Microfoon signaal zakt weg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • albertappie
    • Jan 2004
    • 17

Microfoon signaal zakt weg

Van mijn Behringer UB 2442 FX-PRO zakt het signaal van 1 kanaal weg.
    Ik stel de gain in tot ong 0 db signaal, wacht een paar min. en dan blijkt er bijna geen signaal nivo over te zijn. Op een aantal knoppen van het betreffende kanaal gedrukt, met fader geschoven, niets verandert.
    Totdat je de XLR stekker er uithaalt en er weer in doet, alles weer normaal.
    Even wachten en nergens aankomen en het zakt weer weg.

WIE herkent dit?
  • LND
    • Jan 2004
    • 100

Voor de zekerheid : de microfoon die je gebruikt is toch geen actieve met een batterijtje ? -> misschien leeg ...

Heb je al eens geprobeerd een andere bron aan te sluiten, zoals een CD-speler, wat gebeurd er dan ?

Leander

Comment

• albertappie
      • Jan 2004
      • 17

Nee, er wordt een normale batterij loze micro gebruikt.

Ander kanalen hebben hier geen last van.

Tijdens optreden zakte signaal weg, gebruik ook 3 kanalen met phantoom voeding (DI)

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Heeft het dan niet te maken met die fantoomvoeding?
        Meet de fantoomvoeding eens na op dat kanaal tov de ander kanalen...
        Zet die eens af en kijkeens of het dan nog weg zakt.
        De micro is in orde? = getest op andere tafel, met en zonder fantoom, ook al heeft die het niet nodig.
        Is het alleen op de xlr input? of ook op de line input (jack)? Dan zit je achter het hele fantoomgebeuren, en weet je of dit er iets mee te maken kan hebben enz.

Zakt het signaal stilaan weg?
        Of gaat het plots?
        Lijkt me sterk op het fenomeen van een opladende condensator, hoe verder opgeladen hoe minder signaal oid. Hoewel dit volgens mij het ac signaal niet kan blokkeren maarkom.

Indien nog garantie, snel terug dan.

Bij fouten is het altijd van belang om zeer correct en gedetailleerd te omschrijven wat het probleem is, wat je al hebt geprobeert en wat het dus niet kan zijn, enz. Dat mis ik nog een beetje.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

eigenlijk mag je niet klagen over behringer, temeer daar het al duidelijk is wat er aan de hand is : een garantiegevalletje voor de dealer.

heb er zelf ook al 2 aan gort, de klant wilde perse Behringer, en komt nu van een koiude kermis thuis.

De voedingen van die dingen zitten sinds kort in gebouwd, en zijn niet al te stabiel.

Verder is dat andere topic verwijderd, richting prullenmand.

Comment

• Dikke Foaf
            • May 2003
            • 618

met '2 aan gort' kan je dat eens nader omschrijven wat er dan juist aan was?

Sinds de UB-series zitten de voedingen idd ingebouwd, ik geloof zelfs schakelende voedingen.
            Ken iemand met een 2442fx en die werkt toch nog perfect.

Wat bedoel je met 'niet al te stabiel'?
            Ondergedimensioneerd? Vermoed ik niet want dan snijden ze in hun eigen reputatie.
            Het zou idd kunnen wat je zegt, de voeding, maar dan vermoed ik dat ofwel alle kanalen er last van hebben, ofwel zeker per 8 kanalen...
            Volgens mij is er dus iets mis met de input/opamp van ch1.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

heb er zelf 2 met een "rare voeding" . Doet gewoon soms niet, en na een minuut of zo komt-ie alsnog op. Waarschijnlijk de slingerkring die vreemd doet. Vermodelijk onder temperatuursinvloeden.

Comment

• albertappie
                • Jan 2004
                • 17

Microfoon goed, andere kanalen goed

Bij phantoom uit, zelfde probleem

Signaal valt plots weg

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door albertappie

Microfoon goed, andere kanalen goed

Bij phantoom uit, zelfde probleem

Signaal valt plots weg
                  Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar ik heb een zelfde soort probleem gehad met een UB1832FX !!
                  2 maanden na aankoop : voeding begon raar te doen, uitvallen kanalen, EQ deed ook al niet meer wat het moest zijn, effecten deden het ook al niet meer enz...enz...
                  Kort gezegt : het ene probleem na het andere [V]
                  Ik ken kerels die met een UB reeks werken en die ook op één of andere manier problemen hebben !!
                  Voor mij geen UB reeks meer
                  Heb nu een Mackie, stuk duurder maar o zoveel beter
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• albertappie
                    • Jan 2004
                    • 17

Allemaal bedankt voor jullie meningen/adviezen

Comment

Working...