledjes als deurbel.
        Bij elk schakelknopje zit bovendien een bordje met: 'aan', of bij de andere 'uit'. En dan bij 'aan' natuurlijk een groen ledje, en bij de 'uit'knop een rode.
        Zo is zelfs voor de meest a-technische persoon alles te bedienen.

Dit was niet precies wat je vroeg, maar ik hoop dat je misschien hier wat mee kunt.

Groet,
        Tom

Comment

Working...