Uitversterken van toespraken.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

Als ik jou was zou ik gewoon een fijn soundcraft tafeltje aanschaffen.
    Is altijd goed.
    Is een behoorlijk ok merk,voor wat jij er mee wil doen meer dan goed genoeg.

Al dat moeilijke gelul over sweep eq's enzo moet je lekker vergeten,laat jezelf niet overvoeren met moeilijke termen.
    Het gaat erom dat wat je weet er straks in de show uit komt.
    En microfoon opstellingen en buitenboord eq's zou ik vooral niet proberen te volgen als je niet weet waar het over gaat want dat kun je via zo'n forum toch nooit uitgelegd krijgen.

Mijn tip aan jou is om je in te lezen over onderwerpen die je misschien niet snapt zoals microfoon plaatsing,het uit eq-en van vervelende frequenties en speakeropstellingen en voor de rest gewoon je ding doen,als je maar vertrouwen hebt in wat je doet,en dat je fouten maakt of een keer een rondzinger hebt is helemaal niet erg,gebeurt de grootste mixers nog wel eens en tenslotte hebben we het allemaal zo moeten leren.
    Niemand die in 1 keer alle wijsheid in pacht heeft hoor!
    Dus bereid je goed voor,heb vertrouwen en leer tijdens wat je aan het doen bent.

Veel plezier en succes.
    Gaffer.

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Wat dacht je van een Soundcraft ES tafel, zowel 4 goede mic. kanelen + de nodige stereo kanalen voor je afspeel apparatuur. Deze mixer is dus voor DJ werk te gebruiken, en voor eenvoudige klussen zoals jij moet gaan doen.
      Voor het dubbele bedrag van de Soundcraft heeft Allen & Heath ook een leuke tafel die nog eens veel uitgebreider is. Ik dacht dat dit de Xone 464 is.

Groeten

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

citaat:Geplaatst door gaffer

Al dat moeilijke gelul over sweep eq's enzo moet je lekker vergeten.
        LAAALAAALAAA, ik hoor je niet!!! LALAALAA.

Het is geen gelul, hij wil iets uitgebreiders dan wat op zn dixomixer zit en dan kom je al snel bij een sweepje uit...

@coldfinger: Let maar gewoon niet al teveel op de botheid van ********...
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• som
          • Nov 2002
          • 787

citaat:Geplaatst door Coldfinger

Ik heb eens bij Feedback op de site gegeken voor de aanschaf van een mixertje, deze zal bij mij alleen gebruikt worden voor spraak, ik verwacht na deze klus nog een aantal van dit soort klussen te doen.

Heeft iemand nog een advies wat te gebruiken als mixer?
          Soundcraft M8 of Live ?
          Yamaha MG 16/6 FX ?
          Behringer ?
          mijn maatje heeft een m12,is er reuze blij mee, doet er zelfs meegeef zanginstallaties mee.
          dus een m8 voor kleine dingen moet wel gaan.
          zelf heb ik voor dit soort dingen een spirit-live,heeft dezelfde ongeveer opbouw als een m8
          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Coldfinger
            • Aug 2004
            • 14

Eindelijk weer een beetje opbouwende kritiek
            Ik wil het hele onderwerp niet bagataliseren, maar sprekers uitversterken is toch iets anders dan een hele band mixen. Het is niet het allermoelijkste.
            En ik wil het nu eenmaal graag zelf doen, is aard van het beestje, en ik ben een snelle leerling. Maar mischien meld zich nog iemand uit de regio die mij 1 dag kan asisteren.....

Bij mij kwam echter de volgende vraag naar boven.
            De Dynacord XA set en de toppen worden beide aangestuurd door een eigen DSP, volgens de opgeven settings van Dynacord.

In het geval dat je het microfoonsignaal gaat EQ'n op een EQL of op de mixer loopt ik dan niet het gevaar dat het op de delaystack anders (lees minder mooi) klinkt dan op de frontset.

Wat vinden jullie van een Yamaha MG 16/6 FX of is een soundcraft SM 8 een betere optie ?
            \'k weet niet alles......

Comment

• Jag
              • Nov 2002
              • 319

Belangrijk is iig dat je een mixer koopt met ten minste 1 semi parametrische (sweepable zeg maar) EQ per kanaal, liever twee. En dan nog twee shelving filters (LF en HF) en een high pass filter. Dat is eigenlijk ook bijna standaard uitrusting (ook op kleine mixers) en ook gewoon echt van belang. Gewoon het minimum dat je nodig hebt om mee te kunnen werken, of je nou 1 kanaal spraak hebt of een grote band.

Comment

• som
                • Nov 2002
                • 787

persoonlijk zou ik voor de m8 gaan,heeft net even 1 aux meer en een direct out per kanaal,kan soms best handig zijn.
                om het verwachtte verschil tussen je sets minder te maken zou je 2 eq's er tussen kunnen hangen,however het eventueel verschil in klank hoeft niet alleen bij de dsp's weg te komen,plaatsing, muren, publiek door alles veranderd de klank een beetje.
                als je met 2 headsetjes gaat werken kan een eq ook een uitkomst zijn (uitfluiten),deze zijn gevoeliger dan een handheld mic.
                met een stukje multi maak je het jezelf ook makkelijker, kan je net even een paar meter de zaal in om te horen wat je aan het doen bent,
                scheelt erg veel heen en weer geloop

Comment

• Coldfinger
                  • Aug 2004
                  • 14

Vandaag de trotse eigenaar geworden van een keurige 2de hands Soundcraft 4 MKII2 en 30 meter multikabel. Welliswaar is de mixer voor deze klus wat groot, maar bied wel wat meer mogelijkheden voor de toekomst.

Met beide DSP's moet het goed lukken om de beide sets goed te kunnen EQen, kost mischien wat meer tijd om de boel in te regelen, maar de settings kunnen worden opgeslagen en volgend jaar weer gebruikt worden.

Zijn er nog geintresseerden om tegen vergoeding mee te helpen met het afregelen ?
                  Mail dan naar derogee.gl@wanadoo.nl

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Eindelijk weer een beetje opbouwende kritiek
                    Ik wil het hele onderwerp niet bagataliseren, maar sprekers uitversterken is toch iets anders dan een hele band mixen. Het is niet het allermoelijkste.
                    En ik wil het nu eenmaal graag zelf doen, is aard van het beestje, en ik ben een snelle leerling. Maar mischien meld zich nog iemand uit de regio die mij 1 dag kan asisteren.....

Bij mij kwam echter de volgende vraag naar boven.
                    De Dynacord XA set en de toppen worden beide aangestuurd door een eigen DSP, volgens de opgeven settings van Dynacord.

In het geval dat je het microfoonsignaal gaat EQ'n op een EQL of op de mixer loopt ik dan niet het gevaar dat het op de delaystack anders (lees minder mooi) klinkt dan op de frontset.

Wat vinden jullie van een Yamaha MG 16/6 FX of is een soundcraft SM 8 een betere optie ?
                    Als ik je set zo bekijk heb je van beide DSP's, ik ga er van uit dat je de dsp244 hebt, één ingang en twee uitgangen vrij.
                    Je kunt dan een apart signaal naar de andere ingan sturen en deze naar een vrije uitgang routen. Vervolgens de presets voor de F-120 instellen en je delay instellen. Klaar is coldfinger.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Coldfinger
                      • Aug 2004
                      • 14

Saxo, ik heb 2 DSP's een 224 en 244.
                      De 224 heeft als nadeel dat deze wat meer ruis heeft, ik heb vandaag geprobeerd de 244 zo te programeren als jij voorstelde, echter de opgegeven setting van Dynacord voor de F120 en F12 krijg ik niet samen in één programma, het zou wel kunnen maar dan moet ik de settings aanpassen en daar ben ik nog niet zo in thuis.
                      Ik ga de F120 via de 224 delayen, met de settings voor F120 dynacords. (als high/mid of als Fullrange, dit wil ik in de praktijk ff testen)

Het evenment start half Januari, ik zal tegen de tijd dat alles is opgebouwd en getest mijn bevindingen meedelen op het forum.

Comment

• Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

citaat:Zijn er nog geintresseerden om tegen vergoeding mee te helpen met het afregelen ?
                        Mail dan naar derogee.gl@wanadoo.nl
                        Jahoor, geinteresseerd, maarja, ik ben PA-man van mijn vak

wat verwacht je nou eigelijk? ik denk nie dat er mensen zijn die na je post gelezen te hebben over het feit dat je eigelijk niet weet hoe het moet voor weinig komen pa-en voor je. Of zie ik dat nou zo verkeerd.

ik zag een prijs voorbij komen van 35 euro per uur en 25 euro per reisuur. dit vindt ik een bijzonder nette prijs. als je een goede FOH-man zoekt en weet dat zoiemand van 35 euro dit kan dan zou ik maar snel bellen. IK kom er idd geval niet voor (moet ook ergens die boterham met kaas verdienen) ik denk dat je of een B geluidsman of een hobbyman kan verwachten voor minder dan dat geld.

niets mis mee, maar of je daar nou naar op zoek bent?[xx(]
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• som
                          • Nov 2002
                          • 787

Vandaag de trotse eigenaar geworden van een keurige 2de hands Soundcraft 4 MKII2 en 30 meter multikabel. Welliswaar is de mixer voor deze klus wat groot, maar bied wel wat meer mogelijkheden voor de toekomst.
                          tafel is nooit te groot hoor

Comment

Working...