Nieuw in t effectenrack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Nieuw in t effectenrack

Hallo medeforum gebruikers.
    Effe een vraagje: Wat zou ik moeten veranderen en waarin om het geluid beter te krijgen?
    Effectenrack bestaat nu uit:
    Alesis 3630 3 stuks.
    Alesis midiverb4.
    Alex lexicon.
    Behringer ultracurve deq 2496.
    N.v.t.:
    Cdspeler.
    Mdspelers.
    draadloze senheiser mics ew165.
    Dit hangt aan een k2 soundcraft.
    B.V.D.
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Alesis 2630 heb ik hele slechte ervaring mee. Doet dat apparaatje wel eens iets?
    Zou die vervangen voor de behringer/dbx variant.

TC electronic M-one zou denk ik wel handy zijn.

DBX 2231 equalizer ipv de deq 2496
    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• paulheu
      • Oct 2003
      • 156

Hmm duidelijk geen idee van wat de DEQ2496 kan en hoe die klinkt. Laat staan hoe simpel te bedienen..

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

TC, met een stereo galm en delay in 1, en die alesis en alex eruit.
        Verder zou ik zeker een mogelijkheid in bouwen om de behringer ertussenuit te mieteren ( te overbruggen)

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Heb de DEQ2496 ook en tot nu toe nog niks van ruis/probs mee gehad, integendeel, zware verbetering tov 8024...
          Veel meer functies (eq, compressor + limiter, rta, deq, fbd, peq, dly en dat is het zowat denk ik.
          Makkelijker te bedienen en ook digitaal (optisch en aes-ebu).

En dan vraag ik me nog af, wat is er dan wel mis met je geluid?
          Voor goed geluid, neem adamson y-18 op lab-gruppen op een midas xl4 met focusrite compressors en weet ik veel wat...
          Zit je met veel ruis of brom?
          Houd ook rekening met het feit waar het moet voor dienen en voor hoeveel je het wil verhuren of beter gezegd, voor hoeveel de klanten willen huren. Dan weet je direct hoeveel de apparatuur mag kosten.

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

Het geluid is wel goed, maar vraag me af of er ook ergens een wezenlijke verbetering kan komen?
            Bv. door andere compressor/gates.
            Of andere delays.
            Zal de aanschaf van een tc overwegen,en de bypass functie zit op de behringer ruis is er niet.
            Gr.

Comment

• flurk
              • May 2003
              • 409

Ik zou de draadloze sennheiser appart in kistje steken.Kan je hem dichter bij het podium plaatsen.Ik ben er niet zeker van maar het zou kunnen dat de ontvanger storingen veroorzaakt in de andere apparatuur.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

alle off-topic verwijderd >>>>>>>>>>>>&g t; Dus.

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Ja, hier komt dan weer het cliche: (!!!)

Die vraag zul je toch echt zelf moeten beantwoorden, wat vind je goed klinken en wat vind je niet goedklinken. veel vergelijkingen doen en kijken wat voor jou wel of niet werkt en wat je kunt betalen. een beetje een vaag antwoord misschien, maar de vraag is ook nogal algemeen.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

Hallo,
                    heb dus een tc m-one en d-two aangeschaft.
                    heb ook alle topics gelezen over deze apparaten en er even mee wezen stoeien.
                    Wat voor presets factory ,of eigen gebruiken jullie en waarop?
                    Gaat vooral om vocals en accordeon en drums.
                    bvd groeten.

Comment

• SM
                      • Oct 2004
                      • 129

citaat:Geplaatst door theo

Hallo,
                      heb dus een tc m-one en d-two aangeschaft.
                      heb ook alle topics gelezen over deze apparaten en er even mee wezen stoeien.
                      Wat voor presets factory ,of eigen gebruiken jullie en waarop?
                      Gaat vooral om vocals en accordeon en drums.
                      bvd groeten.
                      Als geluid zo eenvoudig was klonk het overal wel beter. Helaas...
                      beste tip is denk ik om CD'tje te pakken met muziek die je kent en dan te proberen datgeen naar voren te halen wat je uitkiest zonder te EQ-en maar enkel door FX toe te voegen. Dus meer snare door de goede galm te kiezen en zo. Ook experimenteren met plate versus hall, pre-delay, hoog-af en dat soort zaken moet je dan doen. Koptelefoon op , bak of pot koffie erbij en dan 2 dagen doortrekken tot je er gek van wordt. Daarna weet je tenminste wat je verse aanschaf kan en waar je in zit te roeren als je ergens aan draait.
                      Met name D2 is IMNSHO een zeer bruikbaar apparaat. M-One is niet favoriet maar zeker niet slecht.

(En trek die Alesis eruit, denk ik. Heb je ook weer je hoog terug.)

HTH
                      S.

Comment

Working...